از دسرهایی استفاده کنید که کالری اندکی دارند:
اگر نمی‌توانید به طور کامل از مصرف دسر دست بکشید، می‌توانید از دسرهایی استفاده کنید که کالری اندکی دارند. به عنوان مثال خوردن ماست منجمد؛ پودینگ عاری از شکر یا بستنی یخی کم شکر می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از ژله‌های کم کالری و کلوچه جوی دوسر استفاده کنید. هر کدام از دسرهایی که مصرف می کنید باید ۱۰۰ کالری یا کمتر داشته باشد. خوردن موادی همچون بستنی معمولی، پای، کیک‌های مختلف و شکلات‌ها در این میان توصیه نمی‌شود.مواد تشکیل دهنده دسر را با مواد سالم جایگزین کنید:
زمانی که می خواهید دسر مورد علاقه خود را در منزل تهیه کنید، بهتر است موادی را جایگزین نمایید که کالری اندکی دارند. این مواد عبارتند از:

کالری‌های ورودی به بدن را بشمارید:
زمانی که می خواهید وزن خود را کم کنید باید کالری کمتری مصرف نمایید. بهترین روش برای انجام اینکار استفاده از مواد سالم است اما زمانی که به تعداد کالری‌های ورودی به بدن دقت می‌کنید می‌توانید این فرایند را ساده تر کنید. موسسه ملی قلب، ریه و خون بیان کرده است که بیشتر زنان باید کالری‌های مصرفی خود را به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در روز کاهش دهند تا بتوانند وزن خود را بکاهند. مردان نیز برای رسیدن به اهداف خود در زمینه کاهش وزن باید مصرف کالری‌های روزانه را به ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری برسانند.انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کنند زنان بیشتر از ۱۰۰ کالری را از مواد شیرین دریافت نکنند و مردان نیز بیشتر از ۱۵۰ کالری از مواد شیرین وارد بدن نکنند.

به مواد شیرین پروتئین اضافه کنید:
اضافه کردن پروتئین به وعده غذایی می‌تواند در مصرف کالری های کمتر به شما کمک کند. پروتئین می‌تواند بیشتر از سایر مواد مغذی شما را سیر نگه دارد. به عنوان مثال سعی کنید موادی همچون آجیل‌ها یا دانه‌ها را به ماست منجمد و آجیل‌ها، کره بادام زمینی یا پروتئین Whey را به کلوچه تهیه شده از جوی دوسر یا سایر مواد اضافه کنید.

با اینکه مصرف شیرینی‌ها در طول فرایند کاهش وزن توصیه نمی‌شود اما شما می‌توانید با ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم از این مواد در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

 

منبع: وب سایت مجله ی سلامت

ارسال شده در 24 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • عکس هایی جالب و هراس آور رادیولوژی
  • برطرف کردن سرفه های شب هنگام
  • هشدار درباره عوارض بوتاکس
  • شیرینی به شکل بستنی
  • بی تفاوتی نسبت به زندگی مشترک
  • برای افزایش تمرکز این تکنیک های مفید را بدانید
  • تغییر در رویه زندگی به خاطر سلامتی بدن
  • دردهای عصبی یا فکی؟
  • چکار کنیم که یک رابطه عاشقانه را با فاصله دور حفظ کنیم
  • تصاویر دستگاه واژینوسکوپ
  • نشانه های بیماری لایم
  • بدنتان را با این سالاد در برابر سرطان مقاوم کنید
  • عوامل سرطان‌زا را از بدن بین برانید
  • عواملی که در دامنه حرکتی یک مفصل می توانند نقش داشته باشند
  • اکیناسه و موارد استفاده آن
  • محبوبترین ها

  • فواید بی نظیر طب سوزنی
  • درمان تکرر ادرار با طب سنتی
  • خستگی خود را با چای یمن از بین ببرید
  • مصطکی درمانی برای امراض
  • با هلیله سیاه بیشتر آشنا شوید
  • راه حلی برای خارش سر
  • فوائد برگ بید و عکس هایی از بید
  • با خاصیت درمانی کندر خوراکی بیشتر آشنا شویم
  • دمنوش سنتی مربوط به اعصاب و روان
  • گیاهان فراری دهنده پشه
  • خاصیت های بی نظیر آلوئه ورا
  • گزنه برای درمان چه بیماری هایی مفید است
  • درمان بیماریهای مزمن مغز از طریق طب سنتی
  • خنده داروي مجاني
  • موارد مصرف زیره در طب سنتی سایر فرهنگ ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است