سکته مغزی درمان بیماری مغزی پیشگیری از ابتلا به بیماری مغزی بیماری مغذی بیماری

یکی از عمده ترین علل ابتلا به بیماری های مغزی شیوه غلط تغذیه است. تغذیه هر انسانی عامل اصلی سلامت و یا ابتلای آن به بیماری است. بیماری مغزی هم رابطه تنگاتنگی با این مسئله دارد. خوردن مواد مغذی می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها باشد. با دکتر سلام همراه باشید.

مغزهای خوراکی خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت، و حتی سرطان را کاهش می دهند.

نتایج مطالعه ای جدید نشان داده است که مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی خطر ابتلا به دیابت را به میزان ۴۰ درصد کاهش می دهد. مغزهای خوراکی، چه بادام، گردو یا پسته از فواید سلامت بسیاری برخوردار هستند.
به نقل از “آی‌بی‌تی”، مطالعه ای که در نشریه BMC Medicine منتشر شده است، نشان می دهد که مغزهای خوراکی خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت، و حتی سرطان را کاهش می دهند. این مطالعه، توسط تیمی بین المللی از پژوهشگران و با بررسی ۲۹ مطالعه ای که پیش از این درباره فواید سلامت مغزهای خوراکی صورت گرفته و از آثار مثبت آنها بر بدن انسان حکایت داشته اند، انجام شده است.
طی این مطالعه داده های بیش از ۸۰۰ هزار نفر را تجزیه و تحلیل شده و مشخص شد، افرادی که حداقل یک مشت یا ۲۰ گرم از هر نوع مغز خوراکی را مصرف کرده ۳۰ درصد احتمال کمتری داشته است به بیماری قلبی مبتلا شوند، در شرایطی که یک مشت از مغزهای خوراکی احتمال ابتلا به سرطان را در سوژه ها به میزان ۱۵ درصد کاهش داده است. درباره دیابت نیز میزان خطر ابتلا به این بیماری نزدیک به ۴۰ درصد کاهش یافت. همچنین، این مطالعه نشان داد که مصرف مغزهای خوراکی خطر مرگ زودرس را به میزان ۲۲ درصد کاهش می دهد.
به گفته پروفسور داگفین اون، یکی از مولفان مطالعه، تمامی انواع مغزهای خوراکی درختی از جمله بادام زمینی، سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و چربی های غیر اشباع چند پیوندی هستند که در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و کاهش سطوح کلسترول نقش دارند.
برخی از مغزهای خوراکی، به ویژه گردو و گردو آمریکایی، سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که با استرس اکسیداتیو مقابله کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. اگرچه مغزهای خوراکی از محتوای چربی بالایی برخوردار هستند، اما چربی های سالم را شامل شده و سرشار از فیبر و پروتئین نیز هستند و بر همین اساس، برخی شواهد نشان می دهند که مغزهای خوراکی خطر چاقی را در طول زمان کاهش می دهند.
در کنار کاهش خطر ابتلا به بیماری، مغزهای خوراکی منبع خوبی برای کسب انرژی هستند زیرا از محتوای پروتئین، ویتامین، و چربی های سالم بهره می برند که با احساس خستگی مبارزه می کنند.

منبع: بامداد

5 1000
ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط نحوه پخت غذا با بروز آلزایمر
  • کنترل عصبانیت همسر با مهر و محبت
  • دانش روانشناختی درد
  • محو کردن لکه های قهوه ای پوست با طب سنتی
  • علت بزرگتر بودن بیضه راست
  • ماست و یک دنیا خاصیت
  • سرکه سیب جهت تنظیم قند خون
  • چگونه عادت به ورزش را در خود تقویت کنیم-2
  • محبوبترین ها

  • 6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کند
  • وزنه برداری و خاصیت های آن
  • فوتبال بازی کردن و این فواید
  • منابع بی خطر دریافت پروتئین
  • غذاهای مختصر و مناسب برای یک تا دو ساعت قبل از تمرین
  • مصرف پروتئین در میان ورزشکاران
  • نقش املاح در رژیم غذایی ورزشکاران
  • علت جوش زدن بخاطر مصرف مکمل های ورزشی
  • رپورتاژ

  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما