کمر درد علل ابتلا به کمر درد راه های درمان کمر درد دیسک کمر درمان کمر درد

کمر درد از جمله بیماری هایی است که سبک زندگی انسان نقش مهمی را در ابتلا به آن بر عهده دارد. کمر درد انواع مختلفی دارد و علل ابتلا به آن هم مختلف است. دیسک کمر، اختلالات ستون فقرات و … از انواع کمر درد می باشند. روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که از جمله می توان به عمل جراحی و یا ماساژ اشاره کرد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

نادیده گرفتن درد
بنابر تحقیقات انجام شده نادیده گرفتن درد باعث بدتر شدن آن خواهد شد.
نگرش بهتر:به خودتان اجازه بدهید که تعمدا درد را احساس کنید. روانشناسان در یک آزمایش استاندارد درد، از ۶۸ بیمار مبتلا به کمردرد خواستند که دست یا پاهای خود را در آب یخ فرو ببرند. این داوطلبان در خصوص مقابله کردن یا سرکوب کردن شوک ناگهانی ناشی از آب یخ آموزش‌های لازم را دیده بودند بنابراین وقتی دست یا پای خود را وارد آب یخ کردند یکی از ماهیچه اصلی در کمرشان منقبض شد. در مقابل، زمانی که با داوطلبان فقط در خصوص شوک ناگهانی آب یخ صحبت شده بود ولی به آنها جهت سرکوب (ساپرس کردن) شوک آموزشی داده نشده بود.هیچ نوع علایمی از منقبض شدن ماهیچه دیده نشد. علاوه برآنچه گفته شد ، افزایش انقباض ماهیچه‌‌ای باعث تشدید درد نیزخواهد شد.
تغییر عادت:بهترین راه مقابله ذهنی با بیماری پذیرفتن درد است. سعی کنید به جای پرداختن به احساسات منفی به جزئیات احساسی این تجربه بپردازید. اگر مشکلی مانند سوزش یا لرزش در قسمت کمر خود دارید آن درد را برای خود توصیف کرده و به خود یادآور شوید که آن برطرف خواهد شد.

نفرت داشتن
انسان جایز الخطاست. بخشش کمک می‌کند تا کمر دردتان شفا یابد.
زمانی که محققان مرکز پزشکی تحقیقات خود را روی ۵۸ زن و مرد مبتلا به کمردرد مزمن آغاز کردند متوجه شدند افرادی که تکنیک‌های بخشیدن را آموزش دیده‌ بودند کمتر دچار عصبانیت، خشم، افسردگی و درد می‌شدند.احساسات، کشش ماهیچه‌ای و افکار تاثیر مستقیم روی شدت ارتعاش سیگنال‌های درد دارند.
تغییر عادت:
بخشیدن دیگران کاری نیست که به یکباره بتوان از عهده آن برآمد. بلکه برای بخشیدن باید انتخاب کرد، بارها و بارها باید احساس طرف مقابل خود را که باعث رنجش ما شده درک کرد و آن را جایگزین خشم و عصبانیت خود نمود. به این صورت عمل کنید: در ابتدا آن شخصی را که عمیقا به او علاقه دارید تصور کنید. سپس او در آرامش، خوشی،سلامتی و امنیت کامل تصور کنید. حال این بار خودتان را در چنین شرایطی تصور کنید و بعد یک شخصی که اصلا او را نمی‌شناسید. سرانجام کسی را که احساس خوبی نسبت به او ندارید در شرایط گفته شده تصور کنید.

نداشتن آرامش کافی
داشتن استرس شدید و همیشگی تاثیر مستقیم در ایجاد کمردرد دارد.
به گفته سینت زمانی که در شرایط استرس‌زا قرار گرفته‌اید کل ماهیچه‌های بدن شما از قبیل ماهیچه‌های گردن و کمر به طور کامل منقبض می‌شوند. سرانجام ماهیچه‌های منقبض شده نیاز دارند که به حالت اولیه و راحت برگردند. اگر تمام مدت مضطرب بمانید ماهیچه‌های گفته شده سفت و منقبض باقی خواهند ماند و باعث درد شدید خواهند شد.
تغییر عادت:گاهی اوقات تنها دانستن این نکته که ریشه کمر درد شما از استرس است برای شما می‌تواند مفید باشد. بنابراین با دانستن این نکته هر روز برای رسیدن به آرامش روش‌هایی را تجربه خواهید کرد. مثلا با ورزش کردن، خندیدن با دوستان و رفقا، خواندن کتاب‌های خوب و انجام مواردی از این دست خواهید پرداخت.
تحقیقات نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی از روش‌های درمانی مفید به شمار می‌آید. براساس تحقیقاتی که در گذشته در اتریش روی ۶۵ نفر از کسانی که به بیماری فتق دیسک مبتلا بودند صورت گرفت مشخص شد تلفیقی از موسیقی و ریلکسیشن ذهنی به طور قابل توجهی باعث کاهش درد در ناحیه کمر می‌شود. تمامی ۶۵ بیمار از مراقبت‌های پزشکی استاندارد ( مصرف مسکن، فیزیوتراپی) برخوردار بوده اما ازنیمی از آن‌ها خواسته شد که هر روز به موسیقی گوش داده و تمرینات ریلکسیشن را نیزانجام دهند. پس از گذشت ۱۰ روز، درحالی که گروهی که به موسیقی گوش داده بودند به کارهایی مانند بالارفتن از پله، بیرون آمدن از رختخواب و حتی خوابیدن پرداخته بودند از کم شدن شدت درد کمرشان خبر دادند. بعد از گذشت ۲۱ روز، بیش از ۴۰ درصد افرادی که به موسیقی گوش داده بودند کاملا از شر کمر درد رها شده بودند.موسیقی کمک می‌کند تا هورمن‌های استرس و انقباضات ماهیچه‌ایی کاهش یابد.

تماشای زیاد تلویزیون
گذراندن ساعت‌های زیادی از روز در جلوی تلویزیون عاقبت خوشی برای کمر شما نخواهد داشت.
به خاطر بعضی دلایل، تماشای زیاد تلویزیون ممکن است باعث کاهش مدت زمان ورزش بشود، در خصوص اهمیت ورزش و نقش آن در جلوگیری یا کاهش کمر درد مطالبی بیان شد. در تحقیقاتی که روی نوجوانان صورت گرفت مشخص شد نوجوانانی که بیش از۱۵ ساعت در هفته از وقت خود را جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می‌گذرانند ۳ برابر بیشتر از همسالان فعال خود شانس مبتلا شدن به کمر درد را دارند. به طور متوسط یک نوجوان آمریکایی سه ساعت از روز را به تماشای تلویزیون می‌پردازد.نوجوانان با حالتی خمیده به مدت چندین ساعت جلوی تلویزیون می‌نشینند که این امر باعث قوز در آوردن آن‌ها خواهد شد.
تغییر عادت:به جای اینکه وقت خود را صرف کانال گردی و یافتن یک برنامه جالب نمائید سعی کنید برای تماشای برنامه مورد علاقه‌تان برنامه ریزی نمائید. در زمان پخش تبلیغات بازرگانی به انجام حرکات کششی و قدرتی بپردازید تا از کرخت شدن ماهیچه‌ها بخاطر نشستن طولانی مدت جلوگیری به عمل آورید. اگر بچه‌ایی دارید که از کمردرد شکایت می‌کند سعی کنید روزانه حداقل به اندازه چند متر پیاده روی داشته باشد. این کار مانع تشدید کمردرد شده و باعث می‌شود تا ستون فقرات او که با رشد آهسته مواجه شده بهبود یابد.

ضد دردهای طبیعی: داروهای ضد درد یا استامینوفن را فراموش کرده و به گیاهان دارویی و روش‌های طبیعی روی آورید تا از شر درد و التهاب راحت شوید.
منبع: بامداد

ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر بادام و فندق در پیشگیری از سرطان سینه
  • اسموتی رژیمی با نوتلا و موز
  • تقویت اراده و رسیدن به هدف
  • ترفندهای بیدار کردن کودک در صبح
  • مقابله با تهدید مواد مخدر برای افراد جامعه
  • دختری که در هفت سالگی اش مانده!
  • مشکل در سخن گفتن خردسالان
  • اشتباهات معمول در هنگام ارسال ایمیل
  • محبوبترین ها

  • کم نکردن وزن و این عوامل مهم
  • چرا ترازو مقدار واقعی وزنتان را نشان نمی دهد
  • مشکلات مختلف در سیستم گوارشی با این علائم
  • درمان سرماخوردگی در 24 ساعت،امکان پذیر است؟
  • مخرب ترین عادات برای سلامتی
  • پیشگیری از طلاق با این راهها
  • چگونگی پیشگیری از تلف شدن زمان
  • بهترین پوزیشن برای یک خواب سالم
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    لاغر شو
    مزایای استفاده از هل
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است