دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

حبوبات از جمله مواد غذایی مفید برای بدن هستند. این مواد از درصد بالایی پروتئین برخوردار هستند. اما نکته جالب اینجاست که پروتئین های که حبوبات در اختیار بدن قرار می دهند، بخشی از آنها توسط خود بدن تولید شده و پروتئین غیر ضروری نام می گیرند. اما این به معنی بی فایده بودن این مواد نیست. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

 

به گفته محققان، غذاهای گیاهی نظیر نخود و لوبیا بیش از مصرف گوشت حس سیری ایجاد می کنند.

مطالعه جدید محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان می دهد وعده های غذایی حاوی حبوباتی نظیر نخود و لوبیا بیش از وعده های غذایی حاوی گوشت احساس سیری در فرد ایجاد می کند.

محققان همچنین دریافتند شرکت کنندگانی که وعده غذایی حاوی پروتئین بالا نظیر نخود و لوبیا مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که گوشت خورده بودند، در وعده غذایی بعدی شان ۱۲ درصد کالری کمتری مصرف کرده بودند.

در این مطالعه محققان ۴۳ مرد جوان را که سه وعده غذایی متفاوت شامل غذاهای حاوی نخود و لوبیا یا گوشت گوساله خوردند را مورد بررسی قرار دادند.

آن رابن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این یافته ما تا حدودی مغایر با این باور عمومی است که فرد باید میزان بالای پروتئین مصرف کند تا مدت زمان سیری اش افزایش یابد.»

به گفته وی، «یافته ما نشان می دهد فرد می تواند با خوردن یک وعده غذایی غنی از فیبر به همراه پروتئین کمتر به همان میزان سیری مشابه دست یابد. با وجودیکه مطالعات بیشتری برای اثبات این مسئله نیاز است، به نظر می رسد که وعده های غذایی مبتنی بر سبزیجات، بخصوص نخود و لوبیا، هم می توانند مبنایی برای کاهش وزن باشند.»

به گفته محققان، خوردن میزان بالای پروتئین نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه مانع از از بین رفتن حجم عضلات با افزایش سن می شود.

 

منبع: مهر

5 1000
ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x