دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى

علائم وابستگی عاطفی رهایی از قید و بندهای عاطفی رهایی از ضربه های عاطفی

گاهی اتفاقات تلخی در زندگی می افتند که فراموش کردن آن ها بر خلاف تصور عده ای از افراد کار چندان ساده ای هم نیست.همه افراد در زندگی تعلقات احساسی و عاطفی ای دارند که بدون شک رها کردن این تعلقات می توانند ضربه سختی برای افراد باشد.چسبیدن به تصمیمات و احساسات قدیمی می‌تواند موجبات استرس، ناراحتی و تلخ‌کامی ما را فراهم آورد. این رویکرد ما را از بودن در لحظه حال و ساختن آینده بازمی‌دارد؛ بااین‌حال شما می‌توانید تصمیمات جدیدی بگیرید و خود را از قیدوبندهای قدیمی رها کنید. در ادامه با نشانه‌هایی آشنا می‌شویم که به ما می‌گویند بگذار و بگذر:


۱. شما به فردی تبدیل‌شده‌اید که خود واقعی شما نیست.

ارزش‌ها، اهداف و آرزوهای ما همان چیزهایی هستند که ما را تعریف می‌کنند. اگر فکر می‌کنید که دیگر ارزش‌ها، اهداف و آرزوهایتان را از دست داده‌اید یا وضعیت آن‌ها رو به وخامت گذاشته، شاید شغل، همسر، دوست یا خانواده شما هستند که از شما فردی ساخته‌اند که خود واقعی شما نیست. اگر مساله این است زمان آن رسیده که خود را به حرکت درآورید زیرا ادای شخص دیگری را درآوردن هرگز نمی‌تواند از شما فرد خوشحالی بسازد.
۲. دسترسی به رویاهایتان سخت‌تر شده است.

زمانی رویاهایتان قابل‌دسترسی بودند، شما هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شدید انگیزه‌ای قدرتمند برای برخاستن و ادامه دادن به رویاهایتان می‌دیدید اما اکنون دیگر دسترسی به آن‌ها را ناممکن می‌دانید یا فکر می‌کنید دیگر پرداختن به آن‌ها وقت تلف کردن است. اگر احساس شما این‌گونه است نیاز دارید که دست به عمل بزنید و دوباره رویاهایتان را دنبال کنید.
۳. ادای شاد بودن را درمی‌آورید.

اگر احساس می‌کنید که هر روز یک لبخند تصنعی بر چهره می‌نشانید شاید به این خاطر است که نمی‌خواهید خود واقعی‌ و غمگین‌تان را به نمایش بگذارید. بگذارید چیزهایی که به شما چنین احساسی می‌دهند، به راه خود بروند زیرا این احساسات موقعیت شما را تنزل می‌دهند و کیفیت زندگی شما را پایین می‌آورند.
۴. احساس خستگی مفرط دارید.

هر روز احساس خستگی می‌کنید به‌خصوص زمانی که افراد یا کاری که انجام می‌دهید، انرژی شما را تحلیل می‌برند. اگر چنین احساسی دارید، منشا آن را پیدا کنید و در جهت حذف آن از زندگی‌تان تلاش کنید. چه چیز یا چه چیزهایی هستند که این طور انرژی شما را از بین می‌برند.
۵. احساس تنهایی می‌کنید.

اگر همیشه احساس تنهایی و درک نشدن دارید به‌احتمال‌زیاد زمان آن رسیده است که افراد و گروه‌های جدیدی را در کنار خود داشته باشید. افرادی که برای شما ارزش قائل هستند، سعی می‌کنند به شما احساس مهم بودن بدهند و شما را همان‌طور که هستید، بپذیرند.
۶. احساس ملال می‌کنید.

وقتی از خواب بیدار می‌شوید برای روزی که در پیش رو دارید، احساس هیجانی در خود ندارید. شما احساس بی‌حوصلگی و دل‌زدگی می‌کنید و فکر می‌کنید روز خوبی در پیش نخواهید داشت.
۷. احساس می‌کنید قدر شما دانسته نمی‌شود.

احساستان این است که بقیه به شما اهمیت نمی‌دهند. افراد از شما انتظاراتی دارند اما در قبال انجام این کارها از شما تشکر نمی‌کنند. اگر افرادی در زندگی شما حضور دارند که برای شما احترامی قائل نیستند آن‌ها را از زندگی خود کنار بگذارید و افرادی را جایگزین آن‌ها کنید که با شما رفتار مناسبی دارند.
۸. مجبورید به‌طور دائم فداکاری کنید.

همه از شما انتظاراتی دارند؛ انتظار دارند وقت، انرژی و پول خود را صرف آن‌ها کنید؛ ولی در عوض کاری برای شما انجام نمی‌دهند. شما به‌طور دائم رنج می‌کشید و اضطراب دارید درحالی‌که سایر افراد تمایلی برای انجام این کار به‌طور مشابه ندارند.
۹. برای دیگران عذر و بهانه می‌تراشید.

شما رفتار دیگران را توجیه می‌کند زیرا از رها کردن و حرکت می‌ترسید و جملاتی ازاین‌دست را با خود بیان می‌کنید: «او بی‌عاطفه نیست فقط روز سختی را پشت سر گذاشته است»، «او آدم کم‌حوصله‌ای است اما من آرام‌تر هستم و درنتیجه برای من سخت نیست که با کم‌حوصلگی او کنار بیایم.»

۱۰. شما به‌طور دائمی سعی می‌کنید اوضاع را به سامان کنید باوجودی که می‌دانید باید رها کنید.

بارها و بارها سعی کرده‌اید که صبر و تحمل بیشتری از خود نشان دهید و وضعیت را قابل‌تحمل‌تر کنید اما نتوانسته‌اید در این زمینه موفقیت چندانی کسب کنید. زمان آن رسیده است که بگذارید چیزهای ناخرسند از زندگی‌تان رخت ببندد و حرکت و شادی جایگزین آن شود.

منبع: الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 26 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x