اگر از استرس رنج میبرید بهتر است با کمک ورزش به دنبال رفع آن باشید یوگا بهترین ورزش برای درمان استرس شما به شمار می رود می خواهیم به بررسی خواص مختلف این ورزش برای پوست بپردازیم اگر می خواهید صاحب اندامی جوان و سرحال باشید و قدرت و توان جسمی تان را نیز بالا ببرید یوگا بهترین راه و مناسب ترین ورزش است .

 

یوگا یکی از ورزش هایی است که امروزه تقریبا تمام افراد با آن آشنایی دارند و یا درباره ی آن شنیده اند.ورزش یوگا برای رسیدن به تمرکز به شما کمک زیادی می کند

  ورزش یوگا باعث کاهش اضطراب و افزایش قدرت بدن می‌شود. این ورزش به سلامت مفاصل و استخوان‌ها کمک می‌کند. ورزش یوگا می‌تواند از بروز پیری جلوگیری کند و باعث جوان ماندن بدن شود.

یوگا از شش روش باعث جوان ماندن بدن می‌شود که عبارتند از:

۱ـ کاهش فشار خون 

یوگا از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. این روش برای کسانی که به صورت ارثی فشار خون دارند مناسب است. بررسی‌ها نشان داده است که دو تا سه بار انجام یوگا در هفته می‌تواند کاهش قابل مشاهده‌ای در فشار خون ایجاد کند.

 

ورزش یوگا باعث کاهش اضطراب و افزایش قدرت بدن می‌شود

۲ـ یوگا کمردرد را کاهش می‌دهد 

کمردرد یکی از معضلات اصلی افراد سالمند است. بررسی‌ها نشان داده است که انجام یوگا کمر درد را کاهش می‌دهد. انجام یوگا پنج بار در دفتر به مدت چهار هفته می تواند تا ۴۴ درصد از کمر درد بکاهد.

۳ـ جلوگیری از دیابت 

ورزش یوگا به کنترل لگوکز بدن کمک می‌کند. انجام یوگا می‌تواند باعث کاهش BMI بدن شود و به کنترل قند خون کمک کند.

۴ـ یوگا ایمنی بدن را افزایش می‌دهد 

یوگا در فصول سرد از احتمال ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا می‌کاهد. یوگا از میزان کورتیزول در بدن می‌کاهد. کرتیزول عامل کاهش ایمنی بدن است.

۵ـ یوگا چربی شکم را از بین می‌برد 

مطالعات مختلف نشان داده است که انجام یوگا باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شود.

۶ـ یوگا باعث جوان‌تر شدن بدن می شود 

یوگا تکنیک‌هایی برای کنترل استرس به فرد یاد می‌دهد و باعث می‌شود که تلومرهای(بخشی از کروموزم) بدن بلندتر شوند. تلومرها در DNA بدن وجود دارند و بر پروسه پیری تاثیرگذار هستند.

منبع: ایسنا

ارسال شده در 30 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا ویروس ایدز از تماس دهانی نیز انتقال می یابد ؟
  • در امان ماندن از شر پشه مالاریا با کمک مرغ ها
  • توضیحات مهم در مورد بختک
  • درمان اختلالات خواب با کنار گذاشتن وسایل هوشمند
  • رسپی درست کردن سوپ بوقلمون
  • درک مفهوم ترس
  • کرم پودر برای پوست های زرد، روشن، متوسط و تیره
  • از بین بردن عطش دوران میانسالی با ورزش
  • عوارض مصرف بیش از حد مکمل ویتامین E
  • چگونه خمیر تارت درست کنیم ( آموزش تصویری)
  • هر آنچه درمورد گلو درد کودکان باید بدانید
  • هزار و یک نکته درباره ورزش های داخل آب
  • آیا شما هم وقتی ماهی می خورید دچار حالت تهوع می شوید ؟
  • تفکرات رایج و عامیانه در مورد اختلالات گوارشی
  • درج هشدارهای تصویری روی نوشابه ها
  • محبوبترین ها

  • پروتئین‌ گیاهی مناسب ترین انتخاب تغذیه ای برای بانوان
  • تاثیر کاهش ویتامین ب12 در مغز
  • دانستنی های جالب درمورد فواید آبلیمو
  • افراد دیالیزی از این خوراکی های سالم میل کنند
  • هر میوه ای چه نقش را در بدن ما ایفا می کند
  • بهترین روش برای طبخ سبزیجات
  • 4 عنصر ضروری برای بدن
  • با شیر موز به اندام دلخواهتان برسید
  • نقش کلسترول خوب در کاهش احتمال بروز سکته
  • مصرف مناسب اسپرسو تاثیر بسزایی در سلامتی شما دارد
  • رابطه ی بیماران دیابتی با مصرف حبوبات
  • توت فرنگی می تواند در بدن شما معجزه کند
  • با این روش ها تب کودک خود را کاهش دهید
  • شیر هم می تواند سلامتی تان را به خطر بیندازد
  • معرفی ۱۰ خوراکی برای تقویت مغز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است