افرادی که از سیگار استفاده می کنند اغلب خودشان از عوارض سیگار آگاه هستند،حتی ممکن است چندین بار ترک آن را امتحان کرده باشند اما موفق به این امر نشده اند.بدون شک کنار گذاشتن مصرف سیگار به این راحتی ها هم نیست.استفاده از روش های دارویی یکی از روش های ترک سیگار است اما ما در این مطلب قصد داریم شما را با یکسری روش های طبیعی آشنا کنیم تا ترک سیگار را برایتان راحت تر نماید.

همه افرادی که تا به حال برای ترک سیگار تلاش کرده‌اند و موفق نشده‌اند، از دو نکته آگاهند: سیگار برای سلامتی بسیار مضر است و عادتیست که ترک آن بسیار مشکل است. بر اساس اعلان موسسه ریه امریکا، در واقع از هر ۱۰ نفر سیگاری ۶ نفر آنها در اولین تلاش برای ترک سیگار ناموفق بوده‌اند و به این منظور چندین بار راه‌های مختلف را امتحان کرده‌اند.

ضروری‌ترین امر در ترک سیگار دلسرد نشدن و بی‌وقفه تلاش کردن است. خبر خوب آن است که، هزار و یک راه برای دستیابی به این امر مهم و درمان‌های فراوانی که جایگزین نیکوتین شوند، از قبیل آدامس و چشم‌بند تا داروهای تجویزی از قبیل قرص و کپسول وجود دارد. اما نکته اینجاست که همه افراد به درمان‌های دارویی علاقه ندارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید بدون دارو سیگار را ترک کنید یا می‌خواهید شانس خود را برای ترک سیگار، با ترکیبی از دارو و مواد طبیعی امتحان کنید، در اینجا چند راهکار طبیعی و البته اثبات شده را برایتان ذکر می‌کنیم:

۱. مکمل‌های روغن‌ ماهی
محققان ثابت کرده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ میل شدید به سیگار را کاهش می‌دهد و همین امر منجر به مصرف کمتر سیگار در روز می‌شود.

اگر به افراد سیگاری در طی یک ماه، هر روز روغن ماهی داده شود، به طور میانگین روزانه دو نخ سیگار کمتر مصرف می‌کنند و گزارش شده که میزان تمایل آنها به تنباکو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این، حتی یک ماه پس از قطع مصرف روغن ماهی نیز، میل به مصرف سیگار پیدا نمی‌کنند. از مزایای روغن ماهی: امگا ۳ میزان التهاباتی که منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان و چین و چروک‌های پوستی می‌شود را کاهش می‌دهد.

۲. عرق بریزید.
فقط کافیست ۳۰ دقیقه در روز فعالیت‌های ملایم بدنی از قبیل پیاده‌روی تند یا یک سری حرکات اسکات انجام دهید تا میل به تنباکو را کاهش دهید. تحقیقات حاکی از آن است که انجام حرکات ورزشی، فعالیت‌ مغز را تحت تاثیر قرار داده و میل به نیکوتین را کاهش می‌دهد. بعلاوه، تمرینات ورزشی با اضافه وزن ناشی از ترک سیگار مبارزه می‌کند.

۳. استرس را از خود دور کنید.
در طب سوزنی و طب فشاری، فشار و ضربات آهسته از جمله روش‌های بهره‌برداری کامل از انرژی‌های بدن هستند. در این روش‌ها با فشار نقاط خاصی از بدن می‌توانید از میزان استرس خود بکاهید، بدین منظور روزانه نقاط خاصی از بدن را با انگشت فشار یا ماساژ می‌دهیم تا از میزان استرس کاسته شود. به اعتقاد جسیکا اورتنر نویسنده کتاب کاهش وزن و اعتماد به نفس با طب فشاری می‌گوید: «سیگار و استرس با هم گره خورده‌اند. ما برای رفع استرس به سیگار پناه می‌بریم. هنگامی که با استرسمان مبارزه کنیم، میل ما به سیگار نیز کم می‌شود».

۴. روش‌های متفاوتی را امتحان کنید.
اگرچه تحقیق در زمینه ترک سیگار با استفاده از روش‌ هیپنوتیزم و طب سوزنی گاهی با شکست و گاهی با موفقیت همراه است اما حکایت همه این موفقیت‌ها و شکست‌ها منوط به انگیزه فرد در ترک سیگار است. در یکی از این تحقیقات نشان داده شد که با استفاده از طب سوزنی میل به سیگار کم می‌شود. بعلاوه اینکه استفاده از این روش کاملا ایمن و بی‌خطر است.

۵. دهانتان را مشغول کنید
هنگامی که استرس دارید به جای کشیدن سیگار، دهان را با یک آدامس بدون شکر قانع کنید. یا اسنک‌ها و میان‌وعده‌های کم‌چرب از قبیل پاپ‌کورن‌‌های بدون کره یا کرفس و هویج بخورید تا دهانتان مشغول باشد اما نه با سیگار.

 

منبع: فردا

ارسال شده در 27 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع مواد مخدر

پیشنهاد سردبیر

  • برای درمان ناخن‌های زرد چکار باید بکنیم؟
  • باکتری چه چیزی است، انواع و لیستی از باکتری ها
  • تومور نخاع چه شیوه هایی برای درمان دارد؟
  • مصرف مشروبات تقلبی، بلای جان جوانان ایرانی
  • مرگبارترین مضرات سیگار
  • آپراکسی را بیشتر بشناسید
  • سیگار کشیدن و سرطان سینه در زنان جوان
  • ماسک های مفید برای پوست های آفتاب سوخته
  • توصیه ها و توجهات مهم برای حاملگی های سن بالا
  • عارضه آرتروز در بانوان میانسال
  • بررسی عکس سلفی از دید جامعه شناسان
  • اگر شریک جنسی مبتلا به ایدز نباشد انتقال صورت می گیرد؟
  • افزایش عزت نفس افراد سالمند
  • 18 مورد از شایع ترین علل ابتلا به استرس
  • مطالب مهم جنسی مخصوص آقایان
  • محبوبترین ها

  • شناخت اولیه مشکل جنسی در زوجین
  • اهمیت یادگیری به ارگاسم رسیدن
  • مشکلات سیستم تولید مثل آقایان
  • خطرناکترین شغل های نابارورکننده برای مردان
  • دلیل اصلی بزرگ بودن بینی آقایان نسبت به خانمها
  • عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی
  • ارضای خانم ها و این باورهای رایج
  • سکسولوژی | ضرورت آموزش بهداشت جنسی
  • روزهای مناسب برای برقرای رابطه جنسی برای زنان
  • نکات مهم در مورد بیماری های مقاربتی و جنسی
  • عارضه نعوظ به صورت دائمی
  • تاثیرات منفی مشکلات مفصلی روی نیروی جنسی
  • سوالات جنسی کودکان و چگونگی پاسخ دادن به آنها
  • توصیه های مناسب برای پیشگیری از باردارشدن
  • توصیه های ساده درباره بهبود بیماری قلبی و ارتباط جنسی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است