مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

اگر می خواهید زیاد احساس گرسنگی نکنید و بر گرسنگی خود غلبه کنید برخی پیشنهادهای تغذیه ای موثر در این زمینه برایتان در نظر گرفته ایم که می توانید با کمک آن ها احساس سیری خود را افزایش دهید ،کرفس ،دانه های روغنی ،لوبیا ،سیب و آووکادو از این دست خوردنی های سالم و موثر به شمار می روند .

تلاش برای جلوگیری از گرسنگی در برخی مواقع می تواند دشوار باشد، اما برخی مواد غذایی می توانند به جلوگیری از درد گرسنگی کمک کرده و برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری را در ما ایجاد کنند.

وب‌سایت عصر ایران: هنگامی که موضوع چربی های غیر اشباع مطرح می شود، بسیاری از مردم آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید این گونه باشد. خوردن آووکادو روشی موثر برای از بین بردن گرسنگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

تلاش برای جلوگیری از گرسنگی در برخی مواقع می تواند دشوار باشد، اما برخی مواد غذایی می توانند به جلوگیری از درد گرسنگی کمک کرده و برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری را در ما ایجاد کنند.

همه ما با احساس گرسنگی آشنا هستیم که طی آن معده به ما می گوید بدن بار دیگر به دریافت غذا نیاز دارد. گرسنگی به اشکال مختلف پدیدار می شود که از نمونه های جزئی بین دو وعده غذایی تا موارد شدید که به واسطه کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند را شامل می شود.

با این وجود، گرسنگی از نقطه نظر علمی به واسطه انتشار گرلین، هورمونی که سیگنال هایی به مغز ارسال می کند و نیاز بدن به خوراک بیشتر را اعلام می کند، شکل می گیرد. این شرایط می تواند هنگامی که معده به واقع خالی است، و یا فکر می کنید که خالی است، شکل بگیرد.

لپتین، هورمونی است که سیری بدن را به مغز اعلام می کند و بر همین اساس، درد گرسنگی را از بین می برد. دلایل مختلفی برای احساس گرسنگی وجود دارند که همواره ناشی از تغذیه ناکافی نیستند. در بسیاری موارد، ممکن است غذای درست مصرف نکرده باشید.

برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، یا قصد دارند به رژیم غذایی خود پایبند باشند، صرف میان وعده در کنار پرخوری می توانند مشکلات بزرگی باشند. از این رو، مواد غذایی که در شما احساس سیری ایجاد می کنند و به خوبی گرسنگی را از بین می برند برای کاهش وزن از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. مواد غذایی مختلفی در دسترس هستند که می توانند احساس سیری را در شما ایجاد کرده و اشتها را از بین ببرند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

کرفس

بسیاری از مردم کرفس را به عنوان یک سبزی بی استفاده در نظر می گیرند، اما حقیقت کاملا چیز دیگری را نشان می دهد. اگرچه کرفس از ارزش تغذیه ای پایینی برخوردار است و بخش قابل توجهی از آن را آب تشکیل داده، اما از محتوای فیبر بالایی سود می برد و تراکم انرژی پایینی دارد. این به معنای آن است که بدن برای گوارش کرفس تلاش بیشتری می کند، در شرایطی که این روند به آرامی صورت می گیرد.

بر همین اساس، نه تنها احساس سیری در شما ایجاد می شود، بلکه میزان کالری دریافتی روزانه خود را نیز می توانید در حد مجاز نگه دارید. هر شاخه کرفس تنها هشت کالری دارد و اگر دوست دارید یک میان وعده سالم بخورید، مقداری از این سبزی می تواند اشتهای شما را کاهش دهد.

مغزهای خوراکی

مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک پیوندی هستند، که از جمله چربی های مفید در رژیم غذایی محسوب می شوند. این شرایط به ویژه برای پسته، بادام، و گردو صادق است. نه تنها این مغزهای خوراکی حاوی چربی های سالم هستند، بلکه دارای پروتئین نیز بوده و می توانند احساس سیری را ایجاد کنند.

با این وجود، توجه داشته باشید که مغزهای خوراکی از کالری بالایی برخوردارند و اگر در پی کاهش وزن و حفظ وزن متناسب هستید نباید در مصرف آنها زیاده‌روی کنید.

لوبیاها

لوبیاها و حبوبات دیگر به واسطه محتوای بالای فیبر غذایی و پروتئینی که دارند از مواد غذایی عالی برای رفع درد گرسنگی و احساس سیری در بلند مدت محسوب می شوند. فیبر غذایی به تنظیم روند گوارش کمک می کند و تولید هورمون کوله‌سیستوکینین (Cholescystokinin) – ترشح اسید معده را مهار می کند و با کند کردن روند گوارش احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر را موجب می شود – را افزایش می دهد. سطوح بالای پروتئین در لوبیاها به انرژی تبدیل می شود و در نتیجه، از انتشار گرلین پیشگیری می کند.

گوشت

به عنوان منبع اصلی پروتئین برای بسیاری از مردم جهان، گوشت راه حلی موثر برای رفع گرسنگی است. به جای خوردن چیپس سیب زمینی یا پیتزا، گزینه بهتر برای رفع گرسنگی گوشت گاو، گوشت مرغ یا گوشت ماهی است. هر سه نوع گوشت از نظر ایجاد احساس سیری انتخاب های خوبی هستند زیرا جویدن آنها زمان بیشتری می برد که از نظر روانی بر انسان تاثیرگذار است و احساس سیری را افزایش می دهد. اگر در پی سالم‌ترین گزینه هستید، انواع بدون چربی گوشت ماهی بیشترین پروتئین و سالم‌ترین مجموعه چربی ها را در اختیار شما قرار می دهد.

آووکادو

هنگامی که موضوع چربی های غیر اشباع مطرح می شود، بسیاری از مردم آووکادو را نادیده می گیرند، اما نباید این گونه باشد. خوردن آووکادو روشی موثر برای از بین بردن گرسنگی و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است. چربی های غیر اشباع سیگنال سیری را به مغز ارسال می کنند، در شرایطی که به ایجاد تعادل در سطوح کلسترول خون و بهبود کاهش وزن نیز کمک می کنند. یک ترکیب متابولیک ویژه به نام Oleoylethanolamide چیزی است که احساس سیری را در بدن ایجاد می کند و تولید آن توسط چربی های غیر اشباع موجود در آووکادو تحریک می شود.

سیب

بسیاری از میوه ها و سبزیجات می توانند تاثیر مثبت بر رفع گرسنگی داشته باشند زیرا از محتوای فیبر غذایی بالا سود می برند و در این میان، سیب نیز مستثنی نیست. سیب سرشار از فیبر و آب است که هر دو به ایجاد احساس سیری کمک می کنند و می توانند انتشار هورمون گرسنگی را کند کنند.
افزون بر این، سیب به واسطه یک نوع منحصر به فرد از فیبر به نام پکتین از میوه های دیگر متمایز می شود. باور بر این است که پکتین اشتها را کاهش می دهد. بر همین اساس، مصرف روزانه یک سیب نه تنها می تواند سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد، بلکه در مسیر تحقق اهداف کاهش وزن نیز موثر عمل می کند.
5 1000
ارسال شده در 26 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x