نوسان وزن مقابله با نوسان وزن پیشگیری از نوسان وزن اضافه شدن وزن

نوسانات و تغییرات مختلف وزن چگونه قابل پیشگیری می باشند چه روشهایی به ما در این زمینه کمک می کنند نوسانات وزن تاثیرات جسمی منفی  زیادی در بر خواهد داشت برای پیشگیری از این امر کافیست سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید و از خوراکی های سالم کمک بگیرید .

تحقیقات نشان داده خانم هایی که مرتب نوسان وزن را تجربه می کنند سرعت سوخت و ساز بدنشان کاهش می یابد که باعث می شود در آینده بیشتر در معرض اضافه شدن وزن قرار بگیرند.
 از اینکه با یک برنامه غذایی و ورزشی وزن کم کنید و سپس همان وزن را دوباره برگردانید خسته شده اید؟ راه های زیادی برای جلوگیری از این نوسان وزن وجود دارد و شاید علاقه مند باشید که از این نکات استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده خانم هایی که مرتب نوسان وزن را تجربه می کنند سرعت سوخت و ساز بدنشان کاهش می یابد که باعث می شود در آینده بیشتر در معرض اضافه شدن وزن قرار بگیرند.

پس چگونه می توانیم جلوی این نوسان را بگیرید؟ بسیار ساده! کافی است برخی از این نکات سبک زندگی ساده را به کار ببرید تا بتوانید به راحتی جلوی چرخه ای که در آن گیر افتاده اید را بگیرید.

آب بنوشید:  قبل از اینکه وارد هوس غذایی اواسط روز شوید، سعی کنید یک لیوان آب بنوشید. بیشتر مواقع بدنتان در واقع تشنه است اما مغز طوری به شما نشان می دهد که گویا گرسنه هستید. اگر شکمتان 15 دقیقه پس از نوشیدن آب همچنان به غریدن ادامه داد، یک میان وعده ی سالم میل کنید.

از یک دفترچه یادداشت غذایی استفاده کنید: دنبال کردن غذاها، یکی از بهترین روش هایی است که می توانید بفهمید در طول روز چه چیزهایی می خورید. با داشتن چنین دفترچه ای می دانید غذایی که در حال حاضر پیش رو دارید حق شماست یا خیر.

بازنگری قهوه و چای: اگر از افرادی هستید که صبح را با قهوه یا چای شروع می کنید، ممکن است با کمی دقت متوجه مقدار زیادی شکر شوید ( و حتی خامه در قهوه ). بهتر است مواظب مقدار قندی که به فنجان صبحگاهی خود اضافه می کنید باشید و همچنین آنها را با غذایی مناسب ترکیب کنید ( نه شیرینی و دونات ).

هرگز پایین تر از 1200 کالری نروید: اگر در طول روز به اندازه کافی انرژی دریافت نکرده باشید، بدنتان ممکن است به حالت قحطی برود. در چنین شرایطی بدن سوخت و ساز خود را بسیار کند می کند. دریافت کافی کالری برای کاهش وزن ضروری است.

غذای خود را با سالاد شروع کنید: قبل از اینکه غذای اصلی را برای خود سرو کنید، سالادی سالم میل کنید. با این کار معده خود را با سبزیجات مقوی پر کرده اید و دیگر وسوسه نمی شوید بیش از حد غذا بخورید.

پروتئین مهم است: مطمئن شوید 15 تا 30 درصد از کالری روزانه تان را پروتئین های بدون چربی تشکیل می دهند. دریافت چربی و کربوهیدرات به همراه هر وعده مهم است اما پروتئین می تواند اشتهایتان را تنظیم کند، برایتان عضله بسازد و در طول هضم بیشتر از دیگر درشت مغذی ها کالری بسوزاند.

هر روز 10.000 گام بردارید: هر روز باید حدود 10.000 تا 15.000 گام بردارید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و مهم نیست شما کدام را انتخاب می کنید ( قدم زدن، دویدن، بالا رفتن از پله ها و … ). تنها چیزی که مهم است، داشتن این مقدار فعالیت است

وب‌سایت دکتر کرمانی:

ارسال شده در 27 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تهدید فشار خون برای نوجوانان
  • نکاتی که در محل کار باید رعایت شود
  • با این عوامل دچار وزوز گوش می شوید
  • عوامل خوراکی تاثیرگذار بر بروز سیروز کبدی
  • پی بردن به شخصیت همسر در دوران نامزد
  • داروهای سنتی و این آسیب ها
  • مادران شیرده و روی آوردن به رژیم غذایی
  • توضیحات پزشکی پیرامون ایمپلنت سینه
  • محبوبترین ها

  • تغییرات امیال جنسی پس از فرزندآوری
  • همه عوامل آسیب رسان به جنین
  • ارتباط موی زائد و نازاشدن
  • کدام آزمایش های حاملگی مطمئن تر است؟
  • انواع مایعات مفید برای زن حامله
  • حواستان به ویتامین A در بارداری باشد
  • تست CDC برای زنان باردار در مناطق آلوده به زیکا
  • تخمدان چه موقع دچار نارسایی زود رس میشود؟
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    پرپین آلا

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است