نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه

مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز

بهتر است نسبت به مصرف گوشت قرمز دقت بیشتری داشته باشید این ماده غذایی می تواند شما را در معرض انواع بیماری های قلبی و عروقی قرار دهد و کلسترول بدنتان را افزایش دهد بد نیست به توصیه های متخصصین تغذیه درباره این ماده غذایی توجه کنید و جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز انتخاب کنید .

رژیم های غنی از چربی های اشباع، سطح کلسترول بد را در خون بالا می برند.

کلسترول بد، LDL (لیپوپروتئین با چگالی پایین) نامیده می شود. کلسترول و LDL بالا، خطر بیماری های عروق کرونری قلب را افزایش می دهد. تعدادی از غذاهای موجود در این گروه از لحاظ چربی های اشباع در سطوح بالایی قرار دارند که شامل قسمت های چرب گوشت گاو، بره و سوسیس معمولی، هات داگ، بیکن، گوشت امعا و احشا و تعدادی از فرآورده های گوشتی مثل کالباس وبرخی پرندگان مانند اردک و تخم مرغ می باشند.

برای حفظ مقدار کلسترول در سطح مناسب مقدار دریافت این غذاها را کاهش دهید. معمولا با دریافت بالای چربی ها کالری دریافتی نیز بالاتر از حد نیاز خواهد بود.

مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز

چرا مصرف ماهی، مغزدانه ها و دانه ها مهم است؟
با این که موارد متنوعی برای انتخاب در این گروه وجود دارد ولی مردم بیشتر گوشت و مرغ را ترجیح می دهند. مصرف متنوع از غذاهای این گروه مثل ماهی ها، مغزها و دانه ها می تواند دریافت اسیدهای چرب تک اشباع (MUFAها) و اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFAها) را افزایش دهد. بیشتر چربی ها در برنامه غذایی باید از MUFAها و PUFAها تأمین شود. بخشی از PUFA ها برای سلامتی ضروری اند (یعنی بدن نمی تواند آنها را از دیگر چربی ها بسازد).
بعضی ماهی ها (مثل سالمون، قزل آلا و شاه ماهی) نوعی PUFA را که اسیدهای چرب امگا 3 نامیده می شوند را به مقدار فراوان دارند. معمولا اسیدهای چرب امگا3 در ماهی ها به صورت EPA و DHA هستند. شواهدی وجود دارد که حاکی از آن است مصرف ماهی های غنی از EPA وDHA خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروق را کاهش دهد.(EPA ایکوزاپنتانوئیک اسید و DHA دکوزاهگزانوئیک اسید است)
برخی از مغزها و دانه ها (مانند بادام و گردو) منابع اسیدهای چرب ضروری هستند و برخی (مانند تخم آفتابگردان، بادام و فندق) منابع خوب ویتامین E هستند. این گروه برای رشد، خون سازی و سلامت دستگاه عصبی لازم است.

مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز

نکات مهم در استفاده از گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها:

  • پیش از پخت گوشت قرمز چربیهایی را که به چشم می خورد، جدا کنید.
  • قبل از طبخ گوشت مرغ، پوست آن را جدا کنید، پوست مرغ چربی فراوانی دارد.
  • تا حد امکان از سرخ کردن گوشت خودداری کنید.
  • چربی و کلسترول مغز، زبان و کله پاچه بالا است. در مصرف این گونه مواد غذایی افراط نکنید.
  • اگر بخواهید گوشت یخ زده را آب پز کنید باید بلافاصله بعد از خارج کردن از فریزر آن را بپزید. اگر به هر دلیلی می خواهید گوشت از حالت یخ زده خارج شود، آن را 24 ساعت قبل از طبخ از فریزر خارج کرده و در یخچال بگذارید.
  • استفاده از پودرسویا در تهیه کوکو، کتلت، شامی و … مفید است.
  • بهتر است بیشتر از گوشتهای سفید مانند مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کنید.
  • کلسترول زرده تخم مرغ زیاد است. بهتر است بزرگسالان در هفته بیشتر از سه عدد تخم مرغ چه تنها و چه در کوکو، املت و… نخورند.
  • مصرف حبوبات به علت دارا بودن فیبر و پروتیین بالا، توصیه می شود.
  • انواع مغزها (گردو، فندوق، بادام و پسته) میان وعدههای مناسب برای تامین پروتیین، انرژی و برخی از مواد مغذی مانند آهن هستند.

مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز

انتخاب های گیاه خواران از گروه گوشت و حبوبات:
گیاهخواران در صورتی که مواد غذایی متنوع و با مقادیر کافی از این گروه انتخاب کنند،می توانند پروتئین کافی از گروه گوشت و حبوبات به دست آورند.
منابع پروتئینی از گروه گوشت و حبوبات که مناسب گیاهخوران باشد شامل تخم مرغ (برای گیاهخوارانی که از تخم مرغ استفاده می کنند)، حبوبات، مغزدانه ها، کره حاصل از مغزدانه ها، انواع نخودها و محصولات سویا می باشد.

مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز   مضرات مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت قرمز عوارض مصرف گوشت قرمز ارزش تغذیه ای مصرف گوشت قرمز

لینک مرتبط: گوشت را جایگزین نان کنید

خوردن یا نخوردن گوشت،کدام بهتر است؟

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 28 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x