مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی

می خواهیم در این مطلب به بررسی برخی از میان وعده های مفید در دوران بارداری اشاره کنیم این میان وعده سبک و سرشار از انرژی برای بانوان باردار هستند می توانیم به دانه های روغنی و شکلات و میوه هایی مفید مانند گلابی و موز در این زمینه اشاره کنیم .

بهترین غذاهای سبک برای طول روز، در دوران بارداری، غذاهایی هستند که حداقل حاوی دو گروه از مواد غذایی باشند. برای تنوع بیشتر در میان‌وعده‌ها می‌توانید از دستورهای زیر کمک بگیرید. بهترین غذاهای سبک برای طول روز، در دوران بارداری، غذاهایی هستند که حداقل حاوی دو گروه از مواد غذایی باشند. برای تنوع بیشتر در میان‌وعده‌ها می‌توانید از دستورهای زیر کمک بگیرید. – این غذا شامل پروتئین، فیبر و چربی است. سیب را برش بزنید و روی آن کره بادام‌زمینی بمالید و روی آن غلات صبحانه بپاشید. می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان از میوه‌های مختلف (مانند گلابی و موز) و کره مغزهای دیگر (مانند بادام و بادام‌هندی) استفاده کنید. – نان ذرت و پوره آووکادو بهترین غذا برای تأمین غلات و فیبر مورد نیاز روزانه است. علاوه بر این آووکادو حاوی مقادیر زیادی فولات است که دریافت آن برای زنان باردار ضروری است. اگر آووکادو دوست ندارید، پوره دانه‌های پروتئینی را جایگزین کنید. – از آنجا که روزانه به سه وعده لبنیات کم‌چرب احتیاج دارید، می‌توانید در یکی از وعده‌ها از ماست و خیار کم‌چرب به همراه گردو و کشمش استفاده کنید. این غذا شامل کلسیم، پروتئین و فیبر است. – اگر عاشق شکلات هستید، خوشحال باشید که هرگز دچار پره‌اکلامپسی نمی‌شوید. پره‌اکلامپسى نوعی پیچیدگی بارداری است که باعث افزایش فشار خون در رحم و خفگی جنین می‌شود. دو قطعه از شکلات را جدا کرده و ذوب کنید. سپس هر میوه‌ای را که دوست دارید درون آن زده و میل کنید. حتی می‌توانید به کمک شیر کم‌چرب و شکلات ذوب شده، پودینگ شکلاتی تهیه کنید. – آجیل را دست کم نگیرید. یک آجیل کامل، باید شامل مغزها، میوه‌های خشک و تکه‌های شکلات تلخ باشد. مغزها حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی هستند، میوه‌های خشک منبع خوبی برای فیبر به حساب می‌آیند که به رفع یبوست بارداری کمک می‌کنند و شکلات تلخ حاوی فیبر، آهن و مواد معدنی بسیاری است که برای عملکرد قلب مناسب است. – براساس اطلاعات جدید، مصرف دو تا سه وعده ماهی در هفته، برای زنان باردار مجاز است. نیمی از یک ساندویچ تن ماهی که میزان جیوه آن بسیار پایین است، منبع خوبی برای اسید چرب امگا۳ به شمار می‌رود که به رشد مغز جنین کمک می‌کند. برای بهره‌مند شدن از فیبر نیز می‌توانید هر نوع سبزیجاتی را که دوست دارید به مواد داخل ساندویچ اضافه کنید. – درست است که شیر منبع خوبی برای کلسیم است و باید روزانه مصرف شود، اما کمی خلاق باشید و به کمک آن اسموتی درست کنید تا با یک تیر چند نشان زده باشید. انواع میوه‌ها که بهترین آن‌ها موز است را می‌توانید با شیر میکس کنید. سپس یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی یا کره هر مغز دیگری و کمی پودر کاکائو به آن بیافزایید. در این صورت یک میان‌وعده عالی، شامل کلسیم، فیبر، ویتامین و پروتئین تهیه کرده‌اید. – نخود را خیس کرده و پس از پختن، هر نوع پوره‌ای که دوست دارید با آن درست کنید. به کمک هویج، کرفس و فلفل‌دلمه‌ای تازه، یک دورچین زیبا درست کنید و با نان پیتا میل کنید. این غذا سرشار از پروتئین و فیبر است و می‌تواند انرژی زیادی به بدنتان ببخشد. – اگر به یک میان‌وعده انرژی‌زا احتیاج دارید، ساندویچ نان و‌ پنیر و گردو بهترین گزینه است. کلسیم، پروتئین و فیبر، موادی هستند که با خوردن این ساندویچ وارد بدنتان می‌شوند. این میان‌وعده قدیمی را دست کم نگیرید. – بهتر است همیشه یک میان‌وعده سالم در دسترس داشته باشید تا هرگاه گرسنه شدید میل کنید. به این منظور موادی بهتر هستند که بتوان در کیف، کمد و خودرو نگهداری کرد. کمپوت‌ها بهترین گزینه برای چنین مواقعی هستند. – گاهی اوقات علاوه بر تغییرات هورمونی، قرص‌های مکملی که زنان باردار مصرف می‌کنند نیز باعث بروز یبوست در این دوران می‌شوند. ذرت بو داده، گزینه خوبی برای دریافت فیبر است. البته بهتر است نمکی و کره‌ای نباشد. اگر در کنار آن از کمی بادام‌زمینی استفاده کنید، مواد معدنی لازم را نیز تأمین کرده‌اید. – مقداری کره بادام‌زمینی یا بادام و یا تخمه آفتابگردان را بر روی ساقه‌های شیرین کرفس بمالید و سپس بر روی آن کشمش بپاشید. این میان‌وعده خوشمزه، فیبر، پروتئین و مواد معدنی لازم برای بدنتان را تأمین می‌کند.

سلامتیسم

5 1000
ارسال شده در 27 آذر 1395 توسط با موضوع مراقبت های دوران بارداری
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • تمرینات مهم برای بالا بردن قوای عضلات شکم
  • دست یابی به سر کمر باریک ها
  • تشخیص بیماری با این فاکتورها در چهره
  • خوراکی های نفخ دار کدام اند؟
  • همه چیز در مورد اتواسكلروز
  • روستا نشین ها دچار این عارضه نمی شوند
  • تفاوت سالاد خوردن افراد چاق و لاغر
  • اهمیت آزمایشات غربالگری به چه دلایلی مهم است
  • محبوبترین ها

  • هر آنچه که باید درباره درد آرنج بدانیم
  • چه عواملی در بروز تصمیم درست و یا اشتباه موثر است
  • کاهش سایز کمر در تاریکی
  • نکته مهم در ارتباط با آمپول كِفلين
  • کوله‌پشتی باید به اندازه قد فرد باشد
  • علل و راه های درمان بی اختیاری ادرار
  • لاغری در هر سنی سبب بهبود سلامت قلبی و عروقی می گردد
  • دندان پزشک می تواند قلب شما را نجات دهد
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • برای اطلاع از قیمت هایفو این مطلب را بخوانید
  • روش درمان ام اس از زبان دکتر علی تارات
  • بالون معده بدون نیاز به بیهوشی و بستری توسط دکتر فرامرزی
  • کلینیک پوست و زیبایی دکتر فاطمه بامداد
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x