ezterab-1 5 مکمل طبیعی برای کنترل اضطراب

وجود اضطراب می تواند علاوه بر عوارض جسمی و روحی ای که بر شما میگذارد،کارکردهای روزانه شما را هم با مشکل رو به رو کند.از جمله عوارض فیزیکی اضطراب می توان به سردرد،مشکلات پوستی و یا گوارشی اشاره کرد.در این مطلب قصد داریم با معرفی 5 مکمل طبیعی به شما در درمان اضطراب کمک کنیم.

در حالی که راهکارهای شناخته شده از قبیل یوگا، مدیتیشن، و برخی درمان های دارویی، کاهنده علائم استرس هستند، در این میان مصرف مکمل های طبیعی برای رهایی از علائم استرس و بهبود خلق و خوی می تواند مفید باشد.

ویتامین ب ۱۲: ویتامین ب ۱۲ یکی از کمبودهای غذایی رایج در میان بزرگسالان در سراسر جهان است و با علائمی مانند احساس خستگی، بدخلقی، و یا عدم تمرکز خود را نشان می دهد. این کمبود همچنین می تواند باعث افسردگی و اضطراب شود. دریافت کافی ویتامین ب ۱۲ از طریق مواد غذایی و یا مکمل ها برای بهبود عملکرد عصبی و یا مقابله با استرس مفید است. علاوه بر مکمل های ویتامین ب ۱۲، جگر گوساله، ماهی قزل آلا، غلات غنی شده با این ویتامین و ماست کم چرب، حاوی بیشترین میزان ویتامین ب ۱۲ هستند.

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی منجر به بهبود سلامت مغز و تنظیم خلق و خوی یم شوند. مطالعات نشان داده مصرف مکمل های روغن ماهی، علاوه بر بهبود علائم افسردگی و اضطراب، منجر به کاهش نشانه های اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه و دیگر مشکلات روحی روانی میشود.

منیزیم: این ماده معدنی نقش گسترده ای در بدن دارد و همه چیز را از فرایند هضم گرفته تا سلامت قلب و پوکی استخوان، تحت تاثیر خود قرار می دهد. تخمین زده شده که متاسفانه ۸۰ درصد بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود این ماده معدنی مهم هستند. مصرف مکمل های منیزیم باعث شل شدن عضلات و آرامش ذهن شده و خواب خوب شبانه را تضمین می کنند. تنها نکته ای که در ارتباط با مصرف مکمل های منیزیم وجود دارد این است که این مکمل ها ملین هستند و بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز نباید مصرف شوند.

تریپتوفان: تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری باری تنظیم طبیعی خلق و خلق و خوی است و در بلند مدت اثرات محافظت در برابر افسردگی، اضطراب و سطوح استرس بالا را دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های تریپتوفان باعث بهبود خواب شبانه و جلوگیری از ابتلا به آپنه خواب می شوند.

ریشه والرین: بعد از میلاد مسیح قرن دوم، ریشه سنبل الطیب برای تسکین اضطراب، بی خوابی، بی قراری عصبی و همچنین گرفتگی معده استفاده می شده است. اداره سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از سنبل الطیب را تایید کرده است. عصاره ریشه سنبل الطیب می تواند به بهبود خواب به دلیل ۱۵۰ ترکیب موثر بر اعصاب کمک نماید. علاوه بر این، مصرف به طور منظم چای ریشه سنبل الطیب مقدار یک ماده شیمیایی در مغز به نام گاما آمینوبوتیریک اسید را افزایش می دهد که به نوبه خود به تولید یک اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی کمک می کند.

 

منبع: ایران ویج

ارسال شده در 1 دی 1395 توسط خانم انیسی با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • دسته بندی ناخن ها براساس شکل و ظاهر
  • دیگر نگران خطوط پیشانی خود نباشید
  • مهار کم خونی با ساده ترین خوردنی ها
  • دلایل اصلی چاقی کودکان
  • تهیه نذورات برای عزاداران
  • دیدن سریال های خسته کننده ممنوع
  • اگر کم خون باشیم بر تشخیص دیابت تاثیر دارد؟
  • دستور سس سالم- سس گرم مکزیکی
  • رفتار بانوان بالغ در زمینه احساسی
  • انواع لک ها و ترفندهای از بین بردن آنان
  • کدام چای برای امراض قندی مفیدتر است
  • اصطلاح پیش دیابت
  • ابداع کلاه خودی برای بیماری های روانی و روحی
  • در هوای آلوده چه ورزشی انجام دهیم
  • آلودگی های درون محیط هواپیما
  • محبوبترین ها

  • با این مچ بند دیگر نگران فرزندتان نیستید
  • معجزه آسا ترین روش ها برای برطرف کردن گودی کمر
  • هشدار سازمان غذا و داروی امریکا
  • هشدار،مراقب بیماری وبا در فصل تابستان باشید
  • آلودگی ها در شهرهای بزرگ و صنعتی شدت گرفت
  • داروهای بیماران دیابتی را بیمه پوشش خواهد داد
  • پیشنهاد سرپرست اورژانس کشور برای امداد رسانی بهتر
  • تعداد مبتلایان به ایدز در سال 95 / آخرین آمار
  • نتایج حاصل از پیوند صورت یک زن
  • علت هوشیاری بیمار در حین عمل جراحی؟
  • به دنیا آمدن نوزادی بدون چشم!
  • نیمی از لوازم آرایشی بازار قاچاق است
  • ۵ هزار نفر آمار افراد قطع نخاعی سالانه در کشور
  • شیوع گسترده ی سیاه زخم در سیبری
  • دیگر بدخواب ها نگران خوابشان نباشند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است