دریافت برخی مواد غذایی برای بدن بسیار مهم و حائز اهمیت است با استفاده از این موادغذایی می توانید سلامت جسمی  و جنسی خود را افزایش دهید دریافت برخی مکمل ها و ویتامین ها و  مواد معدنی برای موفق شدن شما در زمینه فرزند آوری تاثیر زیادی خواهندگذاشت .

شما باید یک توازن تغذیه ای را رعایت نمایید. گوناگونی مواد دریافتی و توجه به نکات زیر سودمند است.

خوردنی هایی دارای مقادیر فراوان ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان ها  را در برنامه تان بگنجانید. این مغذی ها به پیش گیری از ناهنجاری های اسپرم و حرکت اسپرم کمک می کنند. برای غیر سیگاری ها تقریبا ۱۲۴ میلی گرم در روز ویتامین سی مورد نیاز است.

دریافت مقادیر کافی زینک (روی)

چندین بررسی نشان داده است حتی نقائص کوتاه مدت روی می تواند حجم اسپرم و سطوح تستوسترون را کاهش دهد . منابع غنی دریافت ۱۱ میلی گرم روی مورد نیاز در روز شامل: صدف های خوراکی ( شش عدد صدف با اندازه متوسط دارای ۱۶ میلی گرم روی هستند)، لوبیای سیاه ( یک فنجان دارای ۳.۵ میلی گرم روی است) و…

دریافت اسید فولیک

دریافت فراوان اسید فولیک را فراموش نکنید. بررسی ها نشان داده است در مردانی که سطح این ویتامین کلیدی از خانواده B پایین است، همانند خانم ها نیازمند کاهش میزان خطر ناهنجاری های لوله عصبی هستند. در آن ها شمارش اسپرم پایین می آید. شاید بتوان نیاز روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک را با خوردن آب پرتقال و … دریافت نمود؛ اما خوردن مکمل اسید فولیک برای محکم کاری، بی ضرر است .

● دریافتی کلسیم و ویتامین D

دریافت آن ها را بالا ببرید . دریافت روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میکروگرم ( ۴۰۰IU ) احتمالا باروری را افزایش می دهد. منابع خوب کلسیم شامل: شیر بدون سرشیر و ماست هستند و ویتامینD در شیر و ماهی آزاد یا همان سالمون یافت می شود.

● قطع مصرف الکل

اگر چه نوشیدن گه گاه آن بی خطر شمرده می شد، بررسی ها نشان داده است که نوشیدن روزانه شراب و آبجو می تواند سطوح تستوسترون و شمارش تعداد اسپرم را کاهش دهد و هم چنین تعداد اسپرم های غیر طبیعی را افزایش دهد . هم وطنان غیر مسلمان به این نکته توجه داشته باشند.

 


لینک مرتبط: انار،میوه ای برای درمان ناباروری در مردان

آیا امگا ۳ بر باروری و اسپرم مردان تاثیر دارد؟

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 3 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با جودوسر خارش را درمان کنید
  • پیری زودرس با مصرف این مواد غذایی
  • فرآورده‌هاي گوشتي را كباب نكنيد
  • همه چیز درمورد ترشحات دهانه رحم
  • مخدوش کردن حافظه کودک با این کار
  • مراقبت از سلامتی با گوجه فرنگی
  • تنها یک کلیک تا مرگ به شیوه آنلاین
  • کشف بیماری ژنتیکی جدید در کودکان
  • داروي جلوگيري از ريزش مو به هنگام شيمي درماني ساخته شد
  • جانشین داروهای سوءهاضمه
  • ارتباط نقش های جنسیتی و افسردگی
  • مانع چاق شدن فرزندتان شوید
  • اهمیت همراهی همسر سوگوار
  • رایحه ای دلپذیر در یخچال به راه بیندازید
  • اصول تمیز نگه داشتن ناف
  • محبوبترین ها

  • طبیعی ترین موراد لازم برای زنان
  • معامله کلیه و پیامدهای آن
  • افزایش کیفیت سلامت بدن
  • وظایف و اهمیت مديریت اطلاعات بهداشتی در بیمارستان
  • دیر خوابیدن سبب کاهش یادگیری دانش آموزان می شود
  • فایده های تغذیه کودک با شیر مادر
  • دکتر آرزوهای خود باشید
  • گاو دو سر
  • کم شدن وزن به وسیله تغذیه
  • پرمصرف ترین ابزار اعتیاد آور
  • چگونه دور چرت و خواب آلودگی را خط بکشید
  • توصیه های موثر برای مقابله با اضافه وزن
  • به راحتی و به سرعت خوابیدن
  • جدا کردن دانش آموزان متاهل از مدارس معمولی کار درستی است؟
  • از کنار این 7 درد، ساده گذر نکنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است