دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج

برخی میان وعده های مناسب می توانند به افزایش سلامت جسمی تان کمک کنند در عین حال برخی دیگر نیز می توانند باعث اسیب زدن به سلامتی جسمی شما و ایجاد برخی عارضه های مختلف در بدنتان شوند ناشتا و عصرانه و میان وعده ها بر حسب سلیقه تغذیه ای شما متفاوت هستند بهتر است با انواع آنها آشنا شوید .

توجه به میان وعده ها در تغذیه امروز به خصوص در رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در رژیم های لاغری با انتخاب و مصرف میان وعده های صحیح هم از افت قند ناشی از رژیم لاغری جلوگیری می کنید و هم اینکه این امر باعث می شود که شما از پرخوری در وعده های اصلی خودداری کنید. پس با توجه به این قضیه میان وعده هایی که حاوی فیبر زیاد و در نتیجه سیر کنندگی بالا هستند و کالری پایینی دارند را در لیست انتخابی خود قرار دهید. در رژیم کاهش وزن بیش از ۳ میان وعده در کل روز مصرف نکنید.

در رژیم های افزایش وزن نیز اهمیت میان وعده ها به دلیل توصیه به مصرف وعده های کم حجم و مکرر حائز اهمیت است. در رژیم های افزایش وزن ۷-۶ میان وعده در برنامه روزانه خود قرار دهید. ولی از تنقلات مضر مثل چیپس و پفک به عنوان میان وعده به هیچ عنوان استفاده نکنید چون اولا فاقد ارزش غذایی بوده و ثانیا سیرکنندگی کاذب داشته و اشتهای شما را نسبت به مواد غذایی با ارزش بالا از بین می برند.

 

ناشتا و عصرانه 50 کالری:

  • یک میوه کوچک
  • سیب ترش کوچک 4 عدد
  • شکلات کاکائویی 10گرم
  • هندوانه یک قاچ

ناشتا و عصرانه 100 کالری:

  • شربت آلبالو یک لیوان
  • میوه + چای + یک عدد خرما
  • میوه + چای + یک حبه قند
  • میوه یک عددبزرگ
  • انجیر خشک 4 عدد
  • شکلات مغز دار آناتا 4 عدد
  • کشمش 60 عدد یا 30 گرم+خرما 2 عدد متوسط
  • پسته 12 عدد درشت
  • بستنی وانیلی 50 گرم
  • سیب به همراه بادام زمینی
  • پنیر کاتیج و طالبی

ناشتا و عصرانه 150 کالری:

  • خرما پنج عدد +چای

ناشتا و عصرانه 200 کالری:

  • بستنی(یک لیوان کوچک)
  • شکلات مغز دار آناتا 7 عدد
  • یک شکلات کاکائویی 40گرمی
  • بیسکویت دیجستیو 4 عدد
  • بستنی عروسکی میهن یک عدد + کشمش 15 عدد

ناشتا و عصرانه 250 کالری:

  • شکلات یک عدد متوسط(50گرم)

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: اهمیت مصرف میان وعده در رژیم غذایی

توصیه های موثر برای مصرف میان وعده در حاملگی

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 3 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x