سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر

برخی میان وعده های مناسب می توانند به افزایش سلامت جسمی تان کمک کنند در عین حال برخی دیگر نیز می توانند باعث اسیب زدن به سلامتی جسمی شما و ایجاد برخی عارضه های مختلف در بدنتان شوند ناشتا و عصرانه و میان وعده ها بر حسب سلیقه تغذیه ای شما متفاوت هستند بهتر است با انواع آنها آشنا شوید .

توجه به میان وعده ها در تغذیه امروز به خصوص در رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در رژیم های لاغری با انتخاب و مصرف میان وعده های صحیح هم از افت قند ناشی از رژیم لاغری جلوگیری می کنید و هم اینکه این امر باعث می شود که شما از پرخوری در وعده های اصلی خودداری کنید. پس با توجه به این قضیه میان وعده هایی که حاوی فیبر زیاد و در نتیجه سیر کنندگی بالا هستند و کالری پایینی دارند را در لیست انتخابی خود قرار دهید. در رژیم کاهش وزن بیش از ۳ میان وعده در کل روز مصرف نکنید.

در رژیم های افزایش وزن نیز اهمیت میان وعده ها به دلیل توصیه به مصرف وعده های کم حجم و مکرر حائز اهمیت است. در رژیم های افزایش وزن ۷-۶ میان وعده در برنامه روزانه خود قرار دهید. ولی از تنقلات مضر مثل چیپس و پفک به عنوان میان وعده به هیچ عنوان استفاده نکنید چون اولا فاقد ارزش غذایی بوده و ثانیا سیرکنندگی کاذب داشته و اشتهای شما را نسبت به مواد غذایی با ارزش بالا از بین می برند.

 سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر

ناشتا و عصرانه 50 کالری:

  • یک میوه کوچک
  • سیب ترش کوچک 4 عدد
  • شکلات کاکائویی 10گرم
  • هندوانه یک قاچ

سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر

ناشتا و عصرانه 100 کالری:

  • شربت آلبالو یک لیوان
  • میوه + چای + یک عدد خرما
  • میوه + چای + یک حبه قند
  • میوه یک عددبزرگ
  • انجیر خشک 4 عدد
  • شکلات مغز دار آناتا 4 عدد
  • کشمش 60 عدد یا 30 گرم+خرما 2 عدد متوسط
  • پسته 12 عدد درشت
  • بستنی وانیلی 50 گرم
  • سیب به همراه بادام زمینی
  • پنیر کاتیج و طالبی

سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر

ناشتا و عصرانه 150 کالری:

  • خرما پنج عدد +چای

سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر

ناشتا و عصرانه 200 کالری:

  • بستنی(یک لیوان کوچک)
  • شکلات مغز دار آناتا 7 عدد
  • یک شکلات کاکائویی 40گرمی
  • بیسکویت دیجستیو 4 عدد
  • بستنی عروسکی میهن یک عدد + کشمش 15 عدد

سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر   سیرکنندگی کاذب رژیم های کاهش وزن و افزایش وزن تنقلات مضر

ناشتا و عصرانه 250 کالری:

  • شکلات یک عدد متوسط(50گرم)

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: اهمیت مصرف میان وعده در رژیم غذایی

توصیه های موثر برای مصرف میان وعده در حاملگی

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 3 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چه کسانی مستعد ابتلا به رتینوپاتی می باشند؟
  • رباتی نجات دهنده شبیه خزندگان
  • درباره انواع روشهای کمک باروری چه میدانید
  • غذاهایی که باهم خوردنشان برای بدن مفید است
  • روش نوین برای درمان مشکلات سیستم شنوایی
  • توصیه های لازم درباره حواس پرتی درکتاب حواس پرتی
  • سانحه هوایی کاروان تیم فوتبال در برزیل
  • درباره کراک و اثرات آن بیشتر بدانیم
  • محبوبترین ها

  • ماده مخدر در برخی محصولات بهداشتی
  • ترک سیگار و طول عمر بیشتر
  • از نیکوتین تراپی چه می دانید
  • خوراکی های مفید پس از کنارگذاشتن سیگار
  • کوکائین و این خطرات جبران ناپذیر
  • خطر ابتلا به سرطان با قلیان برای جوانان
  • سیگارکشیدن و کشش به سمت آن
  • کم شدن علاقه به زندگی با دخانیات
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است