مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
لاغری کاهش وزن علل چاقی روش های کاهش وزن راه های کاهش وزن درمان چاقی
چاقی علل مختلفی دارد که از جمله می توان به علل ارثی، بیماری های تیروئیدی، عادات غلط و … اشاره کرد. اما مهم ترین علت افزایش وزن سبک غلط زندگی و عادات غلط است. به همین سبب شما با کمی زحمت و بدون هیچ آسیب و مشکلی تنها با رعایت کردن چند نکته مهم قادر خواهید بود وزن خود را کم کنید.

عادت چیزی است که بدون آنکه به آن توجه کنیم، انجامش می‌دهیم. اما اگر بتوانید عادت‌های بدتان را کنار بگذارید، می‌توانید بدون فکر کردن به چیزی به صورت خودکار وزن کم کنید. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این کار شدنی و راحت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. در این مطلب قصد داریم به 13 عادت بد بپردازیم که تکرار آنها در طولانی‌مدت باعث انباشت چربی در ناحیه شکم می‌شود.
1. نوشابه رژیمی می‌نوشید
این یک فرض منطقی است: تعویض نوشابه قندی با یک نوشابه بدون قند بسیار موثر است. با اینکه نوشابه‌های رژیمی به لحاظ تعداد کالری بهینه هستند، اما خطرات و عوارض جانبی خاص خود را دارند. یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه علوم بهداشت تگزاس بر روی 475 فرد بزرگسال در مدت 10 سال نشان می‌دهد که مصرف نوشابه‌های رژیمی باعث افزایش 70 درصدی سایز دور کمر در مصرف‌کنندگان می‌شود. همچنین، افرادی که بیش از دو نوشابه رژیمی در روز مصرف کردند، 500 درصد افزایش سایز داشتند. محققان با انجام مطالعات مشابه بر روی موش‌ها دریافتند که آسپارتام باعث افزایش وزن در این حیوانات شده است. آسپارتام باعث افزایش سطح قند خون در یک نقطه خاص مانند کبد می‌شود. به طوری که گلوکز اضافی به چربی تبدیل می‌شود.
2. چای مناسب نمی‌نوشید
نوشیدن یک فنجان چای داغ به تسکین گلودرد و گرم شدن در شب‌های سرد زمستان کمک می‌کند. اما برخی از انواع چای علاوه بر مزایای فوق به شما کمک می‌کنند وزن کم کنید. به عنوان مثال، چای پوئرا کمک می‌کند که با سوزاندن چربی‌های اضافی به راحتی وزن کم کنید. جهت کشف قدرت چربی‌سوزی چای، محققان چینی موش‌های آزمایشگاهی را به 5 گروه مختلف تقسیم کرده و به هر یک از گروه‌ها یک رژیم غذایی متفاوت دادند. علاوه‌براین، یک گروه به عنوان گروه شاهد مورد مطالعه قرار گرفت. برنامه غذایی یک گروه شامل غذاهای پرچرب و فاقد مکمل چای بود، در حالی‌که برنامه غذایی گروه دیگر حاوی غذاهای کم‌چرب و چای فراوان بود. محققان در پایان دریافتند که چای به طور قابل‌توجهی باعث کاهش غلظت تری‌گلیسرید در بدن می‌شود و از انباشت چربی‌ها در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورد.
3. اکثر اوقات با یک عالم آدمِ دیگر غذا می‌خورید
اگر با دیگران غذا بخورید، به طور متوسط، 44 درصد بیشتر از وقتی که تنها هستید غذا خواهید خورد. تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه نشان می‌دهد که خوردن یک وعده غذایی به همراه یک نفر دیگر باعث می‌شود که 33 درصد بیشتر غذا بخورید. این مسئله در مورد گروه‌های بزرگ‌تر نیز صدق می‌کند. مثلا اگر با دو دوست خود غذا بخورید، به میزان 47 درصد غذای بیشتری خواهید خورد. البته زمانی که به صرف غذا اختصاص می‌دهید نیز اهمیت بسیاری دارد.
4. با بهترین دوستتان ازدواج کرده‌اید
تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن یک رابطه قوی و صمیمانه باعث افزایش پتانسیل چاقی در طرفین می‌شود. یافته‌های یک مطالعه جدید که در مجله آمریکایی بهداشت عمومی منتشر شده است نشان می‌دهد که همسر، دوست، خواهر و برادر نقش تعیین کننده‌ای در روند رژیم غذایی شما دارند. با این حال، زوجین بیشترین اثر را بر عادات غذایی یکدیگر می‌گذارند.
5. آخرین نفری هستید که سفارش غذا می‌دهد
اگر می‌خواهید با دوستانتان بیرون بروید و غذای سالم بخورید، بهتر است قبل از همه سفارش بدهید. مطالعه محققان دانشگاه ایلینویز نشان می‌دهد که افراد در جمع به طور معمول سفارشات مشابهی می‌دهند. به زعم محققان، داشتن انتخاب مشابه باعث افزایش شادی و رضایتمندی مشتریان از غذا می‌شود.
6. توی تخت به فیس‌بوک سر می‌زنید
صرف ساعات فراغت به گشت و گذار در فیس‌بوک، اینستاگرام و پینترست، در مواقعی که می‌توانید فعال باشید و کالری بسوزانید، یک نگرانی بزرگ است. مطالعه محققان دانشگاه اولستر در ایرلند شمالی بر روی 350 دانش‌آموز نشان می‌دهد افرادی که برای فیس‌بوک بیشترین وقت ممکن را می‌گذارند، معمولا وقت کمتری را به ورزش کردن یا حضور در مجموعه‌های ورزشی اختصاص می‌دهند. امری که در بلندمدت باعث افزایش خطر چاقی در این افراد می‌شود. مطالعه محققان نشان می‌دهد کودکانی که قبل از خواب با دستگاه‌های الکترونیکی‌شان کار می‌کنند، 1.47 برابر بیشتر دچار اضافه‌وزن می‌شوند.
7. آگاهانه غذا نمی‌خورید
به غذا خوردن آگاهانه فکر کنید. ریشه این عادت به بوداییان باستان برمی‌گردد. آگاهانه غذا خوردن در واقع نوعی مراقبه سکولار است که از ما می‌خواهد غذا خوردن را به یک تجربه ژرف بدل کنیم. آگاهانه غذا خوردن یک رژیم غذایی نیست و از شما نمی‌خواهد که کمتر غذا بخورید، بلکه می‌خواهد هر لقمه‌ای را که می‌خورید با دقت بیشتری انتخاب کنید. این مکانیزم در بلندمدت باعث کاهش وزن شما خواهد شد. مطالعات اخیر نشان داده که آگاهانه غذا خوردن باعث کاهش استرس عاطفی، مصرف کالری کمتر و کاهش شاخص توده بدن در افراد می‌شود.
منبع: eatthis
5 1000
ارسال شده در 2 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x