ورزش کردن از جمله رفتار های مناسب و پسندیده است که هر فردی قادر به انجام آن است. ورزش به منظور های مختلفی انجام می شود که از این قبیل: حفظ سلامتی، کاهش وزن، ورزش به صورت حرفه ای و … را می توان نام برد. اما ورزش کردن هم قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند. با دکتر سلام همراه باشید.

جنیفر آنیستون قبلا گفته که اندام متناسبش را مدیون ورزش کردن با معده خالی می باشد اما آیا واقعا می خواهید انرژی تان در هنگام ورزش کردن ته بکشد؟ (انرژی کافی نداشته باشید؟)

هرگز گرسنه یا با معده خالی به سراغ هیچ نوع تمرین ورزشی نروید‎

ما از هالی پرکینز، کارشناس قدرت و آمادگی، کارشناس قدرت زنان، سخنگو و نویسنده Lift to Get Lean خواستیم که نظرش را در این مورد بگوید.

هالی گفت: قانون شماره ۱ آن است که هرگز گرسنه یا با معده خالی به سراغ هیچ نوع تمرینی نروید.

خب، حدس می زنم پاسخ تان را گرفتید.

اما کمی صبر کنید.

مانند هرچیزی که به تناسب اندامتغذیه و بدنهای ما مربوط می شود، هرگز به این آسانی نیست…

در حالیکه برخی تحقیقات نشان می دهند که اینکار می تواند برای کالری سوزی، مفید باشد اما تحقیق جدیدی وجود دارد که نشان می دهد که اگر با شکم خالی ورزشکنید، می توانید تا ۲۰% توده عضلانی بیشتر نسبت به زمانی که با سوخت کافی تمرین می کردید، بسوزانید. از آنجا که عضله، اهمیت زیادی دارد، شما باید آن را به هر قیمتی حفظ کنید، بخصوص شما خانمها!

قبل از تمرین 

اما اگر بخواهید توده عضلانی تان را حفظ کنید، یکتمرین هوازی عالی داشته باشید و نگران سر و کله زدن با وزنه ها هم نباشید، باید چه کار کنید؟

هالی می گوید:ب هترین کار این است که ۲ تا ۳ ساعت قبل از هر تمرین، یک وعده غذایی بخورید یا ۶۰-۳۰ دقیقه قبل از تمرین از یک میان وعده ۲۰۰ کالری استفاده کنید. اگر به افزایش انرژی بیشتری نیاز دارید، او نوشیدن آب آلوئه ورای ارگانیک را توصیه می کند که نه تنها آبرسان است (که قبل از تمرین به آن نیاز دارید) بلکه همچنین حاوی قندهایی است که براحتی هضم می شوند و بدون ایجاد مشکل برای شما، انرژی تولید می کنند.

و پس از تمرین تان؟ 

اگر تمرین شما بسیار شدید است یا طولانی تر از ۶۰ دقیقه می باشد، هالی توصیه می کند که یک وعده غذایی کوچک بخورید که عمدتا از پروتئین آسان هضم و کربوهیدراتهای سریع الهضم تشکیل شده باشد. توصیه او: پودر پروتئین وی و میوه!

 

منبع: fitnessmagazine.ir

 

ارسال شده در 3 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سالاد نخود و ماکارونی
  • تهدید باتری برای کودکان
  • موفقیت در کسب و کار با مشتری بیشتر
  • با این تمرین های ساده با آلزایمر خداحافظی کنید
  • رشد باورنکردنی دندان در دهان این کودک
  • چاقی در طی سال اول پس از حاملگی وافزایش ریسک ابتلا مادر به دیابت مشکلات قبلی
  • رسپی درست کردن بستنی مخصوص گیاه خواران
  • در منزل اینگونه ترخینه درست کنیم؟
  • اعتیاد به الکل در چه کسانی بیشتر است
  • حقایقی در مورد خواب شب از دیدگاه طب سنتی
  • درباره معالجه پريكارديال افيوژن بیشتر بدانیم
  • بهترین شیوه برای افزایش یادگیری کودک
  • سالمندان در خانه نمانند!
  • چه جوشانده هایی در فصل زمستان بنوشيم؟
  • توصیه های آسان برای ماندن در مسیر موفقیت
  • محبوبترین ها

  • برای افزایش همیشگی رشد عضلات این شیوه ها مفیدند
  • چطوری دربچه ها برای ورزش انگیزه بوجود آوریم
  • تحمل گرما در نوجوانان
  • رفتن به استخر و آمادگی های مهم برای آن
  • بالا بردن لذت ورزش با این کارها
  • انواع تمرینات شکمی برای مبارزه با چربی ها (بخش دوم)
  • ماساژ برای ریکاوری سریع
  • جدول بندی وعده های غذایی بر دستگاه گوارش ورزشکاران تا چه حد مفید است
  • موثر یا غیر موثر بودن ماساژ
  • منظور از تمرینات دوره ای در بدنسازی چیست؟
  • ۹ خطایی که بانوان در برنامه تناسب اندام انجام می دهند
  • چرا بکارگیری الپتیکال سبب بی حسی انگشتان پا می شود؟
  • عضلات کمر را چگونه تقویت کنیم؟
  • برای چربی سوزی این قوانین علمی را بدانید(1)
  • آیا عضلات بدن بروی روابط جنسی انسان تاثیر میگذارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است