ورزش هوازی ورزش مورد نیاز خانم ها و آقایان سوزاندن کالری های اضافی سوزاندن کالری

برای مقابله با اضافه وزن باید کالری دریافتی خود را کنترل کنیم و بیشتر از مقدار نیاز بدنمان مصرف نکنیم برای سوزاندن کالری برخی روش های تغذیه ای به شما کمک خواهند کرد نوشابه،مرغ سرخ کرده،یک عدد مینی پیتزا مخصوص با پنیر اضافی  و  کیک شکلاتی از جمله مواد غذایی هستند که می توانید با نحوه سوزاندن کالری آنها آشنا شوید.

ورزش کمک می کند بتوانیم کالری های اضافی حاصل از غذاهای بی ارزش را بسوزانیم ، البته باید مدت زمان دقیقی ورزش کنیم.
 دوست نداریم درباره اینکه غذاهای بی ارزش مانند فست فود ها چگونه روی سلامتمان تاثیر می گذارند فکر کنیم. می دانیم که برایمان خوب نیستند اما معمولا سعی می کنیم به روی خودمان نیاوریم. ورزش کمک می کند بتوانیم این کالری های اضافی را بسوزانیم ، باید مدت زمان دقیقی ورزش کنیم.
مدت زمان این ورزش به طبیعت پرخوری تان برمی گردد. بر اساس تحقیقات در طول روز خانم ها باید 1900 تا 2400 کالری و مردها 2400 تا 3000 کالری غذا مصرف کنند. البته مقدار دقیق آن بسته به میزان فعالیت فرد دارد.
در ادامه برخی از غذاهایی که می دانیم به دردمان نمی خورند ولی باز هم به خوردنشان میل داریم را به شما معرفی می کنیم و می گوییم که برای سوزاندن کالری شان باید چه مقدار ورزش کنید.

نوشابه

یک قوطی 330 میلی لیتری نوشابه کوکاکولا 139 کالری دارد. این قسمت کوچک از کالری دریافتی روزانه مان به ورزش زیادی برای سوزانده شدن نیازی ندارد. مردان برای سوزاندن کالری این مقدار نوشابه به 12 دقیقه ورزش هوازی یا 16 دقیقه ورزش قدرتی نیاز دارند در حالی که خانم ها به 14 دقیقه ورزش هوازی یا 19 دقیقه ورزش قدرتی نیاز دارند. کالری این نوع غذاها هرچه بیشتر باشد تفاوت زمان ورزش مورد نیاز خانم ها و آقایان برای سوزاندنش بیشتر مشهود می شود.

مرغ سرخ کرده

مرغ سه تکه سوخاری فست فود ها حاوی 726 کالری است که تقریبا بیش از یک سوم کالری مورد نیاز یک خانم را تشکیل می دهد. خانم ها می توانند با یک ساعت و 15 دقیقه ورزش هوازی یا یک ساعت و 41 دقیقه ورزش هوازی این مقدار کالری را بسوزانند. در مقابل آقایان می توانند همین مقدار کالری را با انجام یک ساعت و 3 دقیقه ورزش هوازی یا یک ساعت و 24 دقیقه ورزش قدرتی بسوزانند.

دبل برگر بزرگ با پنیرچنین همبرگری حدود 490 کالری دارد. این یعنی 19.6 درصد از از کالری مورد نیاز یک مرد و 24.5 درصد کالری مورد نیاز یک زن در روز. برای یک مرد سوزاندن این مقدار کالری به 42 دقیقه ورزش هوازی و برای یک زن به 51 دقیقه از همین نوع ورزش نیاز دارد. اگر ورزش قدرتی را به ورزش هوازی ترجیح می دهید، آقایان این مقدار کالری را با 57 دقیقه ورزش قدرتی و خانم ها 68 دقیقه می سوزانند.

یک عدد مینی پیتزا مخصوص با پنیر اضافی

گول ظاهر کوچک این نوع پیتزا را نخورید چون با داشتن 966 کالری برای خود غولی هستند. این مقدار تقریبا نیمی از کالری مورد نیاز یک خانم در طول روز است. بر اساس محاسبات 996 کالری را می توانید با یک ساعت و 20 دقیقه دویدن، یک ساعت و 50 دقیقه شنا کردن، دو ساعت و 50 دقیقه یوگا و یا سه ساعت و 40 دقیقه پیاده روی بسوزانید.

کیک شکلاتی

یک کیک شکلاتی ( مقدار زیادی کاکائو، خامه، شکر، آرد، کره و … ) با وزن حدود 450 گرم می تواند حاوی 1710 کالری باشد. فقط کمی با مقدار کالری مورد نیاز یک خانم در طول روز فاصله دارد، و بیش از دو سوم کالری مورد نیاز یک مرد در طول روز است.

مسلما اگر بفهمید برای سوزاندن این مقدار کالری به چه مقدار ورزش نیاز دارید دیگر هرگز سمت کیک نخواهید رفت. آقایان به دو ساعت و 9 دقیقه ورزش هوازی یا سه ساعت و 19 دقیقه ورزش قدرتی برای خلاص شدن از این مقدار کالری نیاز دارند. در مقابل خانم ها هستند که از آقایان خیلی بیشتر باید ورزش کنند، دو ساعت و 58 دقیقه ورزش هوازی یا سه ساعت و 57 دقیقه ورزش قدرتی برای سوزاندن این مقدار کالری.

وب‌سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 4 دی 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • لیست مشاغل دارای استرس ذاتی کم در سال 2017
  • برخی ایجاد کننده های سردرد که به فکرتان نمی رسد
  • در تناسب اندام چه اشتباهات ورزشی میکنیم؟
  • طرز تهیه پیتای سینه مرغ
  • پستان را چگونه ماهیانه بررسی کنیم؟
  • 5 نکته درباره شاد نگهداشتن خود
  • درمان آکنه با طب سنتی
  • لزوم کاربرد کرمهای پوشاننده
  • محبوبترین ها

  • برای صورت آب معدنی مخصوص درست کنید
  • برای این رده سنی از لاک ناخن استفاده نکنید
  • ماههای سرد و رعایت این نکات مهم درباره پوست
  • پیش از برداشتن ابروها این موارد ساده و مهم را بخوانید
  • لبهایتان را در خانه لایه برداری کنید
  • حد و مرز استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده
  • تاثیر روغن زیتون بر خشکی پوست
  • هرآنچه باید درباره کراتینه کردن مو بدانید
  • رپورتاژ

  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما