دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

ریزش موها یکی از عوامل نگران کننده برای بسیاری از افراد است.برخی افراد بر این باورند برای جلوگیری از ریزش مو حتما باید از روش های پر هزینه استفاده کنند،در این مطلب قصد داریم شما را با یکسری روش های کم هزینه و موثر برای جلوگیری از ریزش موها آشنا کنیم.

ساعت 24-برای تقویت مو با روشهایی ساده و بدون هزینه این مطلب را بخوانید.برای تقویت مو نیازی به هزینه های زیاد نیست.

همانطوریکه  می دانید موهای بدن انسان دارای دوره‌های رشد و استراحت بوده و بعد از مدت معینی می‌ریزند. در سیستم رشد موها سه دوره وجود دارد.

درابتدا موها به طور طبیعی رشد میکنند و با دریافت مواد غذایی خود را تقویت مکنند این مرحله در موهای سر 2 تا 6 سال به طول می انجامد  و در موهای سایر نقاط بدن 1 تا 6 ماه زمان لازم دارد.

در مرحله بعد از رشد و تقویت موها نوبت به  مرحله کوتاهی می رسد که در آن تقسیم سلولهای متوقف می شود و فولیکول مو از قسمت پاپیلا جدا می‌شود.

در مرحله آخر  که به طور معمول تاحدود سه ماه زمان می برد  همه فعالیتهای سلولی متوقف می‌گردد و موی مرده که همراه فولیکول درهنگام  شست و شو وتمیز کردن موها  یا رشد کردن موها و جایگزینی موی جدید می افتند. که ریزش مو نامیده می شود.

بنابراین ریزش مو به طور طبیعی عادی است. نکته ای که قابل توجه است ریزش غیر عادی و با سرعت زیاد موهاست که می توان با انجام روشهایی سرعت آن را کند کرد که برای تقویت مو مفید است.

اگر در اینترنت برای یافتن روش های تقویت مو جستجو کنیم سایت های زیادی رو پیدا می کنیم که دستورهای مختلفی را برای تقویت مو ارائه کرده اند که اکثرآن ها جنبه تبلیغی دارند و موثر نیستند. حتی «ویتامینه کردن موها» را که امروزه خیلی رایج است، مورد قبول متخصصان پوست و مو نیست . و صرفاٌ روشی برای خالی کردن جیب مردم است. متخصصان می گویند که ویتامین ها و سایر مواد غذایی مو فقط از طریق گردش خون به ریشه ی موها می رسد نه از طریق پوست.

ما دراین پست بدون توجه به جنبه های تبلیغی روش های عملی برای تقویت مو را بررسی می کنیم.

 

شستشوی  مرتب
هنگامی که چربی های طبیعی پوست سر به نوک موها می رسند حالت بسیار مناسبی برای موها ایجاد می شود که رشد مناسبی داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین مو توصیه می کنند که موها را یک روز در میان یا دو روز در میان شستشو دهید . به نظر متخصصان سهل انگاری در تمیزنگه داشتن موها از دلایل مهم از ریزش و از بین رفتن موهاست.

 

تغذیه مناسب

داشتن تغذیه سالم و مناسب عامل بسیار مهم در سلامت و بهداشت موها  به شمار می رود. همچنین گردش خون مناسب در پوست سر از دیگر علت های سلامت موهاست.  یکی از مهمترین عوامل ریزش مو چربی کبد و خون است که در پوست سر هم چربی ایجاد میکند. اگرچربی سر در نتیجه این عامل ایجاد می شود حتماٌ لازم است که به پزشک مراجعه کنید تا درصورت لزوم مورد مداوا قرار گیرید تا چربی های اضافه بدن ازبین برود .

مصرف ماهی و آجیل برای داشتن موهای سالم
برای رشد و تقویت موها، ماهی و آجیل گزینه های بسیار مناسبی به شمار می روند به این دلیل که هم پروتئین کافی دارند و هم سرشار ازامگا 3 هستند که نقش اساسی در تقویت و شادابی موها دارند.

در کنار ماهی و آجیل می توان از از سبزیجات ، حبوبات و هویج هم باید استفاده کرداین مواد هم، برای تقویت مو  و داشتن موهای شاداب وسالم بسیار مفید هستند.

کاهش وزن

یک نکته ی مهم درباره تغذیه مناسب  برای تقویت مو در رابطه با کسانی است که اقدام به کاهش وزن سریع در زمان کمی می کنند. این افراد باید آگاه باشند که کاهش پروتئین ها به سرعت موجب آسیب دیدگی و ریشه مو و در نتیجه ساقه موها می شود اگر برنامه کاهش وزنی که در پیش گرفته اید، بدون برنامه و بسیار سریع است، نه تنها به هدف خود نمی رسید، بلکه باعث ضرر زدن به بدن خود ازجمله به موهای خود نیز خواهید شد.

از حرارت زیاد برای خشک کردن مو خودداری کنید
هیچ گاه از حرارت بالای سشوار یا دیگر منابع گرما برای خشک کردن موها استفاده نکنید. این کار باعث آسیب به پوست سر و ایجاد موخوره  می شود. درصورت امکان از سشوار کمتر استفاده کنید.

از استرس زیاد اجتناب کنید

استرس زیاد به هیچ وجه برای موها خوب نبوده و باعث نازک شدن و یا ریختن زود هنگام و بسیار موها می شود.

کم خونی و فقر آهن

یکی از مهم ترین دلایل ضعف و ریزش موها، کم خونی و فقر آهن در بدن شما است. در صورت مشاهده موارد این چنینی، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

من در این مطلب، درباره راهکارهایی عملی برای تقویت مو برای شما گفتم. این مطلب جنبه تبلیغی نداشت و هدف ما، صرفا سلامتی شما عزیزان است. امیدوارم این مطلب، مطلب خوب و مفیدی شده باشد. نظرات ارزشمند خود را نیز از ما دریغ نکنید.

منبع: خبرپو

5 1000
ارسال شده در 4 دی 1395 توسط با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • شرکت‌های هندی و پاکستانی داروهای ایرانی تقلبی تولید می‌کنند
  • علت های مهم بی خوابی که از آن بی خبرید!
  • پارکینسون را با نوشیدن قهوه از بین ببرید
  • 3 برابر شدن ریسک ابتلا به سرطان معده و مری در دهه 20 زندگی
  • برخی دماغ ها با جراحی تغییر نمی کنند
  • پیشگیری از بروز آفت دهان و تبخال با درمان های خانگی آن ها
  • فلفل سبز چه خاصیت درمانی دارد؟
  • آیا سندرم روده تحریک پذیر و رابطه جنسی با هم ارتباط دارند؟
  • محبوبترین ها

  • مردان و زنان در رابطه جنسی چه انتظاراتی دارند
  • دستورهایی برای بعد از اتمام رابطه جنسی
  • تاثیرات منفی اختلاف سنی بر روابط زوجین
  • تستی برای تشخیص انرژی جنسی قدرتمند
  • روش هایی برای از بین بردن بوی بد آلت تناسلی آقایان
  • سوالات و پرسش هایی پیرامون انزال در مردان
  • علت لکه بینی پس از رابطه جنسی
  • نگرانی و اضطراب و باروری مردان
  • رپورتاژ

  • موسسه تخصصی و زیبایی پوست تانی
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x