آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت

هر انسانی ممکن است در زندگی اش با استرس روبرو شود و به صراحت میتوان گفت که استرس به سراغ اکثر انسان ها رفته است و میرود.استرس میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آن ها میتوان به فشارهای زندگی اشاره کرد.ایجاد تنش در انسان به توسط هر محرکی نامش استرس زا است و یک فشار احساسی یا روانی که بیشتر از تحمل فرد باشد را استرس میگویند.

در واقع استرس زمانی ایجاد می‌شود که ما نتوانیم با فشارهای کوچک کنار بیاییم. استرس در افراد مختلف متفاوت است، ممکن است عاملی برای فردی ایجاد استرس کند ولی در فرد دیگر، به هیچ عنوان استرس ایجاد نکند.

تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، مرگ نزدیکان و وجود یک بیماری با اهمیت در خانواده از جمله عوامل بیرونی رهاسازی فشار عصبی هستند. جالب آنکه حوادث شادی‌آور نیز می‌توانند به همان اندازه وقایع غم‌بار برای انسان فشارزا باشند.

۱. شهامت پذیرفتن واقعیت

پذیرفتن واقعیت بعضی از اتفاقات، تنش را از شما دور می‌کند و آرامش روانی را به شما باز می‌گرداند. اینکه بتوانید حقیقت را بپذیرید به کاهش استرس شما در تمام مراحل و مسائل زندگی کمک خواهد کرد و زودتر از شرایط بحرانی خارج خواهید شد.

۲. تغذیه سالم

حذف چربی‌ها از غذای روزانه و جایگزین کردن ماهی، سبزیجات تازه به خصوص اسفناج به سلامت روانی و کاهش استرس کمک شایانی می‌کند.

۳. مدیریت کردن زمان

خیلی از مردم به خاطر تأخیرهایی که دارند، دچار استرس می‌شوند. دیر رسیدن به اداره، مهمانی، قرار کاری، شام دوستانه و قرار ملاقات‌های مهم، افراد را دچار استرس و تپش قلب می‌کند. با به موقع خارج شدن و مدیریت زمان علاوه بر به موقع رسیدن، سلامتی خود را نیز تضمین می‌کنید.

۴. ورزش‌های روزانه

ورزش‌های هوازی، پمپاژ خون را تنظیم می‌کند و موجب آرامش و کاهش استرس می‌شود. نیم ساعت ورزش روزانه شما را از اضطراب‌های بیهوده دور نگه خواهد داشت.

منبع : ایران ویج
5 1000
ارسال شده در 5 دی 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر دمنوش اسطوخودوس در تسکین اعصاب و تقویت دستگاه گوارش
  • رژیم افزایش وزن روز دوم
  • انگور و خواص بی نظیر آن
  • خطاهای مادران در زمینه شیردهی به نوزاد
  • کنترل و تنظیم قند خون در مادران باردار
  • روشی ساده برای کنترل قندخون افراد دیابتی
  • به نظر شما بدنسازی قد راه کوتاه می کند؟
  • غلات کامل این خاصیت ها را دارد
  • محبوبترین ها

  • آیا واقعا سونا یکی از روشهای کاهش چربی بدن می باشد؟
  • تاثیرات مختلف کاکائو روی سلامتی
  • رژیم غذایی با میوه فصل
  • دریافت مایعات در کنار غذا
  • مقابله با سرطان با مصرف گردو
  • با مغذی ترین مواد غذایی آشنا شوید
  • کاهش انرژی برای اشخاص لاغر هم مفید است
  • غیر از دارو چه روشی برای کاهش اشتها وجوددارد
  • رپورتاژ

  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x