مشاوره زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى

عوارض رژیم های غذایی پر چرب دلیل گرسنگی زیاد در طول روز دلیل احساس گرسنگی

اگر شما هم جزء آن دسته افراد هستید که مدام احساس گرسنگی میکنید  و حتی بعد از خوردن غذا هم این احساس را دارید در این مطلب با ما همراه باشید.چرا که ریشه این مشکل را باید در رژیم غذایی سرشار از چربی و قند خون جستجو کنید.

براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد بر روی داوطلبان بسیاری از افراد به طور مرتب در طول روز گرسنه هستند حتی پس از خوردن یک وعده غذای کامل و این باعث می شود تا با خوردن انواع تنقلات سعی کنند احساس گرسنگی خودرا رفع کنند.
این افراد معمولا در رژیم غذایی روزانه خود انواع خوراکی های پرچرب، شیرین وپر کالری مصرف می کنند و این باعث هضم سریع مواد غذایی ، افزایش قند خون و تمایل شدید آنها به خوردن مواد غذایی جدید می شود.
کارشناسان اعتقاد دارند خوراکی هایی مانند نان سفید، شیرینی، شکلات، پیتزا، همبرگر، سیب زمینی، برنج و غلات فرآوری شده به شدت می توانند باعث گرسنگی شدید، تغییر در مرکز پاداش دهی مغز و اعتیاد به مصرف مجدد این خوراکی ها شوند.
کارشناسان توصیه می کنند افراد برای غلبه بر گرسنگی و پرهیز از خوردن میان وعده های غیر ضروری در وعده های غذایی خود از خوراکی های حاوی فیبر و هیدروکربن مانند سبزیجات، انواع دانه ها و غلات سبوس دار استفاده کنند زیرا این خوراکی ها به آهستگی از بدن دفع می شوند و مدت زمان بیشتری را در دستگاه گوارش سپری می کنند و به این ترتیب فرد کمتر دچار احساس گرسنگی می شود.
بر اساس تحقیقات بیش از نیمی از احساسات گرسنگی منشاء روانی دارد و افراد به خوردن غذا بویژه در زمان های خاص عادت کرده اند و در صورت تاخیر در خوردن مواد غذایی در آن زمان دچار احساس گرسنگی می شوند.
براساس پژوهش ها خوردن مواد غذایی فرآوری شده، انواع شیرینی و شکلات می تواند باعث اضافه وزن شود و چاقی بیش از اندازه باعث می شود تا بدن برای تحرک به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد و این خود باعث خوردن بیشتر مواد غذایی و چاقی بیش از حد می شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

5 1000
ارسال شده در 5 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x