نمونه رژیم غذایی پر فیبر مشخصات رژیم پر فیبر رژیم پرفیبر

رژیم غذایی پرفیبر تا چه حد به افزایش سلامتی ما کمک میکند ؟چه موادغذایی منبع فیبر به شمار می روند ؟بد نیست به بررسی خواص و فایده های درمانی انواع فیبر بپردازید نمونه ای از یک رژیم غذایی پرفیبر در ادامه مطلب برایتان آورده ایم بد نیست در ادامه به آن نگاهی بیندازید .

هدف از دادن رژیم پرفیبر:

  • افزایش وزن و حجم مدفوع و کاهش زمان تخلیه روده
  • رساندن لیپیدهای سرم به حد طبیعی
  • تعدیل واکنش افزایش قند خون، پس از صرف غذا

موارد کاربرد رژیم:

  • برخی از انواع سرطان ها (مانند سرطان رحم یا مخاط رحم)
  • هیپرکلسترولمی و بیماری های قلبی ـ عروقی
  • تنظیم قند خون در افراد دیابتی
  • چاقی و کنترل وزن
  • بیماری دیورتیکولوز (در بیماری دیورتیکول در مواقع التهاب، رژیم کم فیبر توصیه می شود، اما پس از رفع التهاب برای کاهش زمان تخلیه مدفوع و فشار داخل کولون، رژیم پرفیبر تجویز می شود)، سندروم تحریک پذیری روده (IBS)
  • بیماری کرون

 مشخصات رژیم پر فیبر:

افزایش فیبر خوراکی به میزان ۲۰ تا ۳۵ گرم در روز توصیه می شود که از راه افزایش مصرف غلات سبوس دار، میوه ها، سبزی ها و حبوبات در رژیم غذایی روزانه میسر می شود.

نمونه رژیم غذایی پر فیبر مشخصات رژیم پر فیبر رژیم پرفیبر   نمونه رژیم غذایی پر فیبر مشخصات رژیم پر فیبر رژیم پرفیبر

نمونه رژیم غذایی پر فیبر (این رژیم حاوی ۱۴۰۰ کیلو کالری انرژی، ۲۲۵ گرم کربوهیدرات، ۶۶ گرم پروتئین، ۳۳ گرم چربی و ۲۵ گرم فیبر است)

  • صبحانه:

نان سبوس دار ۲ برش + پنیر لیقوان ۳۰ گرم یا ۱ قوطی کبریت +‌شیر کم چرب ۱ لیوان + میوه ۱ عدد

  • میان وعده:

بیسکویت گندم کامل ۲ عدد

عدس پلو با کشمش و خرما (برنج پخته ۱۵ ق غ + عدس پخته نصف لیوان + کشمش ۲ ق غ + خرما ۲ عدد) + سالاد شیرازی ۱ کاسه متوسط

  • میان وعده:

میوه ۲ عدد

  • شام:

نان سبوس دار ۲ برش + سوپ جو ۱ لیوان + جوجه کباب ۹۰ گرم + لوبیا سبز پخته نصف لیوان + هویج پخته نصف لیوان + سبزی خوردن

  • قبل از خواب:

میوه ۱ عدد (نوع، درجه رسیدگی و تازگی سبزی و میوه در میزان فیبر آن ها موثر است. میوه ها و سبزی هایی که کمتر رسیده اند، فیبر بیشتری دارند)

نمونه رژیم غذایی پر فیبر مشخصات رژیم پر فیبر رژیم پرفیبر   نمونه رژیم غذایی پر فیبر مشخصات رژیم پر فیبر رژیم پرفیبر   نمونه رژیم غذایی پر فیبر مشخصات رژیم پر فیبر رژیم پرفیبر


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


در ادامه بخوانید: رژیم پر فیبر ۲

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 6 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا دلیل تند شدن ریتم تنفس هنگام ترس را می دانید
  • علت بدتر شدن پوکی استخوان با مصرف نمک
  • طرز تهیه نوعی خمیر دندان در خانه
  • عکس باورنکردنی از یک حشره موذی در محلول دارو
  • بارداری خطرناک چگونه است
  • خوردنی های تاثیرگذار بر اختلالات روحی
  • روش های رایج و قدیمی پیشگیری از درد معده
  • توصیه های ساده و سودمند برای ورزش کردن
  • محبوبترین ها

  • با طبقات ساختار شکم بیشتر آشنا شوید
  • از گذشته تا حال چتر بازی را بخوانید
  • چرا برخی افراد از ورزش دلسرد میشوند
  • یک شیوه نوین در استفاده پروتئین برای مردم عادی
  • مهم ترین فواید ورزش برای دستگاه قلب و عروق
  • یوگا و برطرف کردن سردرد
  • باسن و ران های خوش فرم را با این حرکات ورزشی تجربه کنید
  • برای به دست آوردن عضله‌ این ۱۰ قانون را باید یاد بگیرید
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    مزایای استفاده از هل
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است