ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

رژیم غذایی پرفیبر تا چه حد به افزایش سلامتی ما کمک میکند ؟چه موادغذایی منبع فیبر به شمار می روند ؟بد نیست به بررسی خواص و فایده های درمانی انواع فیبر بپردازید نمونه ای از یک رژیم غذایی پرفیبر در ادامه مطلب برایتان آورده ایم بد نیست در ادامه به آن نگاهی بیندازید .

هدف از دادن رژیم پرفیبر:

  • افزایش وزن و حجم مدفوع و کاهش زمان تخلیه روده
  • رساندن لیپیدهای سرم به حد طبیعی
  • تعدیل واکنش افزایش قند خون، پس از صرف غذا

موارد کاربرد رژیم:

  • برخی از انواع سرطان ها (مانند سرطان رحم یا مخاط رحم)
  • هیپرکلسترولمی و بیماری های قلبی ـ عروقی
  • تنظیم قند خون در افراد دیابتی
  • چاقی و کنترل وزن
  • بیماری دیورتیکولوز (در بیماری دیورتیکول در مواقع التهاب، رژیم کم فیبر توصیه می شود، اما پس از رفع التهاب برای کاهش زمان تخلیه مدفوع و فشار داخل کولون، رژیم پرفیبر تجویز می شود)، سندروم تحریک پذیری روده (IBS)
  • بیماری کرون

 مشخصات رژیم پر فیبر:

افزایش فیبر خوراکی به میزان ۲۰ تا ۳۵ گرم در روز توصیه می شود که از راه افزایش مصرف غلات سبوس دار، میوه ها، سبزی ها و حبوبات در رژیم غذایی روزانه میسر می شود.

نمونه رژیم غذایی پر فیبر (این رژیم حاوی ۱۴۰۰ کیلو کالری انرژی، ۲۲۵ گرم کربوهیدرات، ۶۶ گرم پروتئین، ۳۳ گرم چربی و ۲۵ گرم فیبر است)

  • صبحانه:

نان سبوس دار ۲ برش + پنیر لیقوان ۳۰ گرم یا ۱ قوطی کبریت +‌شیر کم چرب ۱ لیوان + میوه ۱ عدد

  • میان وعده:

بیسکویت گندم کامل ۲ عدد

عدس پلو با کشمش و خرما (برنج پخته ۱۵ ق غ + عدس پخته نصف لیوان + کشمش ۲ ق غ + خرما ۲ عدد) + سالاد شیرازی ۱ کاسه متوسط

  • میان وعده:

میوه ۲ عدد

  • شام:

نان سبوس دار ۲ برش + سوپ جو ۱ لیوان + جوجه کباب ۹۰ گرم + لوبیا سبز پخته نصف لیوان + هویج پخته نصف لیوان + سبزی خوردن

  • قبل از خواب:

میوه ۱ عدد (نوع، درجه رسیدگی و تازگی سبزی و میوه در میزان فیبر آن ها موثر است. میوه ها و سبزی هایی که کمتر رسیده اند، فیبر بیشتری دارند)


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


در ادامه بخوانید: رژیم پر فیبر ۲

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 6 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x