اشتهایتان زیاد است و نمیدانید چگونه آن را کنترل کنید ؟برای کاهش آن به دنبال راهکارهای موثر درمانی میگردید ؟موادغذایی مختلفی به شما در کنترل اشتها و پرخوری تان کمک خواهند کرد شما نیاز به موادغذایی دارید که توانایی سیرکنندگی بالایی داشته باشند.

برخی میوه ها مانند موز، سیب و توت فرنگی به دلیل داشتن پکتین احساس سیری ایجاد می کنند. همچنین میوه ها چون نیاز به جویدن دارند یکی از عوامل مهم کاهش اشتها محسوب می شوند.

غذاهای پروتئینی نظیر گوشت سفید و برخی از انواع ماهی ها عاملی برای مهار قابل توجه اشتها هستند.

سبزیجات خام سرشار از فیبر بوده و شدت گرسنگی را کاهش می دهند و از کالری بسیار پایینی برخوردار هستند و به دلیل نیاز به جویدن زیاد در ایجاد سیری نقش دارند.

سوپ ها علاوه بر تامین مایعات حاوی فیبر هستند که اشتها را کاهش می دهند. پس سوپ سبزیجات همراه با جوانه ها و حبوبات می توانند مناسب باشند.

لوبیا مملو از فیبر است و می تواند مدتی طولانی شما را سیر نگه دارد.

مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایی همراه با دو میان وعده را از دست ندهید. فاصله این پنج وعده نباید از چهار ساعت بیشتر شود. در غیر این صورت پایدار نگه داشتن سطح قند خون و هورمون های اخطاردهنده گرسنگی، چیزی نیست که در کنترل شما باشد و در وعده بعدی اشتهای زیادی برای خوردن غذای بیش از حد خواهید داشت.

هنگام گرسنگی به جای اینکه به دنبال غذا برای خوردن باشید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. نوشیدن آب در چنین مواقعی، بدن را فریب می دهد و احساس گرسنگی فراموش می شود.

جویدن فیبر زمان بیشتری می ‌برد و فضای بیشتری از دستگاه گوارشتان را به خود اختصاص می ‌دهد، ضمن این که به تنظیم قندخون و واکنش انسولین کمک می ‌کند که همه اینها باعث می‌شود که در مدت زمانی طولانی یک منبع انرژی مداوم داشته باشید. به عبارت دیگر، استفاده از فیبر زیاد در وعده‌ های غذایی یک استراتژی ضدگرسنگی عالی به شمار می ‌رود. میزان متوسط مصرف روزانه فیبر حداقل ۱۵ گرم در روز است که بهتر است مصرف ۲۵ گرم روزانه را هدف قرار دهید.

یکی از بهترین راه‌ ها برای تعدیل و تنظیم روحیه و اعصاب خودداری از مصرف نوشیدنی ‌های قنددار و شیرین‌کننده‌ های مصنوعی است و به جای آنها تا می ‌توانید از چای سبز بدون قند استفاده کنید. یک تحقیق ژاپنی نشان داده که سطح استرس روانشناختی در کسانی که در روز حداقل ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند، تا ۲۰ درصد پایین‌ تر است.


لینک مرتبط: بهترین و طبیعی ترین مهار کننده‌های اشتها

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 6 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اب این میوه بهترین معجون برای کاهش وزن
  • مهارت آموختن به اطفال
  • کالری توت فرنگی
  • دختر کوهنورد در منطقه امامزاده داود ناپدید شد
  • درمان های بیهوده در زمینه ریزش مو
  • انجام لیزیک و لازک چشم با چه شرایطی انجام می شود
  • افزایش و بالا بردن روحیه و اراده خردسالان
  • آشتی با قلب با حلیم!
  • برای نظافت و بهداشت حمامتان بیشتر بکوشید
  • تصمیم برای خوش بینی
  • کاهش پیدایش خشم در افراد
  • دیابتی ها هنگام مصرف مسکن ها مراقب باشند
  • 3 آزمایش ساده در منزل
  • چگونه از مرطوب کننده ها باید استفاده کرد؟
  • 10 ماده خوراکی بسیار عالی برای کاهش کلسترول خون
  • محبوبترین ها

  • تعدادی از خواص درمانی عسل
  • مکملهای غذایی که حافظه را تقویت میکند
  • درارتباط با مکمل های لاغری این باورها غلط است
  • گرسنگی چند نوع است و با شیوه های مقابله با آنها آشنا شوید
  • لیستی از مقوی ترین مواد غذایی جهان
  • عواقب خطرناک کاهش این ماده در بدن
  • نسخه تغذیه ای برای مبتلایان فشار خون بالا
  • پیامدهای منفی مصرف هات داگ
  • این مواد غذایی را هرگز با هم نخورید
  • سلامت و بهبودی مغز با این خوراکی ها
  • تمام فواید غذاخوردن به صورت دسته جمعی
  • رژیم غذایی صحیح و بی خطر برای دوران شیردهی
  • خوراکی های درمان کننده میگرن
  • عواملی که می تواند آسم شما را شدت ببخشد
  • منع مصرف لبنیات و راه حل های تغذیه ای
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است