اشتهایتان زیاد است و نمیدانید چگونه آن را کنترل کنید ؟برای کاهش آن به دنبال راهکارهای موثر درمانی میگردید ؟موادغذایی مختلفی به شما در کنترل اشتها و پرخوری تان کمک خواهند کرد شما نیاز به موادغذایی دارید که توانایی سیرکنندگی بالایی داشته باشند.

برخی میوه ها مانند موز، سیب و توت فرنگی به دلیل داشتن پکتین احساس سیری ایجاد می کنند. همچنین میوه ها چون نیاز به جویدن دارند یکی از عوامل مهم کاهش اشتها محسوب می شوند.

غذاهای پروتئینی نظیر گوشت سفید و برخی از انواع ماهی ها عاملی برای مهار قابل توجه اشتها هستند.

سبزیجات خام سرشار از فیبر بوده و شدت گرسنگی را کاهش می دهند و از کالری بسیار پایینی برخوردار هستند و به دلیل نیاز به جویدن زیاد در ایجاد سیری نقش دارند.

سوپ ها علاوه بر تامین مایعات حاوی فیبر هستند که اشتها را کاهش می دهند. پس سوپ سبزیجات همراه با جوانه ها و حبوبات می توانند مناسب باشند.

لوبیا مملو از فیبر است و می تواند مدتی طولانی شما را سیر نگه دارد.

مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایی همراه با دو میان وعده را از دست ندهید. فاصله این پنج وعده نباید از چهار ساعت بیشتر شود. در غیر این صورت پایدار نگه داشتن سطح قند خون و هورمون های اخطاردهنده گرسنگی، چیزی نیست که در کنترل شما باشد و در وعده بعدی اشتهای زیادی برای خوردن غذای بیش از حد خواهید داشت.

هنگام گرسنگی به جای اینکه به دنبال غذا برای خوردن باشید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. نوشیدن آب در چنین مواقعی، بدن را فریب می دهد و احساس گرسنگی فراموش می شود.

جویدن فیبر زمان بیشتری می ‌برد و فضای بیشتری از دستگاه گوارشتان را به خود اختصاص می ‌دهد، ضمن این که به تنظیم قندخون و واکنش انسولین کمک می ‌کند که همه اینها باعث می‌شود که در مدت زمانی طولانی یک منبع انرژی مداوم داشته باشید. به عبارت دیگر، استفاده از فیبر زیاد در وعده‌ های غذایی یک استراتژی ضدگرسنگی عالی به شمار می ‌رود. میزان متوسط مصرف روزانه فیبر حداقل ۱۵ گرم در روز است که بهتر است مصرف ۲۵ گرم روزانه را هدف قرار دهید.

یکی از بهترین راه‌ ها برای تعدیل و تنظیم روحیه و اعصاب خودداری از مصرف نوشیدنی ‌های قنددار و شیرین‌کننده‌ های مصنوعی است و به جای آنها تا می ‌توانید از چای سبز بدون قند استفاده کنید. یک تحقیق ژاپنی نشان داده که سطح استرس روانشناختی در کسانی که در روز حداقل ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند، تا ۲۰ درصد پایین‌ تر است.


لینک مرتبط: بهترین و طبیعی ترین مهار کننده‌های اشتها

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 6 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه | 340 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • ویتامین D چهل درصد از بیماریهای ریه را کاهش میدهد
  • خلق زیباترین تصاویر با موبایل
  • لباس تنگ پوشیدن در زمان بارداری ممنوع
  • چرا نشاط اجتماعی در بین ایرانیان کم شده است؟
  • چرا ورزش انسان را جوان می کند (2)
  • تصاویری از جالب ترین پیتزاهای دنیا
  • پایین آوردن استرس با خوردن
  • اسامی فرآورده های خطرناک برای سلامت انسان
  • محبوبترین ها

  • دانستنی هایی جالب و خواندنی در مورد مربا ها
  • مصرف شکلات و تخم مرغ عامل افزایش روحیه و شادمانی!
  • همه چیز درمورد لواشک های خانگی و صنعتی
  • برای لاغری و کاهش وزن قبل از خوردن غذا آب بنوشید!
  • انتخاب کله پاچه برای افطار
  • نگهداری این مواد غذایی در یخچال،ممنوع
  • جلوگیری از غذا خوردن اضافه
  • اسفناج و یک دنیا سودمندی
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما