کاهش وزن در هوای سرد روش کاهش وزن در زمستان چربی سوزی در هوای سرد

افراد بسیاری این خبر را شنیده اند که هوای سرد می تواند در روند کاهش وزن و چربی سوزی بسیار موثر باشد.حال ممکن است این سوال مطرح شود که آیا ورزش کردن در هوای سرد روند کاهش وزن را سرعت می بخشد؟در این مطلب قصد داریم به طور کامل و دقیق به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا واقعا هوای سرد به شما در کاهش وزن کمک می کند یا خیر؟و اگر پاسخ به این سوال مثبت است این روند چگونه انجام می شود.

هوای سرد چگونه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود؟دمای بدن چگونه کار می کند؟

در یک گزارش ویدئویی در سال ۲۰۱۰ مهندس ناسا Ray Cronise در مورد چگونگی کاهش وزن و چربی سوزی در هوای سرد بحث کرد. و پس از آن نیز در مصاحبه ای آقای Tim Ferriss در مورد چگونگی دستکاری دمای بدن برای چربی سوزی بیشتر مطالبی را بیان کرد.بدن در دمای مناسب به طور ایده ال کار می کند. اما زمانی که بدن سرد می شود یا ماده غذایی سردی مصرف می کند (مانند آب خیلی سرد)، بدن باید به صورت موقت میزان کالری سوزی خود را به منظور گرم نگهداشتن خود یا گرم کردن مواد سردی که مصرف کرده است بالا ببرد. لرزیدن یک نمونه کامل این مورد است.

فرایند تشکیل گرما در بدن ترموجنسیس نام دارد که افزایش آن می‌تواند سوخت و سازتان را افزایش داده و باعث سوختن کالری بیشتر شود.

وقتی در هوای سرد بدن می لرزد یا ماده غذایی سرد وارد بدن می شود، بدن با لرزیدن گرما تولید می کند، لرزیدن بدن نتیجه انقباض غیر ارادی عضلات بدن در واکنش به سرما است، در نتیجه وقتی بدن عضلات را منقبض می کند، کالری می سوزاند و در این فرایند گرما تولید می شود.اما بدن می تواند به روش های دیگری گرما تولید کند. برای مثال، یک نوع بافت چربی وجود دارد که اصطلاحاً بافت چربی قهوه ای یا به اختصار BAT نامیده می شود که به مقدار فراوان در انسان و همچنین در پستانداران که به خواب زمستانی می روند یافت می شوند.

این نوع چربی قهوه ای قادر به آزاد کردن اسیدهای چرب آزاد از منابع ذخیره در بدن یا در غذاهای که منبع این چربی هستند، می باشد و به طور ویژه ای گرما برای گرم نگهداشتن بدن انسان یا حیوانات پستاندار زمستان خواب تولید می کنند. اما شما با در معرض قرار گرفتن هوای سرد یا ورزش در هوای سرد می توانید چربی قهوه ای تولید کند. چطور؟ با تبدیل منظم بافت چربی سفید به بافت چربی قهوه ای کالری سوز. اکنون که می دانید هوای سرد به کالری سوزی بیشتر و چربی سوزی کمک می کند، در این مطلب ۵ روش عملی در معرض سرما قرار گرفتن برای چربی سوزی و کالری سوزی بیشتر توسط بافت چربی قهوه ای به اختصار آورده شده است.

۵ روش عملی در معرض سرما قرار گرفتن برای چربی سوزی

۱-روز را با دوش آب سرد آغاز و به پایان برسانید. این روش نه تنها اشتها را پایین می آورد بلکه از خوردن کالری اضافی در وعده های صبحانه یا شام جلوگیری می کند.

۲-اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، برای ورزش کردن به بیرون بروید. در حالی که باشگاه های ورزشی خیلی گرم و راحت هستند شما با ورزش کردن در هوای آزاد کالری بیشتری می سوزانید. در شروع تمرین کمی سردتان می شود اما در ۱۰ دقیقه اول تمرین بدن شما گرم خواهد شد. قسمت هایی از بدن که به سرما حساس هستند را کاملاً با شال، دستکش و جوراب پشمی بپوشانید، مثل صورت، دست ها و پاها.

۳-ورزش در آب را در برنامه خود بگنجانید. رژیم غذایی مایکل فلپس (شناگر آمریکایی، دارندهٔ ۲۲ مدال المپیک و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک) که در مجله وال استریت به چاپ رسیده شامل ۱۲۰۰۰ کالری در روز بود. یکی از دلایلی که این قهرمان شنا تا این حد کالری بالایی مصرف می کرد اما اندام لاغری داشت این است که او زیاد در آب ورزش می کند که باعث می شود بدن برای حفظ دمای خود مجبور به کالری سوزی بیشتر شود. شما می توانید با ورزش کردن و شنا کردن در آب سرد کالری و چربی بیشتری بسوزانید.

۴-از یخ استفاده کنید. اگر شما در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید و دسترسی به هوای سرد ندارید، می توانید دمای بدن خودتان را با یک حیله ساده پایین بیاورید. به سادگی وان حمام را از یخ پر کنید و پاهایتان را به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه در آن فرو کنید. بدن شما با افزایش کالری سوزی برای حفظ دمای درونی خود واکنش نشان می دهد.

۵-از دوش آب سرد نترسید. بعد از دوش آب سرد می توانید با سرگرم کردن خود با کار منزل یا درست کردن صبحانه به کالری سوزی بیشتر بدن کمک کنید. این دوش آب سرد در اوایل کمی ناراحت کننده می باشد اما در عرض چند هفته به آن عادت خواهید کرد. هر کدام از روش های بالا کالری بیشتری نسبت به خوردن آب سرد خواهند سوزاند.

منبع:جام نیوز

 

ارسال شده در 9 دی 1395 توسط خانم انیسی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تشخیص صدای مادر توسط نوزاد
  • آسم و مراقبت های ورزشی در این زمینه
  • موارد ایجاد کننده مرگ زودرس
  • موفقیت در ترک عادات منفی و مضر
  • آنچه درباره قلیان تا کنون شنیده اید
  • اگر وسواس دارید سراغ به بروید
  • آیا روزه گرفتن برای بیماران کلیوی زیان آور است
  • طرفداران سیب زمینی بخوانند
  • با ماست یونانی، وزن خود را کاهش دهید
  • نظافت بیش از حد در فصل زمستان باعث ایجاد آلرژی و آسم میشود
  • چه عواملی در پیری پوست نقش دارند ؟
  • کسب آرامش با این روش ها
  • توصیف ارزشهای خانواده را با رفتارمان باید نشان بدهیم ولی چگونه؟
  • نکاتی در خصوص غذاهای نذری
  • آموزش خوراکی از گوشت استخوان دار در زود پز
  • محبوبترین ها

  • سالاد کلم قمری و مرغ
  • طعم بی نظیر نوعی سس جدید در کنار مرغ
  • شیرینی سبوس دار رژیمی
  • سوپ بلغور و شنبلیله
  • آموزش تهیه بیسکویت صبحانه
  • گوزلمه تخم مرغ و پنیر
  • مواد غذایی و برخی ظروف سرامیکی مکزیکی که میزان سرب بالایی دارند
  • شیرینی پفکی با لایه های شکلاتی
  • فریتاتا ! روز خود را با یک صبحانه خوشمزه و مقوی آغاز کنید
  • سوپی که چربی های ذخیره شده را آب میکند
  • شیرینی رژیمی با انجیر خشک
  • شکلات نارگیلی بسیار خوش طعم و لذیذ
  • سه چیز را در شام خود تغییر دهید و لاغر شوید.
  • چگونه با برنج قهوه ای پلو بپزیم؟
  • چگونه شیرینی بدون شکر درست کنیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است