غذای زمستانی سبزیجات پخته ماهی و میگو تکه های مرغ و پنیر آشپزی ایتالیایی

وقتی از غذای ظهرتان اضافه باقی مانده است و تمایل به دورریختن آن ها ندارید و نمی خواهید اسراف کنید می توانید از ترفندهای تغذیه ای که در ادامه مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد استفاده کنید و یک غذای جدید و من در آوردی بسیار خوشمزه تهیه کنید بد نیست به پیشنهادات آشپزی ما در ادامه مطلب نگاه کنید .

 ترکیبی رویایی از تکه های مرغ و پنیر آغشته به سس سفید که روی بستری از اسفناج قرار گرفته اند. مرغ فلورنتاین که برگرفته از آشپزی ایتالیایی است این ویژگی را دارد که با سبزیجات پخته ماهی و میگو آماده شود. پیشنهاد می کنیم این غذا را در برنامه زمستانی خود قرار دهید و از مرغ پته بازمانده از غذای ظهر یا روز قبل تهیه کنید. این کار یکی از بهترین راه های مصرف بهینه غذاهای مانده است.
مواد لازم:
  • سینه مرغ پخته (100 گرم / 200 کالری) 400 گرم خردشده
  • پنیر موتزارلا (100 گرم / 289 کالری) 200 گرم رنده شد
  • شیر (100 گرم / 110 کالری)  200 میلی لیتر
  • آرد (100 گرم / 360 کالری) 2 قاشق غذاخوری
  • کره (100 گرم / 737 کالری) 2 قاشق غذاخوری
  • اسفناج ساطوری (100 گرم / 25 کالری) 300 گرم
  • نمک و فلفل (100 گرم / 0 کالری) به میزان لازم

طرز تهیه:

1- برای تهیه سس سفید کره را در یک قابلمه روی شعله متوسط داغ کنید.

2- هنگامی که کف کرد و رنگش شفاف شد آرد را اضافه و مخلوط کنید تا کاملا در کره حل شود.
3-پس از 30 ثانیه شیر را اضافه کنید. نمک و فلفل اضافه کرده و روی شعله ملایم دائم آن را هم بزنید تا غلیظ شود.
4-اسفناج را در یک قابلمه با 3 قاشق غذاخوری آب بپزید سپس آبکش کرده و بچلانید تا آبش کاملا گرفته شود.
5- یک ظرف نسوز را چرب کنید. اسفناج را کف ظرف به صورت یکنواخت پخش کنید.
6-نیمی از پنیر پیتزا را با مرغ و سس سفید مخلوط کنید و مایه را روی اسفناج بریزید.
7- روی آن را با پنیر پوشانده و 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.
8-تا پنیر روی آن آب و برشته شود. با سیب زمینی سرخ کرده یا تنوری و سبزیجات پخته سرو کنید.
نکات:
به این غذا انواع سبزیجات آبپز را اضافه کنید.
در بعضی از دستورهای تهیه در سس سفید ریحان ساطوری می ریزند.
برای خوش طعم تر شدن مرغ فلورنتاین به مایه مرغ و سس قارچ سیر رنده شده و آبلیمو اضافه کنید.
می توانید یک لایه از حبوبات آبپز مانند عدس یا لوبیا را به این غذا اضافه کرده و سیب زمینی کنار آن را حذف کنید.
خواص اسفناج:
ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد.اسفناج سبزی مفید برای تقویت اعصاب است.اسفناج برای رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار موثر است.رماتیسم و نقرس را درمان می کند.برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است. تخم اسفناج ملین و خنک کننده است. تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است.
وب سایت سوران

ارسال شده در 7 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش صورت و جلوگیری از پیری پوست
  • تنظیم ساعت خواب بدن با منیزیم
  • اگر میخواهید سرطان پستان نگیرید این رژیم غذایی را رعایت کنید
  • افراد چاق مبتلا به سرطان کلیه بیشتر عمر می کنند
  • آیا میوه ها واقعا در سلامت پوست نقش دارند؟
  • کم خونی ، دغدغه زنان و دختران
  • ویتامین ث را از این میوه ها دریافت کنید
  • درباره شایع ترین مشکل بیماری مری چه اطلاعاتی دارید؟
  • محبوبترین ها

  • چگونه از اسکیزوفرنی در امان بمانیم
  • سیانوز و بررسی علائم و تشخیص آن
  • تاثیر ویتامین E و سلنیوم در کاهش ریسک سرطان روده
  • برگرداندن حافظه افراد شدنیست!
  • بیماری آدیسون -علائم، علل و درمان
  • برطرف کردن میگرن مقعدی
  • همه چیز درمورد بیماری آنسفالیت
  • خطر التهاب برای کلیه ها
  • رپورتاژ

  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است