یکی از دغدغه های بسیاری از افراد چربی های اضافه شکم است.بدون شک همه افراد خواستار داشتن شکمی صاف هستند و برای رسیدن به این خواسته تلاش بسیاری می کنند،رژیم های غذایی مختلف و ورزش کردن برای این موضوع می توانند مفید باشند.اما در صورتی که با رعایت کردن رژیم غذایی و انجام ورزش چربی های اضافه شکم آب نشود ممکن است شخص نا امید شود.اما نکته دیگری هم وجود دارد که باید به آن توجه کرد،خوردن برخی از خوراکی ها سبب بزرگ تر شدن شکم می شود.در این مطلب قصد داریم شما را با این مواد غذایی آشنا نماییم.

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید نوشابه را کنار بگذارید

بارها و بارها این جمله را شنیده ایم، اما کنار گذاشتن این نوشیدنی شاید برای مان کمی سخت باشد. اگر واقعا می خواهید از چربی های شکم خلاص شوید باید خوردن نوشابه را متوقف کنید. حتی نوشابه های کم کالری که سرعت متابولیسم بدن را کاهش می دهد و باعث می شود بدن چربی جذب کند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید دیگر آدامس نخرید

وقتی آدامس می جوید مغز و شکم به اشتباه سیگنال هایی دریافت می کنند که گویی غذا وارد بدن شده است. علاوه بر این، آدامس جویدن باعث می شود اسید معده بیشتری تولید شود و در نتیجه شما احساس گرسنگی خواهید کرد.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید با فست فود خداحافظی کنید

واضح است که فست فودها سرشار از کالری هستند و مشکلات زیادی برای سلامت بدن ایجاد می کنند. اما اگر باز هم قانع نمی شوید که این غذا را کنار بگذارید به خاطر بسپارید که این غذاها مسئول جلوگیری از آب شدن چربی های شکم تان هستند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید مایونز را فراموش کنید

اگر شما هم از دوستداران سس مایونز هستید و همیشه در سالاد از این سس استفاده می کنید، باید بدانید که این سس ۸۰ درصد چربی است. بهترین جایگزین سس مایونز پوره سبزیجات و سس گوجه فرنگی طبیعی است.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید به سیب زمینی سرخ شده نه بگویید

هر چقدر هم این غذا را دوست داشته باشید باید آن را کنار بگذارید. سیب زمینی سرخ شده مثل اسفنجی می ماند که چربی های اشباع شده را جذب می کند. چربی های اشباع شده روی عملکرد مغز تاثیر می گذار به طوری که نمی تواند تشخیص دهد چه اندازه غذا دریافت کرده اید. در نتیجه بدون این که متوجه شوید مقدار زیادی سیب زمینی می خورید.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید بستنی ممنوع

این مورد هم کاملا واضح است. غذاهای سرشار از قند تبدیل به چربی شکم می شوند که مضرترین چربی های بدن هستند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید غذاهای نفاخ نخورید

حتی لاغرترین انسان ها هم وقتی غذاهای نفاخ می خورند شکم شان بزرگ می شود. اگر شما هم چنین مشکلی دارید این غذاها را نخورید و ورزش کنید تا دستگاه گوارشی غذا را بهتر هضم کند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید بیسکوییت های بدون شکر مصرف نکنید

غذاهایی که شامل جایگزین های شکر هستند، فقط برای دیابتی ها مناسب است. این محصولات بدون شکر در بزرگ شدن سایز شکم تان موثر هستند.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
منبع: سیمرغ

ارسال شده در 10 دی 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کیک موزاییک شاه بلوطی
  • با مصرف بروکلی سرطان را مهار کنید
  • میوه های مناسب برای آقایان
  • اختلال افسردگی در اطفال با این زمینه ها
  • راه هایی برای ابراز وجود
  • زهر پلاتیپوس به درمان دیابت نوع 2 کمک میکند
  • زیانهای لواشک برای دندانها
  • تکمیل ترین گفته ها درباره اکستنشن مو
  • نتايج اميدبخش آزمايش بر روي داروي جديد بهبود ميگرن
  • عینک جدید برای رفع تنبلی در بینایی
  • با کمک موبایل آکنه یا جوش جوانی بررسی می شود
  • سالادهای مخصوص کم کردن وزن
  • خوراکی هایی که سلامت دندان را به خطر می اندازند ؟
  • خانم های مسن و مقاومت در برابر سرطان
  • نکاتی جالب در مورد غذای سالم
  • محبوبترین ها

  • شیرخواران و استفاده از ویتامین k
  • اسباب بازی های مخرب
  • کودکان کم رو و نحوه برخورد با آنان
  • پیشنهادات و توصیه های بهداشتی به خردسالان
  • قصه گویی برای کودکان پر از فایده است (بخش دوم)
  • دلیل اصلی بالا رفتن سطح توقع کودک چیست؟
  • آبله مرغان بیماری حاد فوق العاده مسری
  • استاندارد مدت زمان بازی با کامپیوتر در کودکان
  • برای فعالیت های فیزیکی کودک برنامه ریزی کنید
  • تاثیرات منفی و خطرناک انگشت مکیدن اطفال
  • منشا و علت گاز گرفتن کودک در چیست
  • آیا رفتار دوقلوها مثل بچه های معمولی است؟
  • دعوت به استفاده صحیح فرزندان از دنیای مجازی
  • روابط بین فرزندان خود را مدیریت کنید
  • راه حلی برای کابوس های شبانه کودک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است