راه آب کردن چربی های شکم دلیل کوچک نشدن شکم خوراکی هایی که شکم را بزرگ میکنند

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد چربی های اضافه شکم است.بدون شک همه افراد خواستار داشتن شکمی صاف هستند و برای رسیدن به این خواسته تلاش بسیاری می کنند،رژیم های غذایی مختلف و ورزش کردن برای این موضوع می توانند مفید باشند.اما در صورتی که با رعایت کردن رژیم غذایی و انجام ورزش چربی های اضافه شکم آب نشود ممکن است شخص نا امید شود.اما نکته دیگری هم وجود دارد که باید به آن توجه کرد،خوردن برخی از خوراکی ها سبب بزرگ تر شدن شکم می شود.در این مطلب قصد داریم شما را با این مواد غذایی آشنا نماییم.

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید نوشابه را کنار بگذارید

بارها و بارها این جمله را شنیده ایم، اما کنار گذاشتن این نوشیدنی شاید برای مان کمی سخت باشد. اگر واقعا می خواهید از چربی های شکم خلاص شوید باید خوردن نوشابه را متوقف کنید. حتی نوشابه های کم کالری که سرعت متابولیسم بدن را کاهش می دهد و باعث می شود بدن چربی جذب کند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید دیگر آدامس نخرید

وقتی آدامس می جوید مغز و شکم به اشتباه سیگنال هایی دریافت می کنند که گویی غذا وارد بدن شده است. علاوه بر این، آدامس جویدن باعث می شود اسید معده بیشتری تولید شود و در نتیجه شما احساس گرسنگی خواهید کرد.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید با فست فود خداحافظی کنید

واضح است که فست فودها سرشار از کالری هستند و مشکلات زیادی برای سلامت بدن ایجاد می کنند. اما اگر باز هم قانع نمی شوید که این غذا را کنار بگذارید به خاطر بسپارید که این غذاها مسئول جلوگیری از آب شدن چربی های شکم تان هستند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید مایونز را فراموش کنید

اگر شما هم از دوستداران سس مایونز هستید و همیشه در سالاد از این سس استفاده می کنید، باید بدانید که این سس ۸۰ درصد چربی است. بهترین جایگزین سس مایونز پوره سبزیجات و سس گوجه فرنگی طبیعی است.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید به سیب زمینی سرخ شده نه بگویید

هر چقدر هم این غذا را دوست داشته باشید باید آن را کنار بگذارید. سیب زمینی سرخ شده مثل اسفنجی می ماند که چربی های اشباع شده را جذب می کند. چربی های اشباع شده روی عملکرد مغز تاثیر می گذار به طوری که نمی تواند تشخیص دهد چه اندازه غذا دریافت کرده اید. در نتیجه بدون این که متوجه شوید مقدار زیادی سیب زمینی می خورید.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید بستنی ممنوع

این مورد هم کاملا واضح است. غذاهای سرشار از قند تبدیل به چربی شکم می شوند که مضرترین چربی های بدن هستند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید غذاهای نفاخ نخورید

حتی لاغرترین انسان ها هم وقتی غذاهای نفاخ می خورند شکم شان بزرگ می شود. اگر شما هم چنین مشکلی دارید این غذاها را نخورید و ورزش کنید تا دستگاه گوارشی غذا را بهتر هضم کند.

 

اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید بیسکوییت های بدون شکر مصرف نکنید

غذاهایی که شامل جایگزین های شکر هستند، فقط برای دیابتی ها مناسب است. این محصولات بدون شکر در بزرگ شدن سایز شکم تان موثر هستند.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
منبع: سیمرغ

ارسال شده در 10 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تصویر برداری پیشرفته از بدن انسان
  • تشدید افسردگی در دیابتی ها
  • عوارض کاهش دریافت ویتامین دی
  • آیا وجود فیبر در رژیم غذایی ضروری است؟
  • با میوه ها و سبزی های بهاری سوخت وساز بدن خود را افزایش دهید
  • ثبت خاطرات خوب از تعطیلات برای کودکان
  • مصرف آب قبل و بعد از غذا خوردن
  • ورزش کاهش وزن سی دقیقه ای بدون باشگاه
  • محبوبترین ها

  • سرطان سینه: دویدن موثرتر از پیاده روی است
  • معرفی وسایلی که بایستی در ورزش چوگان از آن استفاده کرد
  • ورزش های استقامتی و این توصیه ها
  • سه تمرین ساده ی تنفس برای رهایی از گرم شدن
  • نکاتی مهم در رابطه با مصرف تخم مرغ
  • چربی های زیر شکم را نابود کنید
  • کاهش وزن سریع تر با این ورزش ها
  • درباره مکمل‌های تقلبی این پرونده را بخوانید
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است