دیابت نوع ۲ و چاقی درمان اضافه وزن و چاقی بیماری های قلبی و عروقی باورغلط تغذیه ای

برخی باورهای غلط تغذیه ای در میان افراد مختلف وجود دارد که بهتر است از ذهنشان پاک شود چون بسیار اشتباه و نادرست هستند با تغییر این طرز فکرها و جایگزین کردن سبک زندگی جدید قادر خواهید بود  به تناسب اندام دست پیدا کنید .

◊ متن باورغلط تغذیه ای:
اگر کاهش فعالیت دلیل چاقی بود، شهر نشین شدن و روستان نشین شدن و یکجا نشین شدن هم باعث کاهش فعالیت شده و بشر همواره از اول تاریخ مدام فعالیتش کاهش پیدا کرده، اگر داشتن ماشین باعث شده افراد امروزه کمتر پیاده روی کنند، ایجاد لوله کشی بسیار بیشتر باعث کاهش فعالیت شده بود. و طبق این استدلال بشر باید در ۱۸۰۰ میلادی هم بسیار چاق تر از ۵۰۰ میلادی می بوده که اینطور نیست.

متن پاسخ:

بهترین شیوه درمانی در اضافه وزن و چاقی، درمانی است که به طور هم زمان شامل:

  • اصلاح در رژیم غذایی
  • تغییر در فعالیت بدنی
  • رفتار درمانی باشد.

باید توجه داشت که اضافه کردن و یا کم کردن وزن به دریافت و مصرف انرژی بستگی دارد ، در واقع هرکس که مقدار بیشتری انرژی از طریق افزایش فعالیت بدنی و افزایش نسبت عضلات به بافت چربی بسوزاند، وزن بیشتری کم خواهد کرد. افرادی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند اگر به همراه رژیم غذایی، فعالیت بدنی مناسبی در روز داشته باشند مطمعنا خیلی سریعتر به وزن ایده آل خود میرسند.

لینک مرتبط:

دیابت نوع ۲ و چاقی درمان اضافه وزن و چاقی بیماری های قلبی و عروقی باورغلط تغذیه ای   دیابت نوع ۲ و چاقی درمان اضافه وزن و چاقی بیماری های قلبی و عروقی باورغلط تغذیه ای

برنامه ملی کنترل وزن جهانی، میزان کافی ورزش و فعالیت بدنی ۶–۴۰ دقیقه در روز را برای همه افراد توصیه کرده است .

فعالیت بدنی در همه افراد در هر سنی منجر به نتایج مفید مختلفی می شود. تمرین بدنی منظم سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به جلوگیری از بیماری های فراوانی مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و چاقی مفرط کمک می کند. تمرین بدنی همچنین سلامت روانی را بهبود می بخشد، به جلوگیری از افسردگی کمک می کند و باعث حفظ و بهبود اعتماد به نفس مثبت می شود .

پس بهتر است که در هر شرایطی و در هرسنی فعالیت بدنی خود را برای ارتقاء سلامتی خود داشته باشیم.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 8 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه | 237 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • تقویت رشد و نمو شیرخوار
  • دلایل تغییر رنگ زبان را بشناسیم
  • فویل های آلومینیومی برای بسته بندی غذا مناسب نیست
  • درمان خانگی انواع عفونت های باکتریایی و ویروسی
  • نهایت عزت نفس با این کارها
  • مشکلات روحی کوتاه کننده عمر
  • مناسب ترین رفتار با کودکان بیش فعال
  • با خواص شاه تره آشنا شویم
  • محبوبترین ها

  • 7 راه برای افزایش مصرف میوه خود را
  • درمان با گیلاس
  • عکس و خواص خربزه مشهدی
  • با جعفری تر و تازه بمانید
  • کدو چه خاصیت هایی برای بدن دارد؟
  • میوه جادویی که فرایند پیری را به تعویق می اندازد
  • برخی از خواص پرتقال
  • با نوشیدن آب انار حافظه خود را تقویت کنید
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما