نوشیدنی های گرم نوشیدنی مفید و مغذی نشاط روح و تقویت جسم مصرف مایعات سوخت و سازبدن

برخی نوشیدنی های سالم می توانند به افزایش نشاط شما کمک کنند و احساس خوبی در شما ایجاد کنند می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید برای تضمین سلامتی بدنتان نیازمند مصرف مایعات سالم هستید در راس این نوشیدنی ها آب قرار دارد سپس شیر ،چای و دیگر نوشیدنی سرد و گرم ،که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد .

◊ توصیه های کلی در مصرف مایعات بنا به موقعیت، جنس و وضعیت سلامت افراد عبارتند از:

نوشیدنی ها، بخش مهمی از نیاز روزانه بدن را به مایعات برای سوخت و ساز مواد تامین می کنند.

✅ همانگونه که انتخاب یک نوشیدنی مفید و مغذی تأثیر مطلوبی در سلامت شخص دارد، عدم دقت در انتخاب آن نیز می تواند سلامت را به خطر اندازد.

 

✅نوع آشامیدنی باید متناسب با آب و هوا انتخاب شود زیرا مصرف این مواد در تغییر درجه حرارت پوست نیز اثر دارد به این ترتیب که نوشیدنی های گرم سبب افزایش جریان خون زیر پوستی شده و در نتیجه شخص احساس گرما می کند. عکس این عمل با آشامیدن نوشیدنی های خنک اتفاق می افتد.

 

✅ استفاده از آب میوه ها و سبزی های تازه و خنک، موجب نشاط روح و تقویت جسم می شود.

 

✅به طور متوسط مصرف ۸ لیوان مایعات (ترجیحا آب) در روز برای بالغین توصیه می شود.

 

✅نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است.

 

✅ در خانم های باردار به قطع و یا محدود کردن مصرف برخی نوشیدنی ها از جمله قهوه، چای، نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین تاکید شده و آب به عنوان بهترین نوشیدنی معرفی شده است.

نوشیدنی های گرم نوشیدنی مفید و مغذی نشاط روح و تقویت جسم مصرف مایعات سوخت و سازبدن   نوشیدنی های گرم نوشیدنی مفید و مغذی نشاط روح و تقویت جسم مصرف مایعات سوخت و سازبدن

✅مادران شیرده حدود ۱-۰/۷۵ لیتر بیش از سایر زنان نیاز به مصرف مایعات جهت تامین آب مورد نیاز بدن و تولید شیر دارند.

 

✅ مصرف مایعات کافی در سنین بالای ۵۵ سال مورد تاکید است. این گروه سنی بیشتر مستعد عدم تعادل آب و الکترولیت در بدن خود به علل مختلف از جمله کاهش احساس تشنگی، کاهش عملکرد قلب و کلیه، کاهش تحرک بدنی و استفاده از داروهای مدر، ملین و سایر داروها هستند.
✅همچنین توصیه می شود در مواقعی که تهوع صبحگاههی وجود دارد از مایعات، بین وعده های غذایی استفاده شود و نه همراه غذا.

 

✅ در صورت بروز یبوست که به علت کم شدن حرکات لوله گوارش ایجادمی شود، برای کمک به تنظیم حرکات روده ها توصیه می شود همراه با غذاهای پر فیبر مانند نان سنگک، حبوبات و غلات مقادیر زیادی مایعاتی همچون آب یا آب میوه طبیعی مصرف شود.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: بررسی جزئیات رژیم مایعات

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 8 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه | 97 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف خودسرانه داروی والدین برای فرزندان ممنوع !
  • برای آفتاب سوختگی این ماسکها التیام بخش است
  • زیان آور بودن دوچرخه سواری و اسب سواری برای بانوان
  • منشا و منبع کابوس از دید روانشناسی
  • اثرهای جانبی ترکیب های آدرنالین کدام است؟
  • سیب زمینی سرخ کرده عامل بیماری سرطان
  • همه چیز در مورد تعریق
  • نکات مهم درباره ادرار و مدفوع کودک
  • محبوبترین ها

  • نوازش کردن،رشد عاطفی و هوش هیجانی کودک را افزایش می دهد
  • انواع فلج از نظر روانشناسی در اطفال
  • مضرترین تنقلات برای سنین پایین
  • چگونه فرزندانمان را برای حل مسائل آموزش دهیم؟
  • بر زبان آوردن این کلمات به اطفال
  • شیر مادر مانعی در برابر عفونت های باکتریایی
  • کمک به اطفال در زمینه بازی کردن
  • این ویتامین ها برای کودکان ضروری هستند
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما