نوشیدنی های گرم نوشیدنی مفید و مغذی نشاط روح و تقویت جسم مصرف مایعات سوخت و سازبدن

برخی نوشیدنی های سالم می توانند به افزایش نشاط شما کمک کنند و احساس خوبی در شما ایجاد کنند می توانید به راحتی آن ها را تهیه کنید برای تضمین سلامتی بدنتان نیازمند مصرف مایعات سالم هستید در راس این نوشیدنی ها آب قرار دارد سپس شیر ،چای و دیگر نوشیدنی سرد و گرم ،که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد .

◊ توصیه های کلی در مصرف مایعات بنا به موقعیت، جنس و وضعیت سلامت افراد عبارتند از:

نوشیدنی ها، بخش مهمی از نیاز روزانه بدن را به مایعات برای سوخت و ساز مواد تامین می کنند.

✅ همانگونه که انتخاب یک نوشیدنی مفید و مغذی تأثیر مطلوبی در سلامت شخص دارد، عدم دقت در انتخاب آن نیز می تواند سلامت را به خطر اندازد.

 

✅نوع آشامیدنی باید متناسب با آب و هوا انتخاب شود زیرا مصرف این مواد در تغییر درجه حرارت پوست نیز اثر دارد به این ترتیب که نوشیدنی های گرم سبب افزایش جریان خون زیر پوستی شده و در نتیجه شخص احساس گرما می کند. عکس این عمل با آشامیدن نوشیدنی های خنک اتفاق می افتد.

 

✅ استفاده از آب میوه ها و سبزی های تازه و خنک، موجب نشاط روح و تقویت جسم می شود.

 

✅به طور متوسط مصرف ۸ لیوان مایعات (ترجیحا آب) در روز برای بالغین توصیه می شود.

 

✅نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است.

 

✅ در خانم های باردار به قطع و یا محدود کردن مصرف برخی نوشیدنی ها از جمله قهوه، چای، نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین تاکید شده و آب به عنوان بهترین نوشیدنی معرفی شده است.

نوشیدنی های گرم نوشیدنی مفید و مغذی نشاط روح و تقویت جسم مصرف مایعات سوخت و سازبدن   نوشیدنی های گرم نوشیدنی مفید و مغذی نشاط روح و تقویت جسم مصرف مایعات سوخت و سازبدن

✅مادران شیرده حدود ۱-۰/۷۵ لیتر بیش از سایر زنان نیاز به مصرف مایعات جهت تامین آب مورد نیاز بدن و تولید شیر دارند.

 

✅ مصرف مایعات کافی در سنین بالای ۵۵ سال مورد تاکید است. این گروه سنی بیشتر مستعد عدم تعادل آب و الکترولیت در بدن خود به علل مختلف از جمله کاهش احساس تشنگی، کاهش عملکرد قلب و کلیه، کاهش تحرک بدنی و استفاده از داروهای مدر، ملین و سایر داروها هستند.
✅همچنین توصیه می شود در مواقعی که تهوع صبحگاههی وجود دارد از مایعات، بین وعده های غذایی استفاده شود و نه همراه غذا.

 

✅ در صورت بروز یبوست که به علت کم شدن حرکات لوله گوارش ایجادمی شود، برای کمک به تنظیم حرکات روده ها توصیه می شود همراه با غذاهای پر فیبر مانند نان سنگک، حبوبات و غلات مقادیر زیادی مایعاتی همچون آب یا آب میوه طبیعی مصرف شود.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: بررسی جزئیات رژیم مایعات

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 8 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ناراحتی کبد و دخانیات و آلودگی محیط
  • با مچ‌بند سونی یک ورزش هوشمند داشته باشید
  • تفاوت پماد بتامتازون و کلوتریمازول
  • لوازم مهم سیسمونی
  • لیست غیر مجازترین داروهای ماهواره ای
  • سیگار ، عامل اصلی سرطان مثانه
  • آسپرين برای این افراد ممنوع است!
  • عنکبوت های خطرناک برای انسانها
  • محبوبترین ها

  • با چاقی برای همیشه خداحافظی کنید!
  • گاز مونوکسید کربن و بخاری بدون دودکش
  • مدیر ۲ شغله جدید در وزارت علوم
  • دوقلوهایی با رنگ پوست متفاوت
  • روش نوین برای تشخیص سرطان ریه
  • نگرانی مسئولان از پایین آمدن سن پوکی استخوان
  • جسد پسر بچه ۸ ساله‌ در شکم کروکدیل کشف شد
  • سیر تا پیاز پروستات
  • رپورتاژ

  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما