علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

برخی موادغذایی برای درمان سرماخوردگی به ما کمک زیادی می کنند از جمله می توانیم به سوپ ، زنجبیل ،مایعات گرم ،فلفل قرمز و سیر اشاره کنیم همچنین گرم نگه داشتن بدن و پرهیز از مصرف خوردنی های سرخ شده و چرب تاثیر زیادی بر درمان سرماخوردگی خواهد گذاشت .

  • مصرف مایعات گرم:

مصرف مایعات گرم ممکن است به تخفیف گرفتگی‌ها و مشکلات تنفسی همراه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند، همچنین مایعات گرم ممکن است به نرم شدن موکوس و تخلیه سلول‌های ویروسی از بدنتان کمک کند.

لذا مصرف سوپ‌های گرم و یا نوشیدنی‌های گرم می‌توانند گزینه های موثری در تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا باشند. سوپ مرغ دارای برخی اثرات ضد التهابی ملایم بود و در تخفیف علایم عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی موثر واقع گشت. البته بهتر است که در تهیه سوپ مرغ از انواع سبزیجات تازه نیز استفاده شود.

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

  • زنجبیل:

زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌توانند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوآنزا و سرماخوردگی، موثر باشند. همچنین این مواد می‌توانند از طریق حمایت از تولید ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی، در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.

در لینک زیر راجع به زنجبیل بیشتر بدانید: تقویت سیستم ایمنی بدن با زنجبیل و لوبیا

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

  • فلفل قرمز:

فلفل قرمز تازه و یا پودر آن ممکن است در تخفیف علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ها موثر باشند. ماده ای موسوم به کپسایسین که موجب تندی طعم فلفل قرمز می‌گردد، ممکن است به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به سلول‌های عفونی شده و به بهبود بیماری کمک نماید. همچنین تندی و تیزی همراه با آن می‌تواند به تخفیف گرفتگی‌ها در ناحیه سینه و حفره بینی کمک نماید.

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

  • سیر:

سیر حاوی برخی ترکیبات شیمیایی است که از خصوصیات قوی آنتی‌بیوتیکی و ضد ویروسی برخوردارند. این مواد ممکن است توانایی بدنتان برای تخریب ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا را افزایش دهند. سیر همچنین ممکن است جریان خونتان را بهبود بخشد و به سیستم گردش خونتان جهت تحویل دادن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن، و هیدراته نمودن سلول‌ها کمک نماید.

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

  • مصرف مواد مغذی تازه و طبیعی:

بی شک ترکیبات موجود در مواد مغذی تازه و طبیعی نظیر: سبزیجات و میوه های تازه، مرکبات (نظیر پرتقال و گریپ‌فروت)، مغزها و بذرها در تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری‌ها مفید می‌باشند.

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

 

  • غذاهای غنی از روی:

مصرف غذاهای غنی از روی ممکن است در تقویت سیستم ایمنی و تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر باشد. مواد غذایی غنی از روی عبارتند از: حبوبات، نخودفرنگی، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و لوبیای سویا.

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی

  • اجتناب از مصرف محصولات شیرین حاوی شکر:

رژیم غذایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. شکر توانایی سیستم ایمنی بدن را از طریق تقلیل توانایی گلبول‌های سفید خون در سرکوب مهاجمین باکتریایی و ویروسی، کاهش می‌دهد. شکر موجود در نوشیدنی‌های شیرین شده می‌تواند به میزان ۵۰ درصد پاسخ ایمنی بدن را تا پنج ساعت پس از صرف نوشیدنی تقلیل دهد. در حالی که مصرف منابع کربوهیدرات‌های فیبردار (پیچیده) تأثیر نامطلوبی را بر سیستم ایمنی به همراه ندارند.

علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی   علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ تقویت سیستم ایمنی ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی آنفلوآنزا و سرماخوردگی


تهیه وتنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: کالری پرتقال

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 9 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بهترین روش های مطالعه
  • برطرف کردن سرفه های شب هنگام
  • توسعه سیستم تبادل اطلاعات سلامت برای پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ۱۰ دلیل برای فعالیت ورزشی در سالمندان
  • لاغری به کمک لثه و دندان ها می آید!!!
  • شیرینی زنجبیل و دارچین با دوشاب
  • نشانه های بالا بودن احتمال بازگشت بیماری افسردگی در خانمها
  • انواع بالش و استفاده از آن ها
  • محبوبترین ها

  • ارتباط مشکلات روحی با افسردگی
  • راز سلامتی در تابستان
  • عوارض کم تحرکی را جدی بگیرید
  • سرکوب سردرد با این راهها
  • علائم در رفتگی و کمک های اولیه
  • پی بردن به کم خونی در بدن با این علایم
  • سندرم داون و معروفیت این کودک
  • مایکل فلپس چگونه قهرمان شد
  • رپورتاژ

  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما