ورم کردن و جمع شدن آب در بدن مصرف نمک اضافی خوردن مقدار کم نمک ابتلا به بیماری های قلبی

مصرف نمک اضافی می تواند به ضرر سلامتی مان تمام شود بهتر است نسبت به آسیب ها و عوارض جانبی این چاشنی اطلاع بیشتری کسب کنید و از  پیامدهای مصرف نمک آگاه باشید افزایش آب در بدن ،بروز مشکلات قلبی،افزایش فشار خون و چاقی از عوارض مصرف بالای نمک به شمار می روند ناگفته نماند دریافت مقدار کمک نمک نیز می تواند برایتان دردسرساز باشد در این باره در ادامه مطلب توضیح داده ایم .

مقدار زیادی نمک می تواند باعث ورم کردن و جمع شدن آب در بدن شود اما آیا می تواند باعث شود شکم دربیاورید؟ متاسفانه جواب این سوال بله است.

در یک تحقیق استرالیایی افرادی که پاستا را با سسی نمکی خوردند 11 درصد کالری بیشتری نسبت به کسانی که ورژن کم نمک همان پاستا را خوردند دریافت کردند.

دلیلش این است که نمک اضافی می تواند احساس سیری را از بین ببرد و بی معنا کند، محققان این تحقیق توصیه می کنند اگر می خواهید یک وعده پاستا میل کنید باید 30 میلی گرم نمک داشته باشد.در حالی که پر کردن غذا از نمک می تواند اشتهایتان را نیز تقویت کند، نمی تواند آسیب جدی به سلامتتان بزند مگر اینکه از مشکلات قلبی رنج ببرید.

نمک زیاد می تواند فشار خون را در افرادی که مبتلا به هایپرتنشن هستند افزایش دهد، اما یک وعده غذایی نمکی برای فردی سالم که برنامه غذایی متعادلی را دنبال می کند نمی تواند ضرری داشته باشد.

شاید باورش سخت باشد اما تحقیقات اخیر نشان داده خوردن مقدار خیلی کمی نمک می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

در یک بررسی که روی 7000 مرد با فشار خون طبیعی انجام گرفت، محققان متوجه شدند آن دسته از افرادی که کمترین مقدار سدیم را دریافت می کردند در مقایسه با دسته ای که بیشترین مقدار را استفاده می کردند 37 درصد بیشتر در خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی بودند.

این تحقیق نشان داد اگر فشار خونتان طبیعی باشد یک برنامه بسیار کم سدیم می تواند سطح رنین را در خون تقویت کند. رنین هورمونی است که می تواند باعث بروز فشار خون بالا شود.

یک هشدار مهم: اگر همین حالا از فشار خون بالا رنج می برید، باید حتما روی میزان سدیم دریافتی خود نظارت کنید.

بسیاری از مردم دچار فشار خون می شوند چون به نمک بسیار حساس هستند، بنابراین به رژیم های کم نمک خوب واکنش نشان می دهند.

پس نتیجه می گیریم بیش از حد نمک خوردن و خیلی کم نمک خوردن هر دو برای ما دردسر ساز هستند. میزان سدیم دریافتی خود را در حد متعادل نگه دارید تا دچار هیچکدام از این مشکلات نشوید. مقدار متعادل مصرف نمک 1500 میلی گرم یا 3.75 گرم است. بیشترین نمک یا سدیم را می توان در غذاهای فرآوری شده پیدا کرد.

وب‌سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 10 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روزه داران چه غذایی بخورند
  • کلم بروکلی و سرطان سینه چه ارتباطی با هم دارند؟
  • استفاده بیش از حد از موبایل سبب بروز نوموفوبیا یا می شود
  • سر خود به کودک شیر خشک ندهید
  • خانم های باردار در بهار از این میوه ها بخورند
  • قدرت بینایی نوزادان چند روزه
  • چگونه چشم می بیند؟
  • چه عواملی موجب اختلال در فرایند انزال می شود
  • قد آمریکایی ها ثابت مانده ولی وزنشان، نه
  • درمان عارضه چشمی وابسته به سن با رژیم غذایی مدیترانه ای
  • داروهای خانگی برای درمان فارنژیت
  • برای ناکارآمد بودن رژیم چربی‌ سوزی شما این دلایل را بدانید
  • خطاهای رایج زنانه درمورد جوش های صورت
  • نویسنده خندوانه داغدار شد
  • وضع حمل این هنرپیشگان مشهور در خانه
  • محبوبترین ها

  • اطلاعاتی در مورد خود مراقبتی زنان
  • داروی پیشگیری کننده از تهوع درحاملگی
  • بادام زمینی و زن حامله
  • اوتیسم اطفال و ارتباط آن با دوران حاملگی
  • تمام مضرات و عوارض ناشی از آرایش در بارداری
  • خطر زایمان زودرس و تغذیه نامناسب زنان باردار!
  • پرهیزات غذایی مهم برای سقط جنین
  • درباره انواع روشهای کمک باروری چه میدانید
  • درمان و پیشگیری از سقط های متعدد
  • سقط با امواج ماهواره ای
  • مصرف ضد دردها در دوران شیر دهی
  • مشکلات روحی یک زن باردار
  • امکان استفاده از زایمان طبیعی پس از زایمان سزارین
  • توضیحاتی پیرامون حرکات جنین
  • کمک طب سوزنی برای رفع مشکلات زنانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است