ورم کردن و جمع شدن آب در بدن مصرف نمک اضافی خوردن مقدار کم نمک ابتلا به بیماری های قلبی

مصرف نمک اضافی می تواند به ضرر سلامتی مان تمام شود بهتر است نسبت به آسیب ها و عوارض جانبی این چاشنی اطلاع بیشتری کسب کنید و از  پیامدهای مصرف نمک آگاه باشید افزایش آب در بدن ،بروز مشکلات قلبی،افزایش فشار خون و چاقی از عوارض مصرف بالای نمک به شمار می روند ناگفته نماند دریافت مقدار کمک نمک نیز می تواند برایتان دردسرساز باشد در این باره در ادامه مطلب توضیح داده ایم .

مقدار زیادی نمک می تواند باعث ورم کردن و جمع شدن آب در بدن شود اما آیا می تواند باعث شود شکم دربیاورید؟ متاسفانه جواب این سوال بله است.

در یک تحقیق استرالیایی افرادی که پاستا را با سسی نمکی خوردند 11 درصد کالری بیشتری نسبت به کسانی که ورژن کم نمک همان پاستا را خوردند دریافت کردند.

دلیلش این است که نمک اضافی می تواند احساس سیری را از بین ببرد و بی معنا کند، محققان این تحقیق توصیه می کنند اگر می خواهید یک وعده پاستا میل کنید باید 30 میلی گرم نمک داشته باشد.در حالی که پر کردن غذا از نمک می تواند اشتهایتان را نیز تقویت کند، نمی تواند آسیب جدی به سلامتتان بزند مگر اینکه از مشکلات قلبی رنج ببرید.

نمک زیاد می تواند فشار خون را در افرادی که مبتلا به هایپرتنشن هستند افزایش دهد، اما یک وعده غذایی نمکی برای فردی سالم که برنامه غذایی متعادلی را دنبال می کند نمی تواند ضرری داشته باشد.

شاید باورش سخت باشد اما تحقیقات اخیر نشان داده خوردن مقدار خیلی کمی نمک می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

در یک بررسی که روی 7000 مرد با فشار خون طبیعی انجام گرفت، محققان متوجه شدند آن دسته از افرادی که کمترین مقدار سدیم را دریافت می کردند در مقایسه با دسته ای که بیشترین مقدار را استفاده می کردند 37 درصد بیشتر در خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی بودند.

این تحقیق نشان داد اگر فشار خونتان طبیعی باشد یک برنامه بسیار کم سدیم می تواند سطح رنین را در خون تقویت کند. رنین هورمونی است که می تواند باعث بروز فشار خون بالا شود.

یک هشدار مهم: اگر همین حالا از فشار خون بالا رنج می برید، باید حتما روی میزان سدیم دریافتی خود نظارت کنید.

بسیاری از مردم دچار فشار خون می شوند چون به نمک بسیار حساس هستند، بنابراین به رژیم های کم نمک خوب واکنش نشان می دهند.

پس نتیجه می گیریم بیش از حد نمک خوردن و خیلی کم نمک خوردن هر دو برای ما دردسر ساز هستند. میزان سدیم دریافتی خود را در حد متعادل نگه دارید تا دچار هیچکدام از این مشکلات نشوید. مقدار متعادل مصرف نمک 1500 میلی گرم یا 3.75 گرم است. بیشترین نمک یا سدیم را می توان در غذاهای فرآوری شده پیدا کرد.

وب‌سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 10 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خوردنی های لاغر کننده تابستانی
  • عکس نوزادی که در هنگام تولد دو دندان داشت
  • درمان مشکلات چشم با رژیم گیاهی
  • نکاتی حول و حوش لیزر موهای زائد
  • رسپی برای پاکسازی خون و از بین بردن لخته
  • اهمیت مدیریت بر استفاده از اینترنت
  • چگونه در فصل پاییز سالم و ارزان تفریح کنیم؟
  • ایجاد حصار در مقابل اعتیاد فرزندان
  • محبوبترین ها

  • برنامه ریزی موثر برای ترک سیگار
  • فرق سیگار معمولی با الکترونیکی
  • اعتیاد به سیگار با افسردگی
  • همه دگرگونی های بدن پس از ترک سیگار
  • جنبه های مختلف مصرف مواد مخدر
  • بهترین راه موفق شدن در ترک سیگار
  • ماریجوانا و علف،موادی عمومی
  • روشهایی برای اینکه با سیگار خداحافظی کنید
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است