کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
افرادی که ورزش را جزء برنامه روزانه خود قرار داده اند حتما می دانند استفاده از نوشیدنی ها هنگام ورزش کردن موضوعی مهم محسوب می شود.جای نوشیدنی که بر روزی تردمیل ها تعبیه شده است هم نشان از همین امر دارد.تنوع در انواع نوشیدنی های موجود در بازار قطعا این سوال را برای شما پیش می آورد که به راستی کدام نوشیدنی می تواند مناسب باشد.برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

 

آب‌رسانی به بدن در هنگام ورزش

اگر پیش از تمرین، در هنگام ورزش و پس از آن به مقدار کافی چیزی ننوشید، بر روی تمرینتان تأثیرگذار خواهد بود! بی آبی، باعث خواهد شد عضلاتتان براحتی خسته شوند، که هم بر قدرت و هم بر هماهنگی عضلاتتان تأثیر گذار خواهد بود.

همچنین اگر بدنتان بی آب شود، نمی‌تواند به خوبی خود را خنک کند، که منجر به گرمازدگی بدنتان خواهد شد.

اگر می‌خواهید از تمرینتان بیشترین بازدهی بدنی را کسب کنید، باید ۲ تا ۳ ساعت پیش از ورزش حدود ۳ لیوان، ۲۰ دقیقه پیش از شروع تمرین ۱ لیوان، در حین تمرین، هر ۲۰ دقیقه ۱ لیوان و پس از تمرین نیز ۱ لیوان دیگر نوشیدنی بنوشید.

آب بهترین نوشیدنی برای ورزش و تمرین

در مورد اینکه حین ورزش بهتر است چه بنوشیم، شورای ورزش آمریکا، پیشنهاد می‌کند که آب، بهترین گزینه برای اکثر انسان‌هاست. نه تنها ارزان است، بلکه عاری از کالری است. وقتی که به خاطر کاهش وزن یا نگهداری از وزنتان ورزش می‌کنید، حتی کالری چیزهایی که می‌نوشید نیز محاسبه می‌شوند! خیلی‌ها نوشیدن آب برایشان سخت و خسته‌کننده است، چرا که آب هیچ مزه‌ای ندارد. دانشکده‌ی پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می‌کند که اگر استفاده از آب‌های طعم‌دار به شما کمک می‌کند تا آب بنوشید، همین کار را بکنید، مشکلی نیست. حتی می‌توانید برای طعم‌دار کردن آب قمقمه‌تان، برش‌های خیار، یا لیموترش به آب بیفزایید که هم ارزانند هم بدون کالری.

نوشیدنی‌های ورزشی در تمرینات سنگین

اگر به شدت و به مدت زمان زیادی(۶۰ دقیقه یا بیشتر) ورزش می‌کنید، بهتر است که به جای آب ساده، نوشیدنی ورزشی بنوشید. تمرینات شدید باعث خواهد شد تا بیشتر عرق کنید و الکترولیت‌های ضروری یا به عبارت دیگر سدیم بدنتان را از دست بدهید. اگر سطح سدیم خون شما افت شدید پیدا کند، ممکن است منجر به «مسمومیت آب» شود، که باعث موقعیت‌ ناآگاهی یا حتی در موارد شدید، رفتن به حالت اغما و مرگ شود!

برخی از نوشیدنی‌های ورزشی برای تأمین انرژی ورزشکار حاوی کربوهیدرات ها هستند، که البته اگر شما مراقب مصرف کالری‌های روزانه‌تان هستید، باید این نوشیدنی‌ها را نیز مد نظر داشته باشید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای ورزشکاران

نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیری مواد مغذی مختلف هستند و مدعی بهبود توانایی‌های روحی و جسمی مصرف کننده‌شان می‌باشند. بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی تغذیه‌ی ورزشی، کربوهیدرات و کافئین موجود در این نوشیدنی‌هاست که، بیشتر به ورزشکاران کمک می کند. نوشیدن یک نوشیدنی انرژی‌زا ۱۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از ورزش، می‌تواند تمرکز و استقامت شما بر روی تمرینات را افزایش دهد. توجه به این موضوع مهم است، که البته کالری‌های اضافی این نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود! اگر شما نگران وزن خود هستید، نوشیدنی‌های کم کالری‌تری نیز وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخابتان را انجام دهید. یادتان باشد که روزی بیش از ۱ نوشیدنی انرژی‌زا ننوشید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

منبع: سیمرغ

 

ارسال شده در 9 دی 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی