کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
 

برای تمام ما پیش آمده است که گاهی اوقات تفکرات منفی بر ما چیره می شوند و احساس شادی را از ما می گیرند.طرز برخورد با این تفکرات در شکل گیری آینده ما اهمیت بسیاری دارد.چرا که در صورت غلبه تفکرات منفی ما به شخصی فاقد اعتماد به نفس و ترسو تبدیل می شویم که سلامت روح و روان او متزلزل شده است و در نتیجه نمی تواند به افکار خود ایده عمل بپوشاند.

در این مطلب قصد داریم شما را با 6 تفکر آشنا نماییم که شادی را از شما گرفته و شما را به فردی غمگین تبدیل می کند.

1-بیان جملات علیه خود:
با گفتن جملاتی علیه خود، پیام هایی مخرب به خودمان می دهیم و بر این اساس از اعتماد به نفس، عملکرد خوب و توانایی های بالقوه خود فرسنگ ها دور می شویم. سخنان علیه خود معمولا جملاتی مانند موارد زیر است: «من نمی توانم»، «به اندازه کافی خوب نیستم»، «اصلا اعتماد به نفس ندارم» یا «می دانم حتما شکست می خورم.» آیا خوشتان می آید یکی از دوستانتان مرتب به شما بگوید: «شما موفق نمی شوید». آیا با چنین فردی که نسبت به شما رفتار نامحترمانه ای دارد، معاشرت خواهید کرد؟ پس چگونه می توانید نسبت به خودتان تا این حد بی رحمانه و خصمانه رفتار کنید؟ با خودتان اندکی مهربان باشید.2-مرور مدام تفکرات منفی:
این افراد همیشه نسبت به شرایط یا تعاملاتشان با دیگران تفکر منفی دارند. نگاه کردن به نیمه خالی لیوان عادت همیشگی بسیاری از مردم شده است. ممکن است از دیدن خیابان شلوغ، روز بارانی یا پرداخت صورتحساب زیاد ناراحت شوند و آن ها را تجربه های منفی بپندارند؛ البته در ذات ترافیک، آب و هوای بد یا صورتحساب چیز مثبتی وجود ندارد اما این مسائل همیشه هستند و نگاه شما به این شرایط آن ها را منفی یا مثبت جلوه می دهد. این انتخاب شماست که باعث می شود قوی یا ضعیف، شاد یا غمگین، قدرتمند یا قربانی به نظر آیید برای مثال برخی افراد، ممکن است به ترافیک به عنوان فرصتی برای گوش کردن به موسیقی یا خواندن یک مقاله جالب نگاه کنند یا یک روز بارانی برایشان لحظه ای باشد که کنار پنجره بنشینند و چای یا قهوه داغ بنوشند یا حتی از قدم زدن زیر باران بسیار لذت ببرند یا پرداخت صورتحساب ممکن است به آن ها کمک کند که در هزینه های اضافی شان صرفه جویی کنند و پس‌انداز کردن را بیاموزند.

3-مقایسه منفی با دیگران:
یکی از ساده ترین و رایج ترین روش ها برای داشتن احساس بد، خود را با دیگران مقایسه کردن است. ما ممکن است خودمان را با کسانی که موفقیت های بیشتری نصیب شان شده یا جذاب تر و پولدارتر هستند، مقایسه کنیم. وقتی دائم فکر کنیم که دیگران از ما بهترند بیشتر گرفتار احساس حسادت و بی لیاقتی می شویم. تحقیقات نشان می دهد این نوع مقایسه کردن ها، فرد را دچار اضطراب، نگرانی، افسردگی و خودسرزنشی می کند.

4-افکار منفی نسبت به گذشته:
باید از گذشته درس بگیریم، اما به آن نچسبیم. گاهی اوقات شرایط زندگی و شکست ها می تواند جلوی پیشرفت و استعدادهای بالقوه مان را بگیرد تا جایی که نتوانیم فرصت های جدید را به خوبی شناسایی کنیم. فراموش نکنیم چیزی که قبلا اتفاق افتاده قابل تغییر نیست؛ اما چیزی را که هنوز رخ نداده، می توانیم تا حدی به شکل دلخواه درآوریم؛ بنابراین اولین قدم در این راه جدا شدن از گذشته است.

5-میل به سرزنش:
سرزنش در واقع مسئول دانستن دیگران در بدشانسی هایمان است. برخی از مردم گناه شکست هایشان را به گردن والدین بی کفایت، روابط منفی، وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی، وضعیت بد جسمی یا سختی های دیگر زندگی شان می اندازند. گرچه نمی توان اثر بد این عوامل و درد و مشکلات فراوانی را که موجب می شوند، نادیده گرفت اما وقتی به سرزنش دیگران بپردازیم در واقع خود را قربانی فرض کرده ایم و همین موضوع ما را به سمت زندگی تلخ تر و رنجش و شکست های بیشتر سوق می دهد. همچنین کسانی که شما آن ها را سرزنش می کنید، کمتر به احساستان اهمیت می دهند و شما با این رفتار زندانی افکار تلخ و رنجش هایتان می شوید.

6- نبخشیدن خود:همه ما در زندگی اشتباه می کنیم. وقتی شما به اعمال گذشته تان نگاه می کنید شاید تصمیم ها و اعمالی داشته اید که به خاطرشان پشیمان شده باشید. ممکن است در قضاوت هایتان خطاهای بدی داشته اید و به خودتان یا دیگران ضرر رسانده باشید. وقتی شما حوادث گذشته را مرور می کنید، مسلما احساسی از بی لیاقتی و میل به سرزنش کردن خود پیدا می کنید که چرا چنین خطاهایی کرده، یا فرصت های خوب زندگی تان را به راحتی تباه کرده اید. حتی ممکن است نسبت به خود حس بدی داشته باشید. در این لحظات خیلی مهم است که نسبت به خود دلسوزانه رفتار کنید و متوجه شوید که اکنون نسبت به گذشته آگاهی هایتان بیشتر شده است و این شانس را دارید که خطاهای گذشته را تکرار نکنید و در خود یا دیگران تفاوتی مثبت به وجود آورید. خودتان را ببخشید. هر فردی اشتباه می کند و بازتاب اشتباه ها روی شما دائمی نیست. این خطاها مربوط به لحظاتی خاص است و هرگز از شما فرد بدی نمی سازد.
منبع سلامت نیوز

 

ارسال شده در 9 دی 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • قبل از چیدمان اتاق کودک به این نکات توجه داشته باشید
  • بین چاقی ودیابت ارتباط بحرانی وجود دارد
  • رفع لکه های روی لباسهای سفید با این روش ها
  • اختلالات رایج برای بارداری برخی زوجین
  • فالوده سیب و تاثیر آن بر بهبود معده
  • پس از جدایی از همسر این سفارشات را مد نظر قرار دهید
  • جذب گردشگر با پرورش مار در روستای کبری ها
  • مزمن ترین ناراحتی در اطفال پسر
  • محبوبترین ها

  • پیشنهادات و توصیه های بهداشتی به خردسالان
  • سن مناسب سینه خیز رفتن نوزاد
  • ترغیب اطفال به بازدید از موزه
  • فرزندانمان را تجملاتی بار نیاوریم
  • اضافه وزن بچه با کم خوابیدن
  • نبود همبازی برای تک فرزندها
  • علت ابتلا به سوء تغذیه در اطفال
  • موهبت شیر مادر برای شیرخوار
  • رپورتاژ

  • کاهش وزن همراه با حفظ حجم عضلات بدن
  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • کلینیک ویژه دندانپزشکی دکتر فلاح
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی