این سالاد ماکارونی با سالادماکارونی هایی که تا بحال تهیه کرده اید قدری متفاوت است چون به سبک مدیترانه ای تهیه می شود می توانید به عنوان یک شام رژیمی روی این غذا حساب باز کنید در ادامه با روش تهیه این سالاد سالم آشنا شوید .

دیگر نحوه تغذیه بسیاری از مردم آنطور نیست که سالاد را برای کنار غذا مصرف کنند. بسیاری، سالاد را به عنوان وعده ای سبک مثل شام قبول دارند. البته این موضوع بستگی به نوع سالاد هم دارد. سالاد ماکارونی از آن دسته سالادهاست که همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. در این مطلب سالاد ماکارونی به سبک مدیترانه ای را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم:
  • ماکارونی فرمی (فارفاله) 350 گرم
  • خیار (متوسط) 3 عدد
  • گوجه گیلاسی (نصف شده) 1 پیمانه
  • زیتون سیاه  2/3 پیمانه
  • پیاز قرمز (حلقه شده) 1/2 یک متوسط
  • پنیر (فتا / رنده شده) 100 گرم

چاشنی سالاد:

  • روغن زیتون 1/4 پیمانه
  • آبلیو تازه 1 ق غ
  • سرکه قرمز 3 ق غ
  • پونه کوهی (خشک یا تازه /خرد شده) 2 ق چ
  • نمک 1/4 ق چ
  • سیر  2 حبه
  • عسل (اختیاری/ یا هر شیرین کننده دلخواه) 1 ق چ
  • فلفل قرمز 1 پینچ
  • فلفل سیاه + سفید 1/4 ق چ

طرز تهیه:

1-ابتدا طبق دستور پشت بسته پاستارا آماده نموده سپس آبکش میکنیم و زیر آب سرد (به مدت 20 تا 30 ثانیه ) میگیریم.

 به ظرف دیگری انتقال می دهیم.2-گوجه گیلاسی+ خیار+ زیتون+ پنیر را اضافه می کنیم.

3-مواد چاشنی را با هم ترکیب نموده و به مواد سالاد اضافه میکنیم تا کاملا ظرف را پوشش دهد.

4-سپس با هم ترکیب نموده تا مواد سالاد بخوبی به چاشنی آغشته شود.

نکات دستور:

1-در دستور از زیتون کالاماتا که یک نوع زیتون یونانی است استفاده شده شما میتوانید از زیتون سیاه یا نوع دیگه هم استفاده کنید.
2-در صورت در دسترس نبودن پونه کوهی از پونه ساده خشک یا تازه استفاده کنید
3-بجای فلفل سفید+فلفل سیاه میتوانید فقط فلفل سیاه به کار ببرید.

4-استفاده از عسل در دستور اختیاری می باشد میتوانید جایگزین کنید یا کلا حذف کنید.5-برای این دستور پاستا نوع فارفاله پیشنهاد میشود ولی بنا به سلیقه خود میتوانید از شکل دیگری استفاده کنید.

6-در دستور از نوعی خیار انگلیسی با سایز بزرگ استفاده شده از خیار معمولی میتوانید بصورت حلقه یا نیم دایره استفاده کنید.
وب سایت سوران

ارسال شده در 10 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • تحقق رسیدن به تناسب اندام با روشنایی روز
  • روش هایی برای کمک به افرادی که افسردگی دارند
  • تابستان و این نوشیدنی های خوشمزه
  • مطالبی راجع به بورسیت
  • بروکلی با سس بشامل
  • فقط با 200 کالری پیتزا درست کنید
  • نظافت بیش از حد و ابتلا به بیماری وسواس
  • نکاتی مهم در رابطه با رژیم غذایی و ارتقاء سلامت
  • اطلاعاتی مختصر و مفید در مورد مهندسی پزشکی بالینی
  • تاثیرات باور نکردنی چای سبز بر سلامت دهان و دندان
  • سالاد گل کلم لیوانی
  • چربی بیش از حد و ورزش
  • با یک ویلچر قوی موتوری چطورید
  • جالب ترین نکات در مورد بینی
  • تشخیص میدان مغناطیسی توسط گاوها
  • محبوبترین ها

  • اصول استفاده از دنیای مجازی
  • مشکلات مختلف در ازدواج های ایرانی
  • تقویت ذهن با کمک این روش ها
  • بلندخوانی مطالعه را کمتر میکند؟
  • بی ارزش کردن همسر و تمسخر وی
  • درستی یا نادرستی چشم زخم
  • سوزش سر دل و این هشدارها برای سلامتی
  • پیشنهادهای مفید برای سلامتی مردان
  • آشنایی با انواع روش های رفع چربی موضعی
  • قسمت های خون مرده گوشت مرغ را دور بیندازید!
  • روزمرگی و راه حل های مناسب برای آن
  • همه خواص ید برای بدن انسان
  • با چند روش ساده ذهنتان را برای لاغر شدن آماده کنید
  • راهکارهایی برای حل مشکل فراموش کردن دروس
  • کسب مهارت و یادگیری فوت و فن گفت و گو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است