کم کردن استفاده از موبایل فضای مجازی چگونه کمتر از تلفن همراه استفاده کنیم ترک اعتیاد به موبایل ترک اعتیاد به فضای مجازی اعتیاد به فضای مجازی اعتیاد
اعتیاد انواع بسیار مختلفی دارد. اصولا هر چیزی که در انسان ایجاد وابستگی شدید کند اعتیاد نامیده می شود. یکی از شایع ترین انواع اعتیاد که امروزه بسیار پر رنگ شده است اعتیاد به فضای مجازی است. امروزه با ورود شبکه های اجتماعی به درون خانواده ها میزان تعامل اعضای خانواده با یکدیگر بسیار کمرنگ شده است. با دکتر سلام همراه باشید.

تلفن همراه هوشمند زندگی بسیاری را کاملاً مختل کرده و با بروز مشکلات جدی لذت واقعی زندگی را از آنان گرفته است.

 

با وجود مفید بود فناوری دستگاه های الکترونیکی بسیار پیشرفته و هوشمند مانند تلفن همراه، استفاده از این ابزارک‌ها در برخی موارد شکل افراطی به خود گرفته و باعث بروز مشکلات فراوان در زندگی آنها می‌شود؛ بی آنکه خودشان از این مسئله آگاه باشند.
مشکلاتی چون گردن درد، گرفتگی عضلات، ضعیف شدن بینایی، بی خوابی و بد خوابی، کاهش تمرکز و عدم تمایل به شرکت در فعالیتهای اجتماعی و سرگرم شدن برای ساعت های طولانی در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای نصب شده بر روی این وسایل، شرکت نکردن در کلاس های ورزشی، تغذیه نامناسب و معاشرت نکردن با دوستان و اعضای خانواده همگی از آسیب های جدی این پدیده نوپا در فناوری دنیا محسوب می‌شوند.
محققان توصیه می کنند افراد برای استفاده از فناوری های مدرن محدودیت زمانی و مکانی برای خود در نظر گیرند؛ برای مثال یک ساعت قبل از خواب برای جلوگیری از مشکلات کم‌خوابی از این وسایل استفاده نکنند؛ چرا که نور آبی ساطع شده از این دستگاه ها باعث بر هم ریختن ساعت بیولوژیک بدن و اختلال در ترشح هورمون خواب یا همان ملاتونین می شود.
برای پیدا کردن آدرس می توانید از نقشه های کاغذی استفاده کنید یا برای مطالعه از کتاب های کاغذی بهره ببرید.
فیلم و سریال را در تلویزیون تماشا کنید و برای بیدار شدن از خواب ساعت زنگ‌دار بکار ببرید. همچنین برای گوش دادن به موسیقی یا کتاب های صوتی از دستگاه های MP3 PLAYER و برای عکس گرفتن از مناظر چشم‌نواز از دوربین‌های عکاسی استفاده کنید.
با انجام این کارها وابستگی شما به این وسیله کمتر می شود و می توانید تمرکز بیشتری برای انجام کارهای روزانه و یادگیری و مطالعه داشته باشید.
به کلاس های ورزشی بروید و در جلسات گروهی و فعالیت های اجتماعی شرکت کنید تا تبدیل به یک فرد منزوی در اجتماع نشوید.
سعی کنید اولین کاری که روزها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، ورزش باشد تا بررسی آخرین پیام های روی گوشی تلفن همراه! به این ترتیب، به ذهن خود آرامش و تمرکز هدیه می‌کنید.
پس از اینکه اقدامات یاد شده به عادت‌های روزمره بدل شدند، متوجه تغییرات مساعد در وضعیت سلامت جسمی و روحی خود می شوید.
منبع: Businessinsider

5 1000
ارسال شده در 12 دی 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 478 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • چرا جوانان رفتار خشونت آمیزی دارند؟
  • تعریف آنافیلاکسی – بیماری ها و شرایط
  • 8 ماده غذایی که مصرف آنها سبب تسکین درد می شود
  • کتاب بسیار خواندنی درباره دیابت
  • تاثیرات مختلف نوشیدنی های گرم و سرد
  • ابروهای پرپشت داشتن
  • لزوم خواب بیشتر برای این افراد
  • روش مناسب تغذیه با شیر مادر
  • محبوبترین ها

  • زوجین نابارور و زایمان چند قلویی
  • سردرد میگرنی دردناک در دوران حاملگی
  • دانستنی های درباره آب دور جنین
  • هشدار به والدین! از چکاپ بیضه نوزادان غافل نشوید
  • این نوع زایمان و باورهای رایج بین خانم ها
  • اهمیت توجه به شیردهی پس از سزارین
  • اهمیت آماده شدن برای زایمان
  • تمرین کگل و تاثیرات مفید آن بر زنان باردار
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما