برخی میان وعده ها می توانند در لاغری و تناسب اندام شما نقش داشته باشند و به شما در رسیدن به اندام ایده آل کمک کنند در این بخش بهترین میان وعده های مناسب برای افزایش سلامت جسمی تان را به شما معرفی خواهیم کرد باما در ادامه مطلب همراه باشید .

بی شک رسیدن به اهداف تناسب اندام علاوه بر رعایت یک رژیم غذایی سالم، نیاز به انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری هم دارد.

انتخاب گروه میان وعده ها باید مانند رژیم غذایی با رعایت میزان حجم و تعادل باشد ضمن این که اصل تنوع نیز در انتخاب میان وعده ها بهتر است در نظر گرفته شود.

پاپ کورن: اگر می ‌خواهید یک میان ‌وعده زیاد ولی کم کالری بخورید،‌ استفاده از پاپ‌ کورن، ‌پیشنهاد خوبی است. این میان وعده دارای مقدار زیادی فیبر است که می‌ تواند شما را تا مدت زیادی سیر نگه دارد. شش پیمانه پاپ کورن 5 گرم چربی اشباع شده، 220 میلی گرم سدیم، و 24 گرم کربوهیدارت دارد.

بادام: اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن میان وعده ‌ای سالم دارید می ‌توانید 14 عدد بادام بخورید؛ با این کار بدن شما 98 کالری دریافت خواهد کرد. بادام‌ سرشار از فیبر و پروتئین است و گرسنگی را برای مدت زیادی از شما دور می‌کند.

سیب‌ پخته شده: سیب یکی از سالم ‌ترین میان ‌وعده‌ ها به شمار می ‌رود و به روش‌ های زیادی می ‌توان از آن‌ استفاده کرد. یکی از این روش ‌ها پختن آن است.سیب پخته شده دارای همان مقدار فیبر و ویتامین است که در سیب تازه وجود دارد.

انبه: استفاده از این میان وعده راه مناسبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم پیمانه از قطعات انبه یخ‌ زده دارای فقط 90 کالری است و 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را برطرف می ‌کند.

کره بادام زمینی: لایه نازکی از کره بدون نمک بادام زمینی را می توانید همراه با نان سبوس دار و یا سیب مصرف کنید. این میان وعده دارای 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

مغز دانه آفتابگردان: یک قاشق چایخوری مغز تخمه آفتابگردان را می توانید همراه با یک فنجان ماست مصرف کنید. مغزها دارای 19 کالری هستند و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. مطمئن شوید مغزهایی که استفاده می‌کنید بدون نمک باشند بخصوص اگر مراقب مقدار سدیم بدنتان هستید.

پسته: از مقدار چربی زیاد موجود در پسته نترسید چرا که اکثر این چربی ‌ها اشباع نشده و یا چربی ‌های خوب برای بدن هستند. با خوردن 20 عدد پسته تنها 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده دریافت کنید. پسته‌ ها سرشار از پروتئین، فیبر ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند.

انگور: انگورها دارای مقدار زیادی آب هستند و یک پیمانه پر از انگور فقط 62 کالری دارد. آب درون انگورها به شما کمک می ‌کند تا احساس سیری کنید. انگورها سرشار از ویتامین کا و منگنز و مقداری فیبر هستند.
منبع:www.webmd.com

ارسال شده در 11 دی 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چربی خون و این خطرات مهم
  • مهار کم خونی با ساده ترین خوردنی ها
  • افزایش آستانه تحمل در ماه رمضان
  • برای کم کردن دردها این چند نکته را پیش بگیرید
  • خواص شگفت انگیز پسته
  • دانستنی هایی در مورد اختلال خوانش پریشی
  • داروهای شب ادراری و بی اختیاری ادراری
  • مهارت های اطفال در این رنج سنی
  • شدت یافتن برخی بیماری ها در فصل زمستان
  • ارتباط سرطان مزمن با اضافه وزن
  • یک خوشه انگور ، یک دنیا خواص
  • در مورد انگ زدایی چه می دانید؟
  • اعتقادات رایج درباره آنفلوآنزا
  • چه رابطه ای بین مصرف داروهای مختلف و اضطراب وجود دارد؟
  • آمار بالای استرس از لحاظ شغلی در این کشور
  • محبوبترین ها

  • در نظریه دلبستگی نیازهای چه کسی اهمیت بیشتری دارد؟
  • علت ابتلا به اختلال سلوک
  • دوام زندگی با همسر عصبی
  • تغییر روحیه با برخی رفتارها
  • دوام زندگی در میزان حس خوشبختی توسط زوجین
  • تجربه رهایی از استرس در دو هفته
  • اگر آرزومند تحقق تخیلات و آرمان هایتان هستید
  • ترس از تعهد زناشویی به چه علتی بوجود می آید؟
  • شادی و نشاط بیشتر با این کارها
  • ترس از بیگانه چیست؟
  • از کجا بدانیم فرزند نوجوانمان افسرده شده است؟
  • اوایل ازدواج و زوجین
  • درمورد اختلال پارانوئید چه می دانید؟
  • رهایی ازعادت های مزمن عصبی روزمره
  • نحوه رفتار پس از نزاع زناشویی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است