استنشاق هوای سرد و وارد شدن آن به ریه‌ها منجر به وخیم‌تر شدن حال بیماران می‌گردد. این در حالی است که اگر آسم به خوبی کنترل شده باشد، به احتمال زیاد افراد بهتر می‌توانند در برابر خطرات ناشی از ماه‌های زمستان مقاومت کنند.

 

انجمن آسم بریتانیا نیز اعلام کرده که شما می‌توانید آسم خود را با رعایت موارد زیر در هوای سرد کنترل کنید و کمتر به عوارض ناشی از آن دچار شوید:
حفظ و مصرف داروهای جلوگیری کننده از علائم زیر نظر پزشک ضروری است.
بینی و دهان خود را برای گرم کردن هوایی که تنفس می‌کنید، بپوشانید.
در هنگام ورزش در هوای سرد مراقبت بیشتری از خود کنید. ابتلا به مدت 10 تا 15 دقیقه بدن خود را گرم نمایید و حتی یک یا دو پاف اسپری قبل از شروع کردن ورزش بزنید. برای شما مناسب‌تر این است که در هوای سرد در خانه ورزش کنید.
با شروع فصل سرما اطرافیان و خانواده‌های خود را از حملات آسم و علائم آن آگاه کنید. این علائم عبارتند از: گرفتگی نفس، سرفه بیش از حد معمول، خس خس سینه، احساس تنگی در قفسه سینه، داشتن مشکل در صحبت کردن یا عدم توانایی در کامل کردن جملات.
فراموش نکنید که شستن مرتب دست‌ها با آب وصابون یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای جلوگیری از پراکنده شدن ویروس سرما خوردگی است. شستشو و ضد عفونی کردن دست‌ها با الکل نیز راه حل مناسبی است.
داشتن آسم شما را در مقابل ویروس آنفلوآنزا حساس‌تر نمی‌کند اما اگر بیمار شوید، مشکل شما از سایر افراد بیشتر است پس واکسن آنفلوآنزا دریافت کنید.

منبع: سلامانه

ارسال شده در 13 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • بستنی بریده بدون تخم مرغ
  • ریتالین دشمن سلامتی قلب
  • مشکلاتی که خبر از طلاق می دهند
  • سبک تبیینی در رواننشاسی
  • افراد مستعد ابتلا به افسردگی
  • توصیه متخصصان درباره سرما خوردگی
  • دندان شما آینه حافظه شماست
  • جدیدترین نتایج تحقیقات درباره سرطان مری
  • کباب اورفای خانگی
  • آیا میدانید برخی از مواد غذایی شیرین لاغر کننده هستند؟
  • چگونه وسایلی که برای موهایتان بکار می برید را تمیز نگه دارید؟
  • پدرو مادر و عادت به تکنولوژی در بچه ها
  • طرز تهیه مافین اسفناج با مواد پیراشکی
  • مناسبترین ادویه های جایگزین نمک
  • حفظ سلامت در تمرینات
  • محبوبترین ها

  • در ورزش پرورش اندام توجه به چه توصیه هایی ضرورت دارد
  • انعطاف پذیری ایستا و فعال
  • سازگاری با تمرینات ایروبیک
  • اشتباهات رایج حین ورزش
  • فواید و اهمیت پیاده روی برای سالمندان
  • آموزش ورزش تصویری برای کاهش سایز دور کمر
  • حجم عضله های دو سر را ازدنیس جیمز بیاموزید
  • تغییرات لحظه ای در بدن پس از پیاده روی
  • مطالب مربوط به تقسیم دوبل با قهرمانان
  • معرفی 3 تیپ بدنی و عضه سازی آنها
  • نابودی همه چربی های بدن در طی ۱۲ هفته
  • آشنايی با مفهوم سازگاری تمرين
  • زمان 20 دقیقه ای برای مادران باردار
  • بهترین غذاها برای ورزش های تیمی
  • استنباط های غلط در زمینه ورزش های سوزاندن چربی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است