مشاوره زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست

اشتها به خوردن از جمله از جمله علل اصلی چاقی و اضافه وزن به حساب می آید، چگونه ممکن است فردی که احساس گرسنگی می کند از خوردن دست بکشد؟ به همین دلیل کاهش اشتها یکی از مهم ترین عوامل کاهش وزن است. اما چگونه می توان اشتها را کاهش داد؟ در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد با ترفندهایی ساده می‌توان جلوی اشتهای زیاد و میل به خوردن خوراکی را سرکوب کرد.

بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند ریشه اضافه وزن در ذهن افراد نهفته است چه بسا هستند افرادی که تمام شگردهای کاهش وزن را امتحان کرده اما نتیجه مطلوب را بدست نیاورده‌اند. در این مطلب بهترین شگردهای منحرف کردن مغز و کسب آمادگی ذهنی برای رژیم‌های سخت غذایی آورده شده است.

از جمله این ترفندها بوییدن برگ های نعناع است. به گفته کارشناسان بو کردن این گیاه باعث کاهش اشتها و تمایل کمتر به خوردن انواع خوراکی ها می شود و افرادی که به طور منظم این کار را انجام می دهند، به تدریج تناسب اندام مناسبی بدست می آورند.
علاوه بر خود غذا نحوه چیدمان و آرایش بشقاب ها نیز در علاقه مندی به خوردن غذا و پراشتهایی موثر است. بر اساس تحقیقات خوردن غذا در بشقاب هایی به رنگ قرمز می تواند باعث کاهش اشتها و خوردن غذای کمتر شود.
همچنین خوردن غذا در ظرف های کوچک، خوردن غذا با چنگال و قاشق های کوچک هم همگی می توانند در کاهش اشتها و حفظ تناسب اندام موثر باشند.
خوردن مقدار کمتر شیرینی و شکلات در رژیم غذایی نیز باعث کاهش اشتها در افراد می شود به طوری که کارشناسان به آن دسته از افراد که به خوردن شکلات علاقه فراوان دارند، توصیه می کنند از شکلات تلخ استفاده کنند تا میزان اشتهای آنها بالا نرود و بتوانند تناسب اندام خوبی داشته باشند.
مکان خوردن غذا نیز می تواند به شدت بر تمایل به خوردن غذا و پرخوری موثر باشد. بر اساس تحقیقات، افرادی که چه در خانه و چه در محیط کار در فضای تمیز و آراسته غذا می خورند، کمتر پرخوری می کنند و همچنین این افراد تمایل بیشتری به خوردن غذاهای سالم و مراقبت از سلامت خود دارند. بر عکس در یک محیط کثیف و به هم ریخته افراد بیشتر غذا می خورند و مصرف فست فود و غذاهای پرچرب در این زمان بیشتر است.
خوابیدن و استراحت در یک اتاق نسبتا گرم هم می تواند به سوزاندن کالری های بدن کمک کند. کارشناسان با مقایسه 2 گروه از داوطلبان که در 2 اتاق بسیار گرم و نسبتاً خنک استراحت کرده اند دریافتند که افرادی که در اتاق نسبتاً خنک استراحت کرده اند به تدریج تناسب اندام بهتری بدست آورده اند.
قرار دادن عکسی از خوراکی های کم کالری و چسباندن آن به در یخچال هم باعث می شود هنگامی که فرد می خواهد غذا بخورد، ضمیر ناخودآگاهش به یادآوری عکس و خوراکی های کم کالری بپردازد و به این ترتیب فرد مواد غذایی سالم تری را انتخاب می کند.
منبع: Womenshealthsa
5 1000
ارسال شده در 13 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x