اشتها به خوردن از جمله از جمله علل اصلی چاقی و اضافه وزن به حساب می آید، چگونه ممکن است فردی که احساس گرسنگی می کند از خوردن دست بکشد؟ به همین دلیل کاهش اشتها یکی از مهم ترین عوامل کاهش وزن است. اما چگونه می توان اشتها را کاهش داد؟ در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد با ترفندهایی ساده می‌توان جلوی اشتهای زیاد و میل به خوردن خوراکی را سرکوب کرد.

بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند ریشه اضافه وزن در ذهن افراد نهفته است چه بسا هستند افرادی که تمام شگردهای کاهش وزن را امتحان کرده اما نتیجه مطلوب را بدست نیاورده‌اند. در این مطلب بهترین شگردهای منحرف کردن مغز و کسب آمادگی ذهنی برای رژیم‌های سخت غذایی آورده شده است.

از جمله این ترفندها بوییدن برگ های نعناع است. به گفته کارشناسان بو کردن این گیاه باعث کاهش اشتها و تمایل کمتر به خوردن انواع خوراکی ها می شود و افرادی که به طور منظم این کار را انجام می دهند، به تدریج تناسب اندام مناسبی بدست می آورند.
علاوه بر خود غذا نحوه چیدمان و آرایش بشقاب ها نیز در علاقه مندی به خوردن غذا و پراشتهایی موثر است. بر اساس تحقیقات خوردن غذا در بشقاب هایی به رنگ قرمز می تواند باعث کاهش اشتها و خوردن غذای کمتر شود.
همچنین خوردن غذا در ظرف های کوچک، خوردن غذا با چنگال و قاشق های کوچک هم همگی می توانند در کاهش اشتها و حفظ تناسب اندام موثر باشند.
خوردن مقدار کمتر شیرینی و شکلات در رژیم غذایی نیز باعث کاهش اشتها در افراد می شود به طوری که کارشناسان به آن دسته از افراد که به خوردن شکلات علاقه فراوان دارند، توصیه می کنند از شکلات تلخ استفاده کنند تا میزان اشتهای آنها بالا نرود و بتوانند تناسب اندام خوبی داشته باشند.
مکان خوردن غذا نیز می تواند به شدت بر تمایل به خوردن غذا و پرخوری موثر باشد. بر اساس تحقیقات، افرادی که چه در خانه و چه در محیط کار در فضای تمیز و آراسته غذا می خورند، کمتر پرخوری می کنند و همچنین این افراد تمایل بیشتری به خوردن غذاهای سالم و مراقبت از سلامت خود دارند. بر عکس در یک محیط کثیف و به هم ریخته افراد بیشتر غذا می خورند و مصرف فست فود و غذاهای پرچرب در این زمان بیشتر است.
خوابیدن و استراحت در یک اتاق نسبتا گرم هم می تواند به سوزاندن کالری های بدن کمک کند. کارشناسان با مقایسه 2 گروه از داوطلبان که در 2 اتاق بسیار گرم و نسبتاً خنک استراحت کرده اند دریافتند که افرادی که در اتاق نسبتاً خنک استراحت کرده اند به تدریج تناسب اندام بهتری بدست آورده اند.
قرار دادن عکسی از خوراکی های کم کالری و چسباندن آن به در یخچال هم باعث می شود هنگامی که فرد می خواهد غذا بخورد، ضمیر ناخودآگاهش به یادآوری عکس و خوراکی های کم کالری بپردازد و به این ترتیب فرد مواد غذایی سالم تری را انتخاب می کند.
منبع: Womenshealthsa

ارسال شده در 13 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • حواستان به بالا آوردن شیر در فرزندتان باشد
  • سالمندان دیابتی و خطر زوال عقل
  • با همه خواص عالی برنج قهوه ای آشنا شوید!
  • عفونت گردنه رحم در اثر چه عواملی بوجود می اید
  • مواد خوراکی ممنوعه برای یخچال
  • دفع این سرطان زنانه با چای و آب پرتقال
  • در تشدید عفونت‌ها آنتی بیوتیکها چه تاثیری دارند؟
  • ایجاد سردرد با این مشکلات چشمی
  • توصیه هایی در مورد انجام آزمایشات ژنتیک
  • هوس های غذایی خطرناک
  • هرگز لم ندهید
  • رفع این اختلال جنسی همه گیر در مردان
  • درباره ماشروم بیشتر بدانید
  • در آزمایشگاه رنگ ادرار را چگونه بررسی میکنند؟
  • بررسی مشکلات شنوایی با منشا مغزی
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درباره ناشنوایی شغلی
  • انواع رنگ های زبان و بیماری های مربوط به هرکدام
  • مختصری از بیماری آلرژی
  • باز کردن مجراهای گرفته‌ی بینی در منزل
  • آنفلوانزا در محیط مدرسه
  • پرفوزیون گوش میانی و داخلی
  • سمعک خریدن برای اطفال با مشکلات شنوایی
  • پیشگیری از سرماخوردگی با این مواد خوراکی
  • همه چیز در مورد اتواسكلروز
  • پیامدهای شستن بینی با آب و نمک
  • نورینوم آکوستیک یا شوانوم وستیبولار چیست؟
  • ویژگی صوتهای موسیقی
  • تشخیص بیماری گوش با کمک روشی جدید
  • لوزه چیست و چه وظیفه ای در بدن دارد
  • چه مدل گوشواره هایی مدل نرمه گوش را عوض میکند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است