پوست شما لباس قواره تن شماست. بنابراین شما باید بیشترین مراقبت را از پوست خود بکنید. پوست هر فرد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فرد دارد اما پوست یکی از حساس ترین قسمت های بدن است که به مراقبت ویژه نیاز دارد. در این مطلب چند ترفند آرایشی را برای مراقبت از پوست شما گردآوری کرده ایم. با دکتر سلام همراه باشید.

برای سلامت و زیبایی بیشتر پوست خود، باید این لیست را تا آخر انجام دهید. خبر بد: اینها قابل بحث نیستند! خبر خوب: آسان هستند!

 

مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر کنید.
مصرف به اندازه میوه و سبزیجات برای سلامت بدن ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که میوه و سبزیجات رنگی یعنی با رنگدانه زیادی می‌خورند سلامت و جذابیت بیشتری دارند (واقعا!). دکتر الیسا زید ، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب (Younger Next Week) می‌گوید: “میوه و سبزیجاتی که حاوی کاروتینوئید(نوعی ویتامین) هستند(مثلا هویج، فلفل قرمز، کدو)، توناژ زرد، قرمز و نارنجی پوست را افزایش می‌دهند.”بر اساس تحقیقی که در ژورنال تخصصی تغذیه در آمریکا منتشر شده است: کسانی که به ویژه ویتامین C زیاد مصرف می‌کنند، کمتر دچار چین و چروک و خشکی پوست و پوست ترک‌خورده (به دلیل مواد مغذی برای افزایش کلاژن) می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند ۴.۵ پیمانه در روز از میوه و سبزیجات مصرف کنید در حالی که میانگین مصرف خانم‌ها فقط حدود ۲.۵ پیمانه است.فقط دو بار در روزصورتتان را بشویید
به گفته امی گرابر Emmy Graber، متخصص بیماری‌های پوستی و استادیار بخش پوست در دانشگاه پزشکی بوستون، اکثر خانم‌ها روزانه ۴ یا ۵ بار صورت خود را می‌شویند، اما مطالعات نشان می‌دهد دو بار در روز مطلوب است. شستشوی بیشتر سبب می‌شود پوست شما چربی طبیعی خود را از دست بدهد. گرابر می‌گوید بعضی از ذرات لایه بردار موجود در اسکراب‌ها می‌تواند باعث خراش‌های میکروسکوپی بر روی پوست شود . میکروبیدها می‌توانند برای ما مضر باشند(اخیرا مشخص شده که به طور فزاینده‌ای اقیانوس و دریاچه‌های بزرگ را آلوده می‌کنند و ممکن است سطح سموم را در ماهی که می‌خوریم افزایش دهند) گرابر می‌گوید: “لیف حمام به خوبی سلول‌های مرده بدن، کثیفی و آرایش را می‌گیرد.”نگران کرم ضدآفتاب دور چشم نباشید
پوست زیر چشم نازک و حساس است و وقتی در معرض تخریب نور خورشید هستید، کرم ضدآفتاب می‌تواند موجب سوزش چشم شود، بهتر است که شما یک عینک آفتابی بزرگ بگیرید و همه جا عینکتان را بزنید. نکته: گرابر می‌گوید عینک آفتابی باید ۹۹ تا ۱۰۰ درصد نور خورشید را بازتاب دهد (اگر فقط روی عینک نوشته است محافظ نور فرابنفش و هیچ درصدی نداشته باشد، احتمالا به درد نمی‌خورد)

مراقب تشعشعات آفتاب باشید
به گفته دکتر ایزاک نیوهاس، جراح بیماریهای پوستی و درماتولوژیست در UCSF، تیشرت رنگ روشنupf (فاکتور محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش) بسیار کم در حدود ۵ یا ۷ دارد. سعی کنید لباسی بپوشید که مانع ورود اشعه به داخل شود.

گردن و سینه را فراموش نکنید
متخصصات پوست معتقدند که بیشترین و بدترین آسیب مشاهده شده از آفتاب روی سینه است. به گفته دکتر بروک جکسون، هرزمانی که سینه شما در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های دیگر برای صورتتان استفاده می‌کنید، کرم را روی گردن و سینه خود نیز بمالید.

مدل خوابیدن محبوبتان را کنار بگذارید!
تنها ۱۴ درصد از افراد به پشت می‌خوابند، حتی با اینکه می‌دانند بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک صورت است! به گفته دکترنیوهاس: “خوابیدن به پهلو یا روی شکم (به ترتیب ۶۳درصد و ۱۶ درصد) دلیل چین و چروک‌های صورت که به بالش فشار داده می‌شود است.” اگر به دلیل داشتن مشکل خروپف، نفس‌تنگی در خواب، مشکل زانو، پشت ناراحت و… نمی‌توانید به پشت بخوابید یک بالش ابریشم یا یک بالش مخصوص صورت تهیه کنید.

یک یادآوری سالانه دیگر به تقویم خود اضافه کنید
حتما شنیده‌اید که باید سالی یک بار به متخصص پوست برای تست سرطان پوست مراجعه کنید.پیشگیری سرطان بهتر از درمان آن است!

منبع:وب سایت مجله ی سلامت

 

ارسال شده در 17 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع سلامت زنان

پیشنهاد سردبیر

  • درمان با مراقبت پرورشی برای اختلال سلوک
  • راه حل درد زانو تقویت مفاصل ران
  • گنجاندن فرآورده های دارویی در میان غذاهای روزانه
  • بدون اینکه خودتون بفهمید ورزش کنید!
  • موهایی سیاه با این روش های خانگی
  • نکات کاربردی درباره شناخت انواع پوست
  • غذا هایی که باعث چاقی نمی شوند را بشناسید
  • تاثیرات و فایده های درمانی زردچوبه
  • خانم های شیفت شبی نگران سرطان پستان نباشند
  • راه کارهای طلایی برای داشتن ناخن و موهای سالم
  • نیمرو با نان برشته در فر
  • مواد غذایی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام
  • بیماری های چشمی با فعالیت ورزشی چه ارتباطی دارد؟
  • ثبت حق انحصاری داروهای سنتی هند
  • سوالات رایج درباره کالری
  • محبوبترین ها

  • 9 واکنش بدن بعنوان مکانیسم دفاعی
  • بالا بردن سطح سلامتی با این کارها
  • دانستنی های مهم قبل از حمام رفتن
  • راز و رمز و اسرار درونی افراد
  • خاصیت های جالب این نوع شیر
  • توصیه‌های سلامتی به شرط اعتدال
  • درد گردن و استفاده صحیح از بالش
  • غافلگیر شدن با اقدام این همسر عاشق
  • روش های اساسی برای مقابله با کم خوابی و بی خوابی
  • وزن تان را با این روش ها بر اساس شکل اندام تان کاهش دهید-بخش دوم
  • ترفند جدید برای داشتن خوابی راحت
  • از خاصیت های درمانی حمام چه می دانید
  • چرا قهوه سبب بی خوابی می شود؟
  • علائم و اختلالات تیروئیدی
  • اطلاعاتی جالب پیرامون عارضه سنگ کلیه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است