خوراکی های ایتالیایی همیشه جز دوست داشتی ترین خوراکی ها بوده اند، از اسپاگتی و لازانیا گرفته تا خوراک اصلی این کشور که پیتزا نامیده می شود. پیتزا در سر تا سر دنیا طرفداران بسیاری را به سمت خود کشیده است، اما پزشکان همیشه توصیه می کنند که از مصرف این خوراکی خوشمزه خود داری کنید! برای داشتن دستور تهیه پیتزای سالم با دکتر سلام همراه باشید.

اگر شما و خانواده تان عاشق پیتزا هستید نیازی نیست خودتان را محروم کنید. به شرط اینکه پیتزا را در منزل تهیه کنید و برای سلامت بدنتان آن را با مواد غذایی که در ادامه ذکر می شود، غنی کنید.

نمی توان عشق و علاقه مردم به پیتزا را نادیده گرفت. واقعیت این است که غرق شدن در فست فود سلامت قلب را به خطر می اندازد. اما اگر شما و خانواده تان عاشق پیتزا هستید نیازی نیست خودتان را محروم کنید. به شرط اینکه پیتزا را در منزل تهیه کنید و برای سلامت بدنتان آن را با این مواد غذایی غنی کنید.

 

فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه ای سبز 2.5 گرم فیبر دارد که باعث کاهش بیماری قلبی و دیابت می شود. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی ویتامین C و E نیز هست که قدرت دفاعی بدن را بالا می برند.

 

پیاز

پیاز سرشار از ویتامین C، فیبر، اسیدفولیک، آهن، کلسیم و کرستین است که به کنترل فشارخون و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.

 

قارچ

میزان بالای سلنیوم قارچ آسیب های رادیکال های آزاد را می کاهد و «ال – ارگوتیونئین» آن برای جوان ماندن پوست فوق العاده است.

 

زیتون

زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد و میزان بالای هیدرواکسی تیروزول آن ضدسرطان و ضد تحلیل بافت استخوان است. زیتون پیتزا را خوشمزه و سلامت قلب را بالا می برد.

 

اسفناج

یک لیوان اسفناج 3600 واحد بین المللی بتاکاروتن دارد که سلامت دستگاه قلب و عروق را تضمین و از پیری و سرطان پیشگیری می کند. میزان بالای ویتامین k موجود در این ماده غذایی و همچنین منیزیم، آهن، اسیدفولیک و کلسیم آن باعث غنی سازی پیتزا می شود.

 

فلفل دلمه ای قرمز

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز 300 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تأمین می کند و میزان زیادی ویتامین A و بتاکاروتن به بدن می رساند. این فلفل دوستدار قلب و سلامت بدن است و باعث غنی سازی پیتزا می شود.

 

بروکلی

بروکلی بیش از پرتقال ویتامین C دارد. میزان کلسیم آن نیز بیش از یک لیوان شیر کامل است. بروکلی منبع سولفورافان است که یک ترکیب ضدسرطان می باشد.

 

کدو

کدو یک منبع فوق العاده منگنز و ویتامین C و A است. این ماده غذایی میزان زیادی لوتئین و زئاکسانتین دارد که به حفظ سلامت چشم ها و پیشگیری از دژنراسیون ماکولای چشم کمک می کنند.

 

فلفل موزی

این نوع فلفل ها سرشار از فیبرهای غذایی، ویتامین A، پتاسیم و ویتامین C است. در نتیجه یک انتخاب مناسب برای طعم دهی به پیتزا و غنی سازی آن محسوب می شود.

 

حرف آخر

برای تکمیل غنی سازی پیتزایتان حتماً از نان گندم کامل استفاده کنید. ترکیب این مواد غذایی در پیتزا باعث جذب ویتامین ها و مواد معدنی متنوع و خوبی می شود.

منبع: تبیان

ارسال شده در 17 دی 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • گرمازدگی و این روش های مفید
  • نوشیدنی های انرژی زا : قهوه سیاه در مقابل اسپرسو
  • چند مواد غذایی با فواید شگفت انگیز
  • مردان این موارد را از عقیم شدن میدانند؟
  • دانش آموزان سفیران سلامت در ارسنجان
  • خطاهای روانی اما کلی انسانها
  • شناخت انواع گریه نوزاد
  • کاهش وزن در اشخاص دارای تخمدان پلی کیستیک
  • واکسن آنفلوانزا برای این افراد مضر است!
  • بندانداز برقی چه مزایا و معایبی دارد؟
  • برای سینوزیت از طب سنتی کمک بگیرید
  • مطالعاتی درباره عمل پیوند رحم
  • سعی کنید ویتامین ب 12 بیشتری دریافت کنید
  • لیست انواع سرفه ها
  • برش های پیراشکی گردویی
  • محبوبترین ها

  • نوشیدنی سرد قرمز
  • طبخ پلو مرغ به روش جدید
  • نوشیدنی سرشار از کلسیم با انگور سیاه
  • شیرینی ساده را این بار اینگونه درست کنید
  • آموزش شله زرد با بررسی خواص درمانی آن
  • آموزش تصویری کیک اسفنجی بدون نیاز به فر
  • معجون گیاهی سالم و مغذی خانگی
  • سفره شب یلدا با دسرهای سرخ رنگ
  • سوپ نخود و عدس ترکیه
  • کیک کرامبل نیویورکی
  • کوکی های شکسته
  • اسپاگتی پای به روش ایتالیایی ها
  • کوفته نخود مغزدار
  • کوفته بادمجان را این بار این گونه درست کنید
  • شیرینی کاکائویی بی نظیر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است