میزان کالری پیتزا فواید پیتزا دستور تهیه پیتزا تهیه پیتزا سالم پیتزا

خوراکی های ایتالیایی همیشه جز دوست داشتی ترین خوراکی ها بوده اند، از اسپاگتی و لازانیا گرفته تا خوراک اصلی این کشور که پیتزا نامیده می شود. پیتزا در سر تا سر دنیا طرفداران بسیاری را به سمت خود کشیده است، اما پزشکان همیشه توصیه می کنند که از مصرف این خوراکی خوشمزه خود داری کنید! برای داشتن دستور تهیه پیتزای سالم با دکتر سلام همراه باشید.

اگر شما و خانواده تان عاشق پیتزا هستید نیازی نیست خودتان را محروم کنید. به شرط اینکه پیتزا را در منزل تهیه کنید و برای سلامت بدنتان آن را با مواد غذایی که در ادامه ذکر می شود، غنی کنید.

نمی توان عشق و علاقه مردم به پیتزا را نادیده گرفت. واقعیت این است که غرق شدن در فست فود سلامت قلب را به خطر می اندازد. اما اگر شما و خانواده تان عاشق پیتزا هستید نیازی نیست خودتان را محروم کنید. به شرط اینکه پیتزا را در منزل تهیه کنید و برای سلامت بدنتان آن را با این مواد غذایی غنی کنید.

 

فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه ای سبز 2.5 گرم فیبر دارد که باعث کاهش بیماری قلبی و دیابت می شود. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی ویتامین C و E نیز هست که قدرت دفاعی بدن را بالا می برند.

 

پیاز

پیاز سرشار از ویتامین C، فیبر، اسیدفولیک، آهن، کلسیم و کرستین است که به کنترل فشارخون و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.

 

قارچ

میزان بالای سلنیوم قارچ آسیب های رادیکال های آزاد را می کاهد و «ال – ارگوتیونئین» آن برای جوان ماندن پوست فوق العاده است.

 

زیتون

زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد و میزان بالای هیدرواکسی تیروزول آن ضدسرطان و ضد تحلیل بافت استخوان است. زیتون پیتزا را خوشمزه و سلامت قلب را بالا می برد.

 

اسفناج

یک لیوان اسفناج 3600 واحد بین المللی بتاکاروتن دارد که سلامت دستگاه قلب و عروق را تضمین و از پیری و سرطان پیشگیری می کند. میزان بالای ویتامین k موجود در این ماده غذایی و همچنین منیزیم، آهن، اسیدفولیک و کلسیم آن باعث غنی سازی پیتزا می شود.

 

فلفل دلمه ای قرمز

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز 300 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تأمین می کند و میزان زیادی ویتامین A و بتاکاروتن به بدن می رساند. این فلفل دوستدار قلب و سلامت بدن است و باعث غنی سازی پیتزا می شود.

 

بروکلی

بروکلی بیش از پرتقال ویتامین C دارد. میزان کلسیم آن نیز بیش از یک لیوان شیر کامل است. بروکلی منبع سولفورافان است که یک ترکیب ضدسرطان می باشد.

 

کدو

کدو یک منبع فوق العاده منگنز و ویتامین C و A است. این ماده غذایی میزان زیادی لوتئین و زئاکسانتین دارد که به حفظ سلامت چشم ها و پیشگیری از دژنراسیون ماکولای چشم کمک می کنند.

 

فلفل موزی

این نوع فلفل ها سرشار از فیبرهای غذایی، ویتامین A، پتاسیم و ویتامین C است. در نتیجه یک انتخاب مناسب برای طعم دهی به پیتزا و غنی سازی آن محسوب می شود.

 

حرف آخر

برای تکمیل غنی سازی پیتزایتان حتماً از نان گندم کامل استفاده کنید. ترکیب این مواد غذایی در پیتزا باعث جذب ویتامین ها و مواد معدنی متنوع و خوبی می شود.

منبع: تبیان

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 17 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • نوشیدنی مخصوص درمان گاستریت
  • عفونت های چشم چه علائمی دارند و چگونه درمان میشوند؟
  • فعالیت های گرم کردن
  • آموزش کیک 5 رنگ
  • علت لبخند نوزادان پس از تولد
  • مشکلات کودکان دیابتی را دریابید
  • مهیا کردن فضای شاد برای فرزندان
  • کودکانی موفق تربیت کنید
  • محبوبترین ها

  • عادات آسیب رسان و مخرب برای زندگی
  • هدف گذاری و رسیدن به آن
  • بررسی علل بد شانس شدن و شکست خوردن
  • گذشتن از خط قرمزها در زندگی دو نفره ممنوع!
  • با این رفتارها همسرتان را عصبی خواهید کرد!
  • رسیدن به برتری با این ویژگی ها
  • تاثیر ازدواج بر روحیه ی زنان و مردان
  • افسردگی مخفی شده درون روح و روان
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است