با کمک گرفتن از برخی روش ها می توانید طرز تفکر خود را تغییر دهید و در جهت کنارگذاشتن تفکرات منفی خود قدم بردارید و به این ترتیب به موفقیت دست پیدا کنید با بخشندگی ،حق شناسی ،تجسم موفقیت و مراقبه قادر خواهید بود به این امر دست پیدا کنید .

تاریخ نشان داده است آدم‌هایی که چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای از زندگی دارند، افرادی هستند که بیشترین موفقیت را کسب می‌کنند.

از نظر من، تغییر نگرش ذهنی منفی‌ام به نگرش ذهنی مثبت، به شیوه‌ی زندگی متفاوت، از نظر فردی و حرفه‌ای انجامیده‌ است. وقتی ذهنیت خود را تغیر دادم و مثبت اندیشی خود را افزایش دادم، از وضعیتی با داشتن چند نوبنیاد شکست‌خورده و افسردگی خلاص‌شدم و کسب و کار  موفق تولید اپلیکیشن را راه‌انداختم و سپس با یک مقاله‌ی ویژه به عنوان یکی از کارآفرینان برتر سر از مجله‌ی آنترپرانور درآوردم.

 در زیر، پنج نکته ارائه می‌شوند که به من کمک کردند ذهنیت منفی خود را کنار بگذارم و به سمت مثبت اندیشی برویم.

۱. حق‌شناسی را ابراز کنید.

 یکی از ساده ترین روش‌ها برای افزایش مثبت اندیشی، حق‌شناسی است. شکرگزاری برای آن‌چه در حال حاضر دارید، منفی‌نگری را که ممکن است شما غرق کند از بین می‌برد. حق‌شناسی، فوراً با احساس عشق در شما عجین می‌شود. وقتی عشق وارد قلب شما شود، ترس و سایر احساسات منفی امکان ورود پیدا نمی‌کنند.

بهترین و اثربخش‌ترین روش برای حق‌شناسی در زندگی، بیان آن در صبح هر روز است. هنگام بیدار شدن، ۱۰ چیز در زندگی خود را نام ببرید که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید. این فهرست را می‌توانید با صدای بلند یا در ذهن خود مرور کنید، اما باید مفصل باشند و از قلب شما نشات بگیرند. بستن چشمان‌تانا می‌تواند به شما در احساس حق‌شناسی کمک‌کند.

۲. دهنده باشید.

مواقع بسیاری پیش می‌آید که احساسات منفی ممکن است به دلیل یکی از جوانب منفی ادراک شده‌ی زندگی شما ایجاد شود. می‌توانید فوراً این احساس را با دهش بی‌قید و شرط به دیگران از بین ببرید.

مهارت‌های خود را در اختیار آدم‌های پیرامون خود بگذارید. اگر فردی به دنبال پند و مشورتی است، به او کمک کنید. به ارزش‌های خود لحظه‌ای شک و تامل نکنید. حتی کوچک‌ترین حرکات یا افکاری که در اختیار دیگران می‌گذارید به می‌تواند تغییر شگرفی در دیدگاه آدم‌های دیگر ایجاد کنند.

۳. تنفس خود را کنترل کنید.

گفته می‌شود آدم‌هایی که می‌توانند تنفس خود را کنترل کنند قادرند زندگی خود را نیز کنترل کنند. از جوانب بسیاری، این گزاره بسیار درست است. به زمانی از گذشته دقت کنید که کنترل خود را از دست داده ‌بودید. الگوی تنفس شما چه تغییری کرده ‌بود؟ در زمان عصبانیت، تنفس شما کوتاه و سریع می‌شود. اگر تنفس خود را کنترل کنید، می‌توانید احساسات منفی خود را بشناسید و تغییر دهید.

در فضای آرام یا در زمان مراقبه، تمرین تنفس را به صورتی که در ادمه می‌آید انجام‌دهید. وقتی از راه بینی نفس می‌کشید، حس کنید هوا وارد بدن‌تان می‌شود و به اعماق شش‌های‌تان می‌رود. پس از برخورد هوا به عمیق‌ترین بخش شش‌های‌تان، حس کنید به آهستگی آن را از راه دهان خارج‌ می‌کنید. همراه آن تمام تنش‌های خود را دور بریزید.

۴. موفقیت را تجسم کنید.

 به ‌کار بستن تونایی‌های تجسم یا ترسیم می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای مثبت اندیشی بیش‌تر استفاده شود. بسیاری از بزرگ‌ترین ذهن‌های دنیا، شامل آپرا وینفری، ویل اسمیت، تایگر وودز، و آرنولد شوارزنگر به عنوان آدم‌هایی شناخته شده‌اند که از قدرت تجسم خود برای جذب آنچه می‌خواهند در سراسر زندگی استفاده می‌کنند. چرا شما این کار را انجام نکنید؟

با بستن چشمان خود کار را آغاز کنید. به رویداد‌ی مثبت بیندیشید که در گذشته‌ی شما رخ داده‌ است. از نظر ذهن خود، رویداد را دقیقاً آن طوری ببینید که رخ داده ‌است. خود را در آن رویداد قرار دهید و احساسات مثبت هنگام رخداد آن را حس‌ کنید. وقتی چشمان خود را باز می‌کنید، به خود اجازه دهید در آن وضعیت مثبت باقی بمانید. اثرات تجسم در صورتی مراقبه‌ی قبل از آن به شکل عملی انجام شود چند برابر می‌شود.

۵. مراقبه کنید.

مراقبه یا مدیتیشن یکی از اثربخش‌ترین راه‌ها برای افزایش بهره‌وری شما است. رویه‌ی مراقبه، آگاهی را در افراد افزایش می‌دهد و برقراری ارتباط روشن بین ذهن، جسم و روح را افزایش می‌دهد. از طریق مراقبه می‌توانید یاد بگیرید احساسات منفی که شما را پس‌ می‌زنند رها کنید و با خودِ بزرگ‌ترتان رابطه برقرار کنید.

مکانی ساکت و راحت را برای نشستن پیدا کنید، دراز بکشید یا هر کاری را انجام دهید که به نظر شما درست می‌رسد. چشمان خود را ببینید، چند نفس عمیق بکشید و اجازه دهید جسم شما آرام شود. در حالی که نفس عمیق می‌کشید، خود را احساس کنید که تمام احساسات منفی را که با شما مانده اند رها می‌کنید. وقتی دارید از شر احساسات منفی خلاص می‌شوید، فکر کنید تمام چیزهای پیرامون شما از عشق ساخته و پرداخته ‌شده‌اند و به خود اجازه دهید در این عشق زندگی کنید.

اگر این تاکتیک‌ها را اجرا کنید و این فنون را تمرین کنید، با جریان زندگی ارتباط برقرار خواهید کرد و موفقیتی بیشتر از همیشه پیدا خواهید‌کرد.

بازده

5 1000
ارسال شده در 13 دی 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • کامپیوتر آزمایشگاه را چطوری تمیز کنیم
  • داروهاي گياهي به سهولت دچار آلودگي مي شوند
  • نگهداری از سمورچه ها
  • مناسبترین نوشیدنی آرامش بخش قبل از خواب
  • آیا ایدز متوقف شدنی است؟
  • می خواهید سالاد سبزیجات به روش مکزیکی درست کنید؟
  • کم شدن وزن کودک و این فاکتورها
  • شنا کردن خانم های باردار در استخر
  • محبوبترین ها

  • پند و اندرز مادرانه برای تازه مادران
  • مواد مغذی مناسب برای اوایل زایمان
  • خطرات مصرف جگر برای مادران بارداری
  • نظر متخصصین در مورد این نوع زایمان
  • تفریحات قبل از بارداری
  • چطوری مشکلات متداول نوزادان دوقلو را بدانیم
  • مصرف کافئین توسط مادر باردار
  • توصیه های لازم در خصوص استفاده از قرص های ضد بارداری‎
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • مرکز شنوایی سنجی و سمعک غرب
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما