مشاوره زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)

در مواد غذایی و خوراکی های مختلف میتوان ویتامین ها را پیدا کرد و ویتامین ها یکی از موارد مهم در ضمانت سلامت انسان هستند که اگر بدن با کمبود آن ها مواجه شود علائم بدی را از خودش نشان میدهد.وجود ویتامین ها در جیره غذایی امری مهم است و چه زن و چه مرد باید این ویتامین ها را دریافت کنند تا بدن شان در سلامت به سر ببرد.

امروزه بانوان توجه بیشتری به سلامتی خود داشته و ترجیح می دهند یک برنامه غذایی سالم را دنبال کنند. یک رژیم غذایی سالم ترکیبی درست از ویتامین ها را شامل می شود. بانوان در هر سن، وزن و سطح فعالیت نیازمند مصرف طیف گسترده ای از ویتامین ها برای حفظ سلامت مطلوب و پیشگیری از انواع مختلف مشکلات سلامت هستند.

ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که به عملکرد درست بخش های مختلف بدن کمک می کنند. هر یک از ویتامین ها عملکردی خاص را ارائه می کنند. کمبود ویتامین های مورد نیاز می تواند به برخی مشکلات سلامت جدی منجر شود. بر همین اساس است که دریافت ویتامین ها از مواد غذایی که مصرف می کنیم ضروری است و در صورت نیاز باید از مکمل ها نیز استفاده شود.

در ادامه با ۱۰ ویتامین ضروری برای بانوان بیشتر آشنا می شویم :

ویتامین A

ویتامین A حاوی ویژگی های آنتی اکسیدانی است. بانوان در تمام سنین نیازمند ویتامین A هستند زیرا به ساخت و تقویت استخوان ها، دندان ها، بافت های نرم، پوست و غشاهای مخاطی کمک می کند. ویتامین A خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد، بینایی را تقویت می کند، روند پیری را کند می سازد و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

از جمله مواد غذایی که سرشار از ویتامین A هستند می توان به هویج، کدو تنبل، طالبی، زردآلو، گوجه فرنگی، هندوانه، گواوا، بروکلی، کلم کیل، پاپایا، هلو، فلفل قرمز، اسفناج، تخم مرغ، جگر، شیر و غلات غنی شده اشاره کرد.

ویتامین B2

ویتامین B2 به نام ریبوفلاوین نیز شناخته می شود و برای شرایط سلامت خوب، رشد عادی و سوخت و ساز ضروری است. این ویتامین به تقویت انرژی و سیستم ایمنی بدن کمک می کند، در شرایطی که سوزن سوزن شدن و بی حسی، اضطراب، استرس و خستگی را کاهش می دهد.

کمبود ویتامین B2 می تواند سوخت و ساز را تحت تاثیر قرار داده و بر سیستم ایمنی بدن و عملکردهای عصبی تاثیرگذار باشد که می تواند به شکل گیری چشم ها و زبان رنگ پریده، گلودرد، زخم های دهان، ترک خوردن لب ها، خشکی مو، و چین و چروک و خارش پوست منجر شود.

از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین B2 می توان به گوشت، پنیر، شیر، ماست، سبزیجات برگدار، مخمر، تخم مرغ، غلات صبحانه، غلات کامل (سبوس دار)، سویا، بادام، مغزهای خوراکی، و قارچ اشاره کرد.

ویتامین B6

ویتامین B6 که به نام پیریدوکسین نیز شناخته می شود، یک ویتامین ضروری برای برخورداری از سیستم ایمنی سالم است. این ویتامین ویژه به بدن در تولید هورمون ها و مواد شیمیایی مغز نیز کمک می کند که به نوبه خود در کاهش افسردگی، بیماری قلبی و از دست دادن حافظه موثر است.

همچنین، ویتامین B6 به تنظیم سطوح قند خون کمک می کند. بانوان باردار می توانند مواد غذایی حاوی این ویتامین را برای خلاص شدن از شر بیماری صبحگاهی مصرف کنند. کمبود ویتامین B6 در بدن می تواند موجب کم خونی شود.

برخی از بهترین منابع غذایی برای ویتامین B6 شامل غلات غنی شده، آووکادو، موز، گوشت، لوبیا، ماهی، جو دوسر، مغزهای خوراکی، دانه ها، و میوه های خشک شده می شوند.

ویتامین B7

ویتامین B7 که به نام بیوتین نیز شناخته می شود برای رشد سلولی و سنتز اسیدهای چرب ضروری است. این ویتامین غدد عرق، مو و پوست را سالم نگه می دارد. در حقیقت، ویتامین B7 رشد مو را تقویت کرده و به درمان شکنندگی ناخن ها کمک می کند. همچنین، این ویتامین برای رشد استخوان و مغز استخوان نیاز است و به حفظ سطوح کلسترول عادی کمک می کند.

کمبود ویتامین B7 نادر است، اما در صورت وقوع موجب شکنندگی مو، راش ها، عملکرد غیر طبیعی قلب، بی حالی، کم خونی، و افسردگی خفیف می شود.

برخی از بهترین منابع غذایی برای دریافت ویتامین B7 شامل ماهی، سیب زمینی شیرین، بادام، هویج، موز، طالبی، میوه های زرد رنگ، سبزیجات سبز برگ، عدس، برنج قهوه ای، فلفل، زرده تخم مرغ، سویا، جو دوسر، شیر، پنیر، ماست، و مغزهای خوراکی می شوند.

ویتامین B9

ویتامین B9 که به نام اسید فولیک نیز شناخته می شود برای تمامی بانوان ضروری است زیرا به پیشگیری از بیماری قلبی، فشار خون بالا، آلزایمر، افسردگی، سرطان، و از دست دادن حافظه کمک می کند. این ویتامین سلامت مغز، عملکرد سلولی، باروری و رشد جنین در دوران بارداری را بهبود می بخشد.

کمبود ویتامین B9 در بانوان باردار می تواند نقص های لوله عصبی در نوزاد مانند اسپینا بیفیدا را موجب شود.

از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین B9 می توان به سبزیجات سبز برگ تیره، آب پرتقال، مارچوبه، ملون، توت فرنگی، غلات غنی شده، حبوبات، لوبیا، مخمر تغذیه ای، و تخم مرغ اشاره کرد.

ویتامین B12

ویتامین B12 برای سوخت وساز، تقسیم سلولی عادی، و سنتز پروتئین ضروری است. این ویتامین به پیشگیری از بیماری قلبی، از دست دادن حافظه و کم خونی کمک می کند.

همچنین، ویتامین B12 برای درمان افسردگی و کمک به حفظ سلامت سیستم عصبی و عملکرد مغز استفاده می شود. کمبود این ویتامین می تواند به تحریک پذیری، افسردگی، سردرگمی، و التهاب زبان و دهان منجر شود.

برخی از بهترین منابع غذایی برای ویتامین B12 شامل پنیر، تخم مرغ، ماهی، گوشت، شیر، ماست و غلات صبحانه غنی شده می شوند.

ویتامین C

ویتامین C به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود و فواید سلامت بسیاری برای بانوان دارد. این ویتامین روند بهبودی را تسریع می کند، رشد بافت را تقویت می کند و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان، بیماری قلبی، و آسیب بافت را کاهش می دهد. همچنین، ویتامین C نقشی کلیدی در تشکیل گلبول های قرمز خون دارد.

برخی از بهترین منابع غذایی برای ویتامین C شامل بروکلی، گریپ فروت، کیوی، پرتقال، فلفل، سیب زمینی، توت فرنگی، جوانه ها و گوجه فرنگی می شوند.

ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به جذب کلسیم کمک می کند. کلسیم نقشی کلیدی در حفظ سلامت و قدرت استخوان ها ایفا می کند. این ویتامین خطر ابتلا به بیماری ام اس، آرتریت روماتوئید و برخی انواع سرطان را نیز کاهش می دهد.

همچنین، ویتامین D می تواند به کاهش نشانه های سندرم پیش از قاعدگی کمک کند و از قدرت بینایی شما محافظت کند. کمبود این ویتامین می تواند استخوان ها را تضعیف کرده و به پوکی استخوان منجر شود.

قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید می تواند دوز لازم ویتامین D برای سلامت بدن را تامین کند. برای افرادی با پوست روشن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواجهه با نور خورشید برای تولید ویتامین D در بدن کافی است. همچنین، می توانید مصرف مواد غذایی مانند ماهی های چرب، شیر غنی شده، جگر و تخم مرغ را در دستور کار خود قرار دهید.

ویتامین E

ویتامین E حاوی ویژگی های ضد پیری است که با آسیب سلولی مقابله می کند و تغییرات مرتبط با افزایش سن در بدن را کند می سازد. این ویتامین به پیشگیری از بیماری قلبی، آب مروارید، از دست دادن حافظه و برخی انواع سرطان نیز کمک می کند. افزون بر این، ویتامین E برای سلامت پوست و مو نیز ضروری است.

از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین E می توان به جوانه گندم، فندق، بادام، اسفناج، مارگارین، روغن ذرت، روغن جگر ماهی کاد، کره بادام زمینی، روغن آفتابگردان، و دانه آفتابگردان اشاره کرد.

ویتامین K

ویتامین K نقشی کلیدی در تقویت استخوان ها، حفظ لخته شدن طبیعی خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ایفا می کند. این ویتامین برای عملکرد درست سیستم ایمنی و تامین انرژی بدن نیز ضروری است.

از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین K می توان به محصولات غذایی تهیه شده از غلات کامل (سبوس دار)، سبزیجات سبز برگ، روغن سویا و روغن ماهی اشاره کرد.

منبع : ایران ویج

5 1000
ارسال شده در 14 دی 1395 توسط با موضوع سلامت زنان
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • دلایل عدم تحمل سرما چیست؟
  • 25 دقیقه پیاده روی در طول روز 7 سال عمر شما را زیاد می کند
  • سین های سفره هفت سین چه مفهومی دارند
  • قوانین ضربه ی مغزی برای جوانان ورزشکار اغلب نادیده گرفته می شود
  • سرکه سیب در زیبایی چه کاربردهای دارد؟
  • جدول بندی وعده های غذایی بر دستگاه گوارش ورزشکاران تا چه حد مفید است
  • افزایش شادی در زندگی
  • 3 راه حل برای اجتماعی شدن
  • محبوبترین ها

  • زمان مناسب برای رفتن پیش روانپزشک
  • محل سکونت وارتباط آن با روحیه هر فرد
  • افزایش اعتماد به نفس با تغییر در دیدگاه ها
  • روانشناسان نسبت به عشق چه دیدگاهی دارند؟
  • با استرس دچار گرفتگی عضلات خواهید شد
  • چرا خواهر و برادرها با هم دعوا می کنند
  • افسردگی و سوء استفاده جنسی کودکان
  • ترغیب انگیزه و تشویق روحیه
  • رپورتاژ

  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • صحبت‌های دکتر محمود ادیب در حوزه ایمپلنت
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x