یکی از بیماری هایی که گریبان گیر افراد زیادی شده است چاقی میباشد که در جامعه میتوانیم افراد چاق زیادی را ببینیم.چاقی سرشار از مضرات و بدی است و افراد چاق با مشکلات زیادی همراه هستند.سوپ یکی از غذاهای خوشمزه است که در برخی از خانه ها بعنوان دسر استفاده میشود و در برخی دیگر بعنوان غذای اصلی.

همه ما دوست داریم بدون احساس گرسنگی و در کنار خوردن غذاهای خوشمزه، لاغر شویم! با خوردن سوپ این امر برایتان میسر خواهد بود.

رژیم‌های زیادی بر پایه سوپ کلم وجود دارند. اما سوپ به قدری غذای سالمی است که پیش خودمان گفتیم، چرا فقط سوپ کلم؟ سوپ مرغ، سوپ قارچ و سوپ دیگر سبزیجات هرکدام به نوبه خود سهم زیادی در کاهش وزن شما خواهند داشت.

به خصوص در فصل زمستان، به جای خوردن سالادهای همیشگی و یا ساندویچ‌های خانگی کم کالری، شب‌ها برای خودتان سوپ درست کنید و مطمئن باشید از خوردن آن لذت زیادی خواهید برد!

حجم سوپ به نسبت کالری آن خیلی بیشتر است. چرا که از مقدار زیادی آب تشکیل شده‌است. اگر قرار بود به همان اندازه یک کاسه سوپ، غذای خشک می‌خوردیم، مطمئنا چندین برابر کالری بیشتری به بدنمان می‌رسید.

سوپ به راحتی حجم معده را پر کرده و در نتیجه تا مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. یک کاسه سوپ حداکثر 300 کالری دارد که البته شما به میزان اشتهای خود آن را میل می‌کنید.

در این میان سعی کنید از خوردن کربوهیدرات‌های مضر در کنار سوپ، مانند پاستا و نان خودداری کنید.

خوردن سوپ هم بدن شما را سالم و مقاوم می‌کند و هم به علت گرما بخشیدن، متابولیسم بدنتان را بالا می‌برد. سوپ می‌تواند سرشار از مواد مغذی باشد.

شما در سوپتان، بسته به نوع آن، می‌توانید از انواع سبزیجات و پروتیین‌ها استفاده کنید.

سبزیجات به عنوان فیبرهای محلول و غلات مانند جو و برنج قهوه‌ای به عنوان فیبرهای غیرقابل حل، کاملا نیاز بدن شما به فیبر را تامین کرده و هضم غذا را برایتان راحت‌تر می‌کنند.
سوپ‌ها طبیعتا چربی کمی دارند. پس اضافه شدن انواع پروتیین مانند گوشت و مرغ به سوپ، نه تنها باعث چاقی شما می‌شود، بلکه شما را سالم و متناسب نگه می‌دارد.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 14 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • علائم گرمازدگی را بشناسید و آن را درمان کنید
  • خاصیت شگفت انگیز پوست پسته
  • کاسه سر قلبی شکل این جنین
  • مهم ترین فواید ورزش برای دستگاه قلب و عروق
  • چربی سوزی بیشتر با این تغییرات غذایی
  • علت اصلی شکست افراد در کاهش وزن
  • جوش های مثلث خطر صورت را دستکاری نکنید
  • سالمندان را به حال خود نگذارید
  • مصرف ماهی، روشی برای بهبود قدرت مغز
  • ترفندهای رسیدن به عمری دراز
  • در فصل بهار برای “سلامت پوست” چه ورزشی خوب است
  • تمرین تصویری تنفس برای آرامش یافتن
  • برای بهبود جای جوش آموزش چند ماسک ساده
  • رشد عضلات به چه علتی متوقف می شود؟
  • بهترین ویژگی های خیار برای سلامتی
  • محبوبترین ها

  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • 7 دلیل برای خوردن چربی های اشباع شده
  • غذاهای مورد علاقه جنین را بشناسید
  • بررسی تاثیر خوردن کرفس بر روی چاقی
  • میان وعده های سالم و مقوی
  • توصیه های لازم برای وعده شام
  • گوشت های فراوری شده سرطان زا ترین مواد خوراکی
  • اصول سرخ کردن غذا به نقل از سايت Readersdigest
  • کدام سالاد باعث کاهش وزن میشود؟
  • اثرات منفی نوشیدنی های انرژی زا بر قدرت بدنی ورزشکاران
  • کمبود اسید فولیک با بدن چیکار میکند؟
  • پایین نگه داشتن فشار خون با سبزی ها و میوه ها
  • سوسیس چند کالری دارد؟
  • شاغل بودن و رژیم گرفتن
  • آیا کاهش وزن فقط با گیاه خواری امکانپذیر است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است