وضعیت قلیایی بدن غذاهای قلیایی حالت اسیدوز اسیدیته مزمن

از حالت اسیدوز ر بدن چه میزان اطلاع دارید این حالت با چه نشانه هایی در بدن افراد مختلف پدید می آید برای تغییر حالت بدن از اسیدی به قلیایی از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم 20 نشانه اسیدی بودن بیش از حد بدن را در ادامه این بخش به شما ارائه خواهیم داد .

هنگامی که بدن وارد حالت اسیدوز می شود، به محیطی خوب برای شکل گیری بیماری تبدیل می شود.

هر اندامی در بدن انسان از ریه ها تا استخوان ها، مغز، قلب، کبد، کلیه ها، معده، روده و پوست تحت تاثیر اسیدیته قرار می گیرد. بر همین اساس، اگر بدن شما بیش از اندازه اسیدی باشد، احساس خوبی نخواهید داشت.

  هنگامی که بدن وارد حالت اسیدوز می شود، به محیطی خوب برای شکل گیری بیماری تبدیل می شود. هنگامی که وضعیت قلیایی بدن در سطح مناسب حفظ شود، التهاب مزمن که یکی از دلایل اصلی ابتلا به بسیاری از بیماری ها محسوب می شود، کمتر تجربه خواهد شد.

هنگامی که بدن در یک وضعیت اسیدیته مزمن قرار دارد، مواد معدنی از اندام های حیاتی و استخوان ها تخلیه می شوند تا اسید خنثی شده و از بدن خارج شود. این مساله یکی از دلایل روند افزایشی ابتلا به پوکی استخوان است. با تخلیه کامل مواد معدنی، جایگزینی برای آنها وجود ندارد و بدن هر چه بیشتر اسیدی می شود و شرایط برای ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان فراهم می شود.

بیشتر غلات، لبنیات، سویا و گوشت اسیدی هستند. قهوه، الکل، غذاهای فرآوری شده، قند پالایش شده، جایگزین های قند و روغن های اصلاح شده ژنتیکی نیز بسیار اسیدی هستند. هنگامی که چیزی می خورید، مواد زائد اسیدی از سوخت و ساز این غذاها شکل می گیرند. این مواد زائد باید خنثی یا دفع شوند و در این شرایط است که غذاهای قلیایی به کار می آیند. آنها اسیدهای یک رژیم غذایی ناسالم را به معنای واقعی خنثی می سازند.

20 نشانه اسیدی بودن بیش از حد بدن شامل موارد زیر می شوند:

– مخاط / خلط زیاد

– سرفه مزمن

– درد قفسه سینه

– خستگی مزمن

– مشکلات سینوسی

– پوکی استخوان

– بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل

– وضوح ذهنی کاهش یافته

– آسیب قلبی عروقی ناشی از پلاک های اسیدی – خطر افزایش یافته حمله قلبی و سکته مغزی

– عفونت های مثانه و کلیه

– نقص سیستم ایمنی بدن

– مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، راش، و تمامی انواع درماتیت

– مشکلات مربوط به معده از جمله نفخ، سوء هاضمه، بازگشت اسید، و گاز بیش از حد

– عفونت های کاندیدا و مخمری

– افزایش وزن و/یا چاقی

– دیابت

– آلرژی

– سیاتیک و سفتی گردن

– پوسیدگی و حساسیت لثه

– درد مفاصل و درد عضلات

چرا بدن pH خود را تنظیم نمی کند؟

بدن این کار را انجام می دهد، اما باید بهایی را برای انجام آن پرداخت کند. تمامی بافت ها و مایعات بدن به استثنای معده قلیایی هستند. اگر بدن بیش از اندازه اسیدی شود، بافت های مختلف عناصر تشکیل دهنده قلیا را از بخش های دیگر بدن دریافت خواهند کرد و سپس محیطی با شرایط کمتر از حد مطلوب برای این بخش های اهدا کننده شکل می گیرد. در نتیجه، اگرچه بدن می تواند pH خود را تنظیم کند، اما بخش های دیگر باید بهای آن را پرداخت کنند.

برای قلیایی ساختن بدن چه کاری انجام دهیم؟

رژیم غذایی خود را تغییر دهید و اندکی سبک زندگی خود را اصلاح کنید. بدن شما برای بقا به کارهایی که خود شما انجام می دهید، وابسته است.

برای کاهش اسیدیته می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

هر روز به میزان کافی آب تصفیه شده بنوشید. این کار به خروج هر چه سریع‌تر مواد سمی از بدن کمک می کند.

غذاهای اسیدی مانند مواردی که پیش‌تر به آنها اشاره شد را از رژیم غذایی خود حذف کنید. البته نیازی به حذف کامل تمامی آنها نیست، اما میزان مصرف خود را باید به حداقل برسانید. مواد غذایی مانند نوشابه های گازدار، ذرت بوداده، شیرینی ها، الکل، قهوه، سرکه سفید، شیرین کننده ها، گوشت، محصولات تهیه شده از گندم، تخم مرغ، ماهی، سویا و غذاهای دریایی می توانند اسید بیشتری در بدن شکل دهند.

مواد غذایی سبز بیشتری مصرف کنید. مواد غذایی سبز به طور معمول از توانایی قلیایی سازی بالایی برخوردار هستند. اسموتی های سبز، آب میوه های سبز، سالاد و غیره.

حالت عاطفی شما نیز بر سطح pH بدن تاثیرگذار است. خشم، ترس، و حسادت اسیدیته بیشتری در مایعات بدن ایجاد می کنند. با انجام مدیتیشن یا یوگا به کاهش استرس و کسب آرامش کمک کنید.

از مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی پرهیز کنید.

میزان مصرف مواد غذایی قلیایی ساز را بیشتر کنید. میوه و سبزیجات بهترین گزینه ها هستند و در کنار آنها مغزهای خوراکی، دانه ها، لوبیا و حبوبات قرار می گیرند.

نوشیدن آب لیمو نیز می تواند به ایجاد تعادل در سطح اسید کمک کند!

عصر ایران به نقل از “لیو لاو فروت

5 1000
ارسال شده در 15 دی 1395 توسط با موضوع پزشکی | 409 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر سرطان های زنانه بر جنین
  • طرز تهیه پیتای سینه مرغ
  • کاندوم و انواع مختلف آن
  • مخاطرات تماشای تلویزیون برای کودکان
  • درباره ادراک‌پریشی چهره‌ای
  • مهمانی رفتن به همراه همسر
  • دلایل لزوم وجود مشاور در مدارس و فعالیت های آنها
  • سالاد خور ها بخوانند
  • محبوبترین ها

  • مصرف موادغذایی با طبع سرد
  • خوراکی های پر کالری را بشناسید
  • دانستنی هایی پیرامون مصرف شیر سویا
  • انرژی در دوران بارداری
  • پاپ کورن های حاضری خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند
  • مسائلی مهم در رابطه با تغذیه در سالمندان
  • یک دنیا فایده برای خام خواری
  • اهمیت مصرف کربوهیدرات ها برای لاغری
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما