یکی از عادت های روزمره که برای انسان و دیگر جانداران لازم است غذا خوردن میباشد که البته باید در آن اسراف نشود و به مقدار مورد نیاز بدن آن را مصرف کرد.انسان باید خودش تشخیص دهد که در چه زمانی گرسنه است و در هنگامی که گرسنه نیست نباید مواد غذایی مصرف کند،چرا که به مرور زمان آثار بیماری را در خودش خواهد دید.

تحقیق جدیدی می‌گوید که هوشیارانه خوردن در کنار رژیم غذایی و ورزش به افراد دارای اضافه‌وزن کمک می‌کند که وزن کم کنند.

مؤلف مطالعه، جنیفر دوبنمایر از دانشگاه کالیفرنیا گفت: «تمرین‌های هوشیارانه خوردن باعث ارتقای آگاهی نسبت به میل به خوردن، حس واقعی گرسنگی، سیری، راضی شدن و لذت می‌شود.»

این مطالعه شامل نزدیک به ۲۰۰ فرد بالغ چاق بود. تمامی شرکت‌کنندگان از یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی پیروی می‌کردند.

نیمی از آنها به صورت تصادفی برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به تغذیه و ورزش و دانستن نکاتی راجع به کنترل استرس و ریلکسیشن انتخاب شدند.

نیمه دیگر از برنامه‌ای پیروی کردند که بر «خوردن هوشیارانه» تمرکز داشت. به این گروه یاد داده شد که در هنگام خوردن «حاضر» باشند و نسبت به افکار و عواطف مربوط به خوردن آگاهی داشته باشند.

این برنامه جز این شامل مراقبه، یوگا، تمرین‌های تنفس و تمرین مهربانی به خود و دیگران بود.

هر دو گروه به یک اندازه وزن کم کردند. اما شش ماه پس از پایان برنامه، افراد گروه مراقبه شاهد بهبودهای بیشتری در سطح چربی و کلسترول خون بودند.

به علاوه یک سال بعد، افراد گروه مراقبه قند خون‌های بهتری هم داشتند.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 15 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ساعت طلایی کاهش وزن
  • ترفندهای مراقبت از رنگ موی بلوند
  • سوزاندن چربی شکم در میانسالان با نیم ساعت وزنه زدن در روز
  • بوتاکس به بیماران سکته ای امکان حرکت می دهد
  • در زمینه تری گلیسیرید چه می دانید؟
  • کمک لیزر برای دفع سنگ کلیه
  • جلوگیری از پیری و افتادگی بدن با این روش
  • چگونه از سلامت روده های خود اطمینان پیدا کنیم
  • فواید کم خوری و مضرات پرخوری در دیدگاه اسلام
  • از عوارض کمبود امگا 3 و فواید آن چه می دانید؟!
  • مقابله با سرطان های مختلف
  • پیدایش جوشهای التهابی و دردناک در دهان
  • استراتژی های بهبود کیفیت چند جزئی، کنترل دیابت را دو برابر بهبود می بخشد
  • به آرامش رسیدن با کنترل زمان
  • شیوه های جدید درمانی پارکینسون
  • محبوبترین ها

  • آیا این موارد درباره درد حقیقت دارند؟
  • ارتباط کشت تراریخته ها و افزایش مصرف سموم
  • ناباروری با امواج موبایل
  • تشخیص زودرس گواتر با دماسنج
  • چطوری دلفینها می توانند به خواب بروند؟
  • تاثیرات مواد شوینده و خوشبو کننده بر پوست
  • کاهش وزن با برخی توصیه های موثر
  • عوامل مهم در بروز تیروئید کشنده
  • بدن انسان و دانستنی ها مهم در زمینه آن
  • دستور تهیه اسموتی برای لاغری
  • چرا مریضی سراغ این افراد نمی رود؟
  • روش های مضر افزایش تستسترون خون
  • توضیحاتی برای نگهداری بهتر از پا
  • فشار هوا با بدن انسان چه رابطه ای دارد؟
  • ضدعفونی کردن آب با این روش موثر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است