مشاوره زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی

کی گرسنه میشویم؟ کی غذا بخوریم؟ غذا خوردن

یکی از عادت های روزمره که برای انسان و دیگر جانداران لازم است غذا خوردن میباشد که البته باید در آن اسراف نشود و به مقدار مورد نیاز بدن آن را مصرف کرد.انسان باید خودش تشخیص دهد که در چه زمانی گرسنه است و در هنگامی که گرسنه نیست نباید مواد غذایی مصرف کند،چرا که به مرور زمان آثار بیماری را در خودش خواهد دید.

تحقیق جدیدی می‌گوید که هوشیارانه خوردن در کنار رژیم غذایی و ورزش به افراد دارای اضافه‌وزن کمک می‌کند که وزن کم کنند.

مؤلف مطالعه، جنیفر دوبنمایر از دانشگاه کالیفرنیا گفت: «تمرین‌های هوشیارانه خوردن باعث ارتقای آگاهی نسبت به میل به خوردن، حس واقعی گرسنگی، سیری، راضی شدن و لذت می‌شود.»

این مطالعه شامل نزدیک به ۲۰۰ فرد بالغ چاق بود. تمامی شرکت‌کنندگان از یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی پیروی می‌کردند.

نیمی از آنها به صورت تصادفی برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به تغذیه و ورزش و دانستن نکاتی راجع به کنترل استرس و ریلکسیشن انتخاب شدند.

نیمه دیگر از برنامه‌ای پیروی کردند که بر «خوردن هوشیارانه» تمرکز داشت. به این گروه یاد داده شد که در هنگام خوردن «حاضر» باشند و نسبت به افکار و عواطف مربوط به خوردن آگاهی داشته باشند.

این برنامه جز این شامل مراقبه، یوگا، تمرین‌های تنفس و تمرین مهربانی به خود و دیگران بود.

هر دو گروه به یک اندازه وزن کم کردند. اما شش ماه پس از پایان برنامه، افراد گروه مراقبه شاهد بهبودهای بیشتری در سطح چربی و کلسترول خون بودند.

به علاوه یک سال بعد، افراد گروه مراقبه قند خون‌های بهتری هم داشتند.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 15 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x