موادلازم برای لازانیای اسفناج لازانیای اسفناج عکس لازانیای اسفناج روش تهیه لازانیای اسفناج

تا بحال لازانیای اسفناج خورده اید این غذای خوشمزه و رژیمی برای افراد گیاهخوار بهترین انتخاب به شمار می رود اگر می خواهید یک غذای سالم برای اعضای خانواده تهیه کنید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید این غذای کاملا گیاهی برای کسانی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند انتخابی مناسب است با ما در ادامه مطلب همراه باشید .

 مقدار زیادی اسفناج تازه، قارچ پر مزه، سس گوجه فرنگی رقیق و چند نوع پنیر می توانند یک لازانیای واقعاً خوشمزه برای شما به ارمغان بیاورند. این لازانیا تا روز بعد هم به خوبی می ماند. حتی شاید مزه اش بهتر هم بشود. برای اینکه کارمان راحت تر بشود، از خمیر لازانیای بدون نیاز به جوشاندن استفاده می کنیم. ابتدا کمی در مورد استفاده از آنها بدبین بودیم ولی در نهایت حسابی از راحتی کار با آنها و بافت نهایی خمیر خوشمان آمد.

مواد لازم:

  • ورقه لازانیا (آماده و بدون نیاز به جوشاندن – یا نوع معمولی که طبق دستور بسته آماده شد) 12 عدد
  • سس مارینارا 3 فنجان – 680 گرم
  • فلفل سیاه (تازه آسیاب شده) 1/4 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ (زده شده)  2 عدد بزرگ
  • پنیر ریکوتا (یا پنیر کاتیج) 2 فنجان – 425 گرم
  • نمک 3/4 قاشق چایخوری- یا طبق ذائقه
  • برگ اسفناج (تازه) 340 گرم
  • قارچ (قارچ قهوه ای. خرد شده)  2 و نیم فنجان – 225 گرم
  • سیر (ریز خرد شده) 1 حبه
  • پیاز (ریز نگینی خرد شده) 1 عدد متوسط – 70 گرم یا 3/4 فنجتم
  • روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری
  • پنیر پارمزان (رنده شده) 1 فنجان – 85 گرم
  • پنیر موزارلا (رنده شده) 2 فنجان – 225 گرم
طرز تهیه:
1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید. کف یک ظرف مناسب فر به اندازه ی 32 در 22 سانتی متر را کمی با روغن چرب کنید.
2. سبزیجات را بپزید: روغن زیتون را در یک تابه ی بزرگ گود روی حرارت متوسط داغ کنید. پیاز و قارچ را اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه بپزید. گاهی هم بزنید تا پیاز ها مات شوند.
3. سیر، برگ اسفناج و 1/4 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و بگذارید بپزد. هر موقع لازم بود هم بزنید. آنقدر بپزید تا اسفناج به رنگ سبز روشن در بیاید و حالت پلاسیده پیدا کند. نگران مقدار اسفناج نباشید، شاید الآن به نظر زیاد بیاید اما وقتی می پزد تا حد زیادی جمع می شود. بسته به سایز تابه، شاید لازم باشد اسفناج ها را در چند نوبت اضافه کنید.
4. لایه ی پنیر را آماده کنید: پنیر ریکوتا (یا پنیر کاتیج) را با تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری نمک و فلفل در یک کاسه ی متوسط مخلوط کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.
5. لازانیا را بچینید: یک فنجان سس مارینارا کف ظرف فر بریزید. سه تکه خمیر را از طول کنار هم طوری بچینید که کف ظرف را پوشش بدهند.

6. نیمی از مخلوط پنیر ریکوتا را روی خمیر ها بپاشید. یک سوم پنیر پارمزان و یک سوم پنیر پارمزان را هم روی آن بپاشید. نیمی از مخلوط اسفناج را اضافه کنید و نصف فنجان سس مارینارا روی آن بریزید.

7. لایه ی دوم خمیر را بچینید و همان کارها را با پنیر باقیمانده، اسفناج و نصف فنجان سس مارینارا تکرار کنید. در نهایت لایه ی سوم خمیر را روی مواد بچینید و سس و پنیر پارمزان و موزارلای باقیمانده را روی آن بریزید.

8. لازانیا را بپزید: روی لازانیا را با مقداری فاصله با فویل آلومینیومی بپوشانید و 30 دقیقه در فر بپزید. سپس روی آن را باز کنید و 10 تا 15 دقیقه دیگر تا پنیر پف کند و لبه های آن قهوه ای شود در فر بپزید. برای اینکه لایه ی پنیری قهوه ای طلایی شود، لازانیا را با در باز به مدت 1 تا 2 دقیقه مستقیم زیر حرارت قرار دهید.
نکته:
قارچ قهوه ای (کریمینی): معمولاً قارچ قهوه ای در فروشگاه ها کنار قارچ دکمه ای قرار دارد. شاید کمی گرانتر باشد اما اگر به طعم اهمیت می دهید واقعاً به این اضافه بها می ارزد. اگر نتوانستید قارچ قهوه ای پیدا کنید از ترکیب قارچ پرتبلا و نوع دیگری قارچ معطر استفاده کنید یا در نهایت همان قارچ های سفید دکمه ای را به کار ببرید.
اسفناج تازه یا اسفناج یخ زده: ما واقعاً ترجیح می دهیم برای این غذا از اسفناج تازه استفاده کنیم اما شما می توانید آن را با اسفناج یخ زده جایگزین کنید. برای این کار یک بسته ی 300 گرمی اسفناج یخ زده را یخ زدایی کنید سپس آن را بچلانید تا آب نداشته باشد و بعد در دستور غذایی که برایتان آماده کرده ایم به جای اسفناج تازه استفاده کنید.
وب سایت سوران

ارسال شده در 17 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات مصرف استامینوفن در بیش فعالی در خردسالان
  • شیوه جدید بازسازی عضلات قلب پیدا شد
  • عوامل افزایش دمای کره­ زمین
  • هورمون درمانی باوری غلط درباره درمان آلزایمر
  • در مورد رشته ورزشی سمبکالاه اطلاعات بیشتری کسب کنید
  • چطوری به مغز خود تمرین بدهیم
  • انجام چه آزمایشها و معایناتی ضرورت دارد؟
  • درباره چارت ترکیب غذاها چه میدانید
  • محبوبترین ها

  • خوراکی هایی که به تنظیم ساعت درونی تان می پردازند
  • اگر استرس دارید این 11 ماده غذایی را امتحان کنید
  • مصرف بستنی با طعم کاکائو ممنوع!
  • اهمیت استفاده ازتخم مرغ برای کاهش وزن
  • بهتر است این موارد را در خصوص روغن کنجد بدانید
  • برای استفاده خانگی کدام روغن بهتر است
  • ورزشکاران چطور غذا بخورند
  • خوراکی های مضر برای زخم معده
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    پرپین آلا
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است