لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری

چه عواملی در ایجاد انحنای کمر تاثیرگذار هستند چاقی , نحوه خوابیدن, بلندکردن اجسام سنگین و بارداری از جمله عوامل تاثیرگذار بر ستون فقرات به شمار می روند بد نیست برای پیشگیری از این عارضه با برخی راهکارهای موثر و مفید در این زمینه آشنا شوید فیریوتراپیست ها دراین زمینه چه پیشنهاداتی برای ما دارند .

۱) شکم بزرگ

  • در این حالت، چون تعادل انحنای کمری یا لوردوز به هم می‌خورد ستون مهره‌ها ناچار است انحنای مهره‌های سینه‌ای یا کیفوز را بیشتر کند و همین امر به گودی زیاد کمر، قوز پشتی و بر هم خوردن راستای قرار گرفتن سر و انحنای گردنی منجر می‌شود و درد ایجاد می‌شود.

لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری   لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری

۲) بد خوابیدن:

  • وقتی اصول صحیح خواب را رعایت نمی‌کنید می‌بینید که صبح روز بعد از شدت درد قادر به بلند شدن نیستید. بهتر است به پهلو بخوابید و بالش شما فاصله شانه تا سر را پر کند. اگر به پشت بخوابید، قوس گردنی شما در صورت مناسب نبودن بالش به جای تمایل به عقب، به جلو می‌آید و آرتروز گردنی و درد ایجاد می‌شود.
  • بدون بالش خوابیدن یا بالش کوتاه همان‌قدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر هم نخوابید و اگر مجبورید یک بالش زیر شکم و لگن خود بگذارید تا گودی کمرتان زیاد نشود و محل اتصال مهره آخر کمر به باسن دردناک نشود. تشک شما نباید زیادی نرم یا زیادی سفت باشد.

لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری   لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری   لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری

 ٣) بغل کردن بچه‌ها:

  • بستن حامل‌هایی که بچه‌ها را در آن می‌گذارید به ستون مهره شما فشار می‌آورد. اگر می‌خواهید فرزندتان را بغل کنید او را به پهلو تکیه بدهید، یعنی یک پایش جلو و پای دیگر بچه عقب باشد تا وزن او به پهلویتان وارد شود.

 ۴) نشستن چهار زانو یا دو زانو:

  • وقتی چهار زانو یا دو زانو می‌نشینید باعث تخریب غضروف خود می‌شوید. روی صندلی استاندارد بنشینید و زاویه ١٢٠ درجه را رعایت کنید. قوز به جلو (زاویه کمتر از ٩٠) و یا عمود نشستن راستاها را به هم می‌زند و بدن ما سعی می‌کند به عضلات منطقه فشار بیاورد تا در حد ممکن راستاهای طبیعی را حفظ کنند و همین عامل، درد را به وجود می آورد. پا، باسن، پشت و کتف شما باید نقاط تماس هنگام نشستن صحیح باشند.

 ۵) ایستادن طولانی:

  •  معمولا به دلیل وجود شکم برآمده در چاق‌ها و یا عضلات ضعیف کمری در لاغرها و از همه بدتر عدم رعایت اصول صحیح ایستادن، به دنبال طولانی ایستادن دردها شروع می‌شوند.
  • وقتی می‌ایستید باید یک پا جلوتر از دیگری باشد و پای دیگر ١۵ سانتی‌متر بالاتر باشد تا فشار وزن‌تان عملا تقسیم شود. پاها را مرتب با حفظ همین ١۵ سانتی‌متر از زانو خم کنید تا لوردوز کمری زیاد نشود و درد و خستگی به وجود نیاید. در بعضی مشاغل، داشتن زیرپایی الزامی است.

 ۶) بلند کردن جسم سنگین:

  • رعایت اصول بلند کردن اجسام مهم است. جسم را با دست بگیرید. یک پا اهرم و پای دیگر جلو باشد. دست‌ها به بدن چسبیده باشد و از راستای دست‌ها نیرو بگیرید نه از کمرتان.

 

لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری   لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری   لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری   لوردوز کیفوز شکم بزرگ انحنای مهره‌های سینه‌ای انحنای کمری

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 16 دی 1395 توسط با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان

پیشنهاد سردبیر

  • انداختن داروها در فاضلاب ممنوع
  • پرطراوت تر و جوانترشدن دستها چطوری ممکن است
  • هر آنچه لازم است درباره مواد غذایی سالم بد انیم؟
  • عوارض خشن شدن صدا برای سلامت گلو
  • عدم تناول غذا در کودکان
  • تنها راه خلاصی از ترس های ذاتی
  • پیامدهای مهم استفاده از قهوه
  • دلیل نامگذاری دندان عقل چیست؟ آیا با عقل انسان مرتبط است
  • محبوبترین ها

  • مراقبت از دندان ها در برابر پوسیده شدن
  • خوراکی های مفید برای مراقبت از دهان و دندان
  • برای مراقبت از مینای دندان این شیوه ها را بکار ببرید
  • تحریک سلول‌های بنیادی سبب ترمیم خودکار دندان می‌شود
  • همه چیز درمورد بیماری های لثه
  • این 2 مورد سبب حساسیت دندان میشوند
  • کاشت نگین روی دندان
  • رپورتاژ

  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما