دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

مصرف قند و محصولات شیرین محصولات شیرین عوارض مصرف قند و محصولات شیرین خطرات مصرف قند و محصولات شیرین

امروزه در اکثر خوراکی هایی که میل می کنیم ردپایی از شیرینی وجود دارد می خواهیم با عوارض مصرف این قبیل تنقلات آشنا شویم این محصولات چه تاثیراتی بر سلامتی ما میگذارند چه عوارضی برای سلامتی مان در بردارند پیشنهادات و توصیه های مختلف در زمینه پرهیز از استفاده از این محصولات چگونه است .

امروزه متاسفانه شاهد افزایش روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. 🍭🍬🍰🍧🍥🍦

👈👈 به تدریج که ذائقه ی مردم به غذاهای شیرین عادت می کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روز به روز، محصولات شیرین تری به بازار روانه می کنند و این سیکل معیوب، پیوسته در حال چرخش است.

✳️✳️ بر اساس گزارش طرح جامع مطالعات الگوی مصرف مواد غذایی خانوار در سال ۸۱-۷۹ که توسط انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور انجام شد سرانه مصرف مواد قندی در کشور ۵۹ گرم است که حدود ۱/۸ درصد انرژی دریافتی را در بر می گیرد.

✳️✳️ عادت به مصرف شیرینی و گرایش ذائقه به سمت مصرف مواد شیرین به طور معمول از دوران کودکی 👶👦👧 رخ می دهد، گرایش به مصرف شیرینی جات عوارض جسمانی متعددی نظیر اضافه وزن، دیابت، بیماری قلبی و آرتریت را در سنین بالاتر به دنبال خواهد داشت.

👈👈قند و ترکیبات حاوی قند، کالری زیادی برای بدن تامین می کنند؛ اما متأسفانه فاقد مواد مغذی لازم برای ما هستند؛ بنابراین باید سهم ناچیزی از انرژی دریافتی روزانه ما را تشکیل دهند.

👈👈به طور کلی قندها گروهی از مواد انرژی زا هستند که هر گرم آن ها ۴ کیلوکالری انرژی تولید می کند و مانند چربی ها در صورتی که بیش از میزان مورد نیاز مصرف شوند باعث اضافه وزن، چاقی، افزایش فشارخون و افزایش چربی خون ،که همگی از عوامل مؤثر در بروز بیماری های قلبی عروقی هستند، می شوند.

👈👈 به علاوه مصرف زیاد مواد قندی سبب ایجاد پوسیدگی دندان به ویژه در کودکان می شود. باید سعی شود تا حد امکان مصرف این گروه در برنامه غذایی کاهش یابد.

👈👈 در بسیاری از مطالعات مصرف زیاد قند و شکر با افزایش شیوع بعضی از سرطان ها مرتبط شناخته شده است.

👈👈 از سوی دیگر مصرف زیاد قندهای ساده به علت تحریک ترشح انسولین موجب افت قند خون شده که خود منجر به تمایل بیشتر به مصرف قندهای ساده و متعاقب آن افزایش انرژی دریافتی و اضافه وزن و چاقی می شود.

👈👈 با توجه به مضرات مصرف مازاد مواد قندی در سلامت توصیه می شود کمتر از ۱۰% از انرژی روزانه از قندهای ساده تامین شود به عنوان مثال شخصی که روزانه ۲۰۰۰ کالری انرژی دریافت می کند می تواند کمتر از ۲۰۰کالری آن را (حدود ۵۰ گرم) از قند و شکر دریافت کند.

مصرف قند و محصولات شیرین محصولات شیرین عوارض مصرف قند و محصولات شیرین خطرات مصرف قند و محصولات شیرین   مصرف قند و محصولات شیرین محصولات شیرین عوارض مصرف قند و محصولات شیرین خطرات مصرف قند و محصولات شیرین

👈👈 به منظور کاهش مصرف قند و شکر در برنامه غذایی روزانه پیروی از توصیه های زیر می تواند موثر باشد:

1⃣ در مصرف مواد قندی خصوصا” قندهای ساده مثل شیرینی🍰🍮، شکلات🍫🍬، مربا، عسل🍯 و شربت ها حد اعتدال را رعایت کنید.

2⃣ به جای استفاده از قند و شکر در مصرف چای، از خرما، توت خشک، انجیر خشک و سایر خشکبار استفاده نمایید.

3⃣ از چاشنی های مختلف به جای شیرین کننده ها برای خوش طعم کردن غذا استفاده کنید.

4⃣ آب و دوغ را جایگزین انواع نوشابه🍷🍾، آب میوه های مصنوعی و شربت ها کنید.

5⃣ جهت آگاهی از میزان شکر و مواد غذایی آماده به برچسب روی بسته بندی آن ها توجه کنید.

6⃣ خرید انواع شیرینی🍰🎂🍧🍦🍭🍮، کلوچه🍩🍪 و شکلات🍫🍬 را محدود و منحصر به مناسبت های خاص کنید.

7⃣در هنگام پخت و تهیه غذا مقدار شکر را کاهش دهید.

8⃣ مصرف میوه ها🍊🍋🍌🍉🍇🍓🍎 و سبزی های ☘🌿🍀🌿 تازه را در برنامه خود افزایش دهید تا علاوه بر بهره مندی از طعم شیرینی مواد مغذی لازم نیز از این راه تامین می شود.


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط:

مزایای مصرف مخلوط نمک و شکر قبل از خواب 

5 1000
ارسال شده در 16 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دیگر برای محافظت از سالمندتان نگران نباشید
  • اهمیت صبحانه در دوره های مختلف
  • دانستنی هایی درباره پاکی آب استخر
  • آمادگی اورژانس برای جشن قهرمانی پرسپولیس
  • رمضان و تنظیم خواب
  • ذهن اطفال و خاطرات
  • اطلاعات جالب پیرامون عملکرد برخی اعضا در بدن
  • حرکات ورزشی برای تناسب اندام بیشتر در منزل
  • محبوبترین ها

  • برای چربی سوزی این قوانین علمی را بدانید(2)
  • 4 فایده ورزش های کوتاه مدت و شدید
  • حداکثر کالری سوزی با ورزش های آبی
  • توصیه های تخصصی و کامل چربی‌ سوزی قسمت5
  • تغییرات لحظه ای در بدن پس از پیاده روی
  • غذاهای مختصر و مناسب برای یک تا دو ساعت قبل از تمرین
  • با این وسیله ورزشی در هر۶۰ دقیقه می توانید 120 کالري بسوزانید
  • حرکات ورزشی دراز مدت سبب تغییرات اِپی ژنتیکی عضله می گردد
  • رپورتاژ

  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • لیفتینگ با نخ
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x