شاد شدن سال 2017 به شادی رسیدن

چند روزی است که سال جدید میلادی یعنی سال 2017 آغاز شده و انسان ها میتوانند با شروع سال جدید عادت ها و رفتارهایشان را تغییر دهند.دوری از عادات و رفتارهای غلط میتواند به انسان انگیزه و امید بیشتری دهد و در خصوص بهداشت روانی و جسمی هم تاثیرات مثبتی از خود بر جای خواهد گذاشت.چگونه میتوانیم در سال جدید شاد باشیم؟

همه انسان ها از دوران کودکی عادت ها و رفتارهای مختلفی پیدا می کنند که باعث موفقیت یا شکست در زندگی آنها می شود، ای روزها با ورود انواع فناوری های ارتباطی و نرم افزارهای شبکه های اجتماعی محافظت از بهداشت روحی و جسمی اهمیت فراوانی دارد.

 برخی کارهایی که می تواند به سلامت روحی شما آسیب بزند عبارت است از چک کردم مداوم شبکه های اجتماعی و تماشا کردن ویترینی که دیگران از زندگی خود در این شبکه ها به اشتراک می گذارند. معمولاً افراد حقایق زندگی خصوصی و خانوادگی خود را مخفی می کنند و تنها ایام شادی، مسافرت یا اتفاق های خوب را به اشتراک می گذارند که این باعث می شود تا شما احساس افسردگی کنید به ویژه اگر فرصت های دیگران برای سرگرمی را نداشته باشید.
کارشناسان به افراد توصیه می کنند از سپری کردن بیش از حد وقت خود در شبکه های اجتماعی جداً پرهیز کنند و در عوض با تمرکز بر روی سرگرمی های زندگی فرصت برای شادی و نشاط برای خود به وجود آورید.
یکی دیگر از مواردی که می توان با آن به شادی و بهداشت روان دست یافت تمرکز بر مصرف مواد غذایی سالم و نیز انجام ورزش روزانه است، پرداختن به اموری که فرد به آنها علاقه دارد و دل مشغولی هایی مانند نقاشی، خواندن کتاب مورد علاقه یا گوش دادن به موسیقی دلخواه همگی می تواند در ایجاد روزی لذت بخش موثر باشد.
گذراندن وقت با افرادی که نظراتی مانند شما دارند و دارای روحیه شاد و سرزنده هستند یکی از بهترین کارها برای حفظ روحیه و افزایش اعتماد به نفس در شما است.
کار گروهی همیشه بهتر از کار به تنهایی جواب می دهد، پس تمامی مسئولیت ها را به گردن نگیرید و از کمک دیگران بهره مند شوید، کمک گرفتن از دیگران باعث خجالت و یا نشان دادن ضعف و ناتوانی شما نیست بلکه نشان دهنده اهمیتی است که شما به حفظ سلامت خود می دهید.
به خودتان استراحت دهید و زمان هایی را صرف استراحت کنید، روز جمعه برای استراحت و رفع خستگی است، در روزهای آخر هفته باید به کارهای شخصی خود برسید و به گردش بروید تا با روحیه مضاعف از اول هفته شروع به کار کنید.
تنظیم ساعت خواب وبیداری و نوشیدن دمنوش های آرام بخش قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا خوابی آرام و راحت داشته باشید، ماساژ درمانی یکی از راه های فوق العاده موثر برای آرامش و تمدد اعصاب است حتماً هفته ای یکبار به شنا و استخر بروید و ماساژ های آرامبخش بگیرید.
در نهایت وسایلی را که مورد استفاده قرار نمی دهید دور بیندازید یا به دیگران هدیه دهید زیرا وجود آنها باعث استرس و نوعی درهم ریختگی عصبی در شما می شود، در عوض با دور انداختن وسایلی که به آنها نیاز ندارید انرژی مثبت بدست می آورید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 16 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • ممنوعیت های خوراکی برای آفت دهان
  • رفع سردرد با این راهکارهای موثر
  • دغدغه مادران برای حاملگی
  • بهترین دوران بارداری با این کارها
  • علت خطرناک بودن کلاس‌های ورزشی گرم
  • روش های موثر برای کاهش خطر فشارخون بالا
  • ۷ شیوه ای که برای پوستتان بد است
  • تاثیر اسپری کردن اکسی توسین بر مبتلایان به اوتیسم
  • محبوبترین ها

  • بررسی صفات مختلف زوجین پس از ازدواج
  • 5 راز شاد بودن
  • علت افسردگی مردان پس از زایمان همسرشان
  • اهمیت خنده در زندگی بشر
  • روشهای استدلال در علم روانشناسی
  • مهار خشم با این کارها
  • تعریف اصل پریماک
  • مشکل عمده در تشخیص ADHD
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است