دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

اگر دچار اختلالات خواب هستید بهتر است از برخی مواد خوراکی درمانی موثر در این زمینه کمک بگیرید توت سفید ،توت فرنگی ،موز ،غلات ،بلغور ،شیر و بادام از مفیدترین و خوشمزه ترین خوراکی هایی هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند راهنمایی های ما را در این زمینه مطالعه کنید .

 توت سفید

  • اگر شب ها خواب راحتی ندارید و یا به سختی به خواب می روید توت ها می توانند مثل دارویی طبیعی به رفع این مشکل کمک کنند.
  • توت هایی که در محیط های پرنور و در معرض آفتاب زیاد پرورش داده می شوند در واقع یک منبع طبیعی از ملاتونین هستند.
  • ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و به خوابیدن کمک می کند.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

شاتوت و توت فرنگی

  • شکل تازه و یا مربای این میوه ها منبعی طبیعی و سرشار از ماده ملاتونین به شمار می رود. این ماده به تنظیم ساعت خواب بدن شما کمک شایانی می کند. بهترین زمان مصرف این میوه ها هم یک ساعت قبل از خواب است.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

موز

  • ماهیچه های بدن برای استراحت و بازسازی به مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم احتیاج دارند و موز نیز میوه ای سرشار از این دو ماده معدنی است. همچنین میل کردن موز باعث ترشح هورمون تریپتوفان در بدن می شود که اثر آرام بخش برای مغز دارد.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

غلات سبوس دار

  • منابع غذایی سرشار از کربوهیدرات نیز باعث ترشح هورمون تریپتوفان و سروتونین در بدن می شود که هر دوی این هورمون ها در ایجاد احساس آرامش برای مغز سهم بسزایی دارند.
    غلات سبوس دار جزو کربوهیدرات های پیچیده ای محسوب می شوند که ارزش غذایی به مراتب بالاتری نسبت به غلات تصفیه شده دارند. نان های سبوس داری مانند نان سنگک، ماکارونی و برنج های قهوه ای همگی جزو غلات کامل طبقه بندی می شوند.
  • تریپتوفان موجود در این غلات عاملی برای افزایش کیفیت خواب است. اگر بتوانید مقدار مشخصی از غلات کامل را در وعده شام خود بگنجانید می توانید از هضم خوب و راحت غذا و داشتن خوابی راحت هم در طول شب مطمئن شوید.
  • از آنجا که عمل هضم نان های سبوس دار در بدن به آرامی صورت می گیرد، بنابراین گنجاندن آن ها در وعده شام می تواند انرژی کافی شما را تا صبح فراهم کند تا مجبور نباشید در طول شب چند بار به خاطر گرسنگی از خواب بپرید.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

بلغور

  • بلغور نیز مانند نان تست و غلات سبوس دار در بدن عمل می کند. میل کردن یک کاسه بلغور باعث می شود که هورمون های تریپتوفان و سروتونین در بدن ترشح شود، در نتیجه قند خون افزایش یابد و سرانجام، مغز احساس آرامش داشته باشد. همچنین بلغور حاوی ملاتونین است که به تنظیم ساعت بدن کمک می کند.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

شیر گرم

  • شیر نیز مانند موز میزان هورمون های تریپتوفان و سروتونین را در خون تنظیم می کند. همچنین شیر حاوی کلسیم است که عنصری خواب آور به شمار می رود.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

بادام

  • بادام سرشار از منیزیم است و افزایش سطح این ماده معدنی در بدن می تواند باعث ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در افراد مختلف شود.
  • به علاوه، پروتئین مرغوب موجود در بادام می تواند سطح قند خون را در طول خواب ثابت نگه دارد. ثابت ماندن قند خون در طول خواب باعث می شود پریدن از خواب و احساس گرسنگی در طول شب به حداقل ممکن برسد.
  • به همین دلیل بهتر است در وعده شام، حدود ۳۵ گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه کنید یا ۴ تا ۵ عدد بادام را یکی، دو ساعت پیش از خواب میل کنید.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

کاهو و سیب دارای ترکیبات آرامبخش هستند، از این رو بهتر است قبل از خواب یک لیوان شیر با یک عدد سیب بخورید یا اگر به شیر حساسیت دارید، آب کاهو و آب سیب را مخلوط کرده و یا سالادی از کاهو و سیب رنده شده همراه با سسی که از آب لیمو یا نارنج و یک قاشق روغن زیتون تهیه شده، میل کنید.


منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 16 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • خر و پف بخاطر این مشکلات در بدن
  • حرکات ورزشی موثر برای درمان نارسایی مزمن کلیوی
  • انجام این رفتارها در شبکه های مجازی می تواند خطرناک باشد
  • سن مناسب برای باروری
  • تقویت اراده خردسالان به کمک این روش ها
  • یکی از علل های مهم پوکی استخوان
  • دانسته هایی درباره مراقبت از پوست اسکی بازان
  • برای پیشگیری از آلزایمر این اعمال ساده را انجام دهید
  • محبوبترین ها

  • راست قامتی و عضلات مرکزی
  • ورزش و گرم کردن و سرد کردن
  • راهنمایی موثر برای عضله سازی
  • بررسی انواع آسیب دوچرخه سواری
  • نکاتی برای ورزش کردن افراد مبتلا به میگرن
  • آموزش تصویری 6 حرکات موثر برای لاغری اندام
  • چگونه عادت به ورزش را در خود تقویت کنیم-2
  • در 60 دقیقه ۴۰۰ کالری بسوزان
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • دکتر حسن عامری جراح زیبایی گوش و بینی
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی رویال
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x