سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

اگر دچار اختلالات خواب هستید بهتر است از برخی مواد خوراکی درمانی موثر در این زمینه کمک بگیرید توت سفید ،توت فرنگی ،موز ،غلات ،بلغور ،شیر و بادام از مفیدترین و خوشمزه ترین خوراکی هایی هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند راهنمایی های ما را در این زمینه مطالعه کنید .

 توت سفید

  • اگر شب ها خواب راحتی ندارید و یا به سختی به خواب می روید توت ها می توانند مثل دارویی طبیعی به رفع این مشکل کمک کنند.
  • توت هایی که در محیط های پرنور و در معرض آفتاب زیاد پرورش داده می شوند در واقع یک منبع طبیعی از ملاتونین هستند.
  • ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و به خوابیدن کمک می کند.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

شاتوت و توت فرنگی

  • شکل تازه و یا مربای این میوه ها منبعی طبیعی و سرشار از ماده ملاتونین به شمار می رود. این ماده به تنظیم ساعت خواب بدن شما کمک شایانی می کند. بهترین زمان مصرف این میوه ها هم یک ساعت قبل از خواب است.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

موز

  • ماهیچه های بدن برای استراحت و بازسازی به مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم احتیاج دارند و موز نیز میوه ای سرشار از این دو ماده معدنی است. همچنین میل کردن موز باعث ترشح هورمون تریپتوفان در بدن می شود که اثر آرام بخش برای مغز دارد.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

غلات سبوس دار

  • منابع غذایی سرشار از کربوهیدرات نیز باعث ترشح هورمون تریپتوفان و سروتونین در بدن می شود که هر دوی این هورمون ها در ایجاد احساس آرامش برای مغز سهم بسزایی دارند.
    غلات سبوس دار جزو کربوهیدرات های پیچیده ای محسوب می شوند که ارزش غذایی به مراتب بالاتری نسبت به غلات تصفیه شده دارند. نان های سبوس داری مانند نان سنگک، ماکارونی و برنج های قهوه ای همگی جزو غلات کامل طبقه بندی می شوند.
  • تریپتوفان موجود در این غلات عاملی برای افزایش کیفیت خواب است. اگر بتوانید مقدار مشخصی از غلات کامل را در وعده شام خود بگنجانید می توانید از هضم خوب و راحت غذا و داشتن خوابی راحت هم در طول شب مطمئن شوید.
  • از آنجا که عمل هضم نان های سبوس دار در بدن به آرامی صورت می گیرد، بنابراین گنجاندن آن ها در وعده شام می تواند انرژی کافی شما را تا صبح فراهم کند تا مجبور نباشید در طول شب چند بار به خاطر گرسنگی از خواب بپرید.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

بلغور

  • بلغور نیز مانند نان تست و غلات سبوس دار در بدن عمل می کند. میل کردن یک کاسه بلغور باعث می شود که هورمون های تریپتوفان و سروتونین در بدن ترشح شود، در نتیجه قند خون افزایش یابد و سرانجام، مغز احساس آرامش داشته باشد. همچنین بلغور حاوی ملاتونین است که به تنظیم ساعت بدن کمک می کند.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

شیر گرم

  • شیر نیز مانند موز میزان هورمون های تریپتوفان و سروتونین را در خون تنظیم می کند. همچنین شیر حاوی کلسیم است که عنصری خواب آور به شمار می رود.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

بادام

  • بادام سرشار از منیزیم است و افزایش سطح این ماده معدنی در بدن می تواند باعث ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در افراد مختلف شود.
  • به علاوه، پروتئین مرغوب موجود در بادام می تواند سطح قند خون را در طول خواب ثابت نگه دارد. ثابت ماندن قند خون در طول خواب باعث می شود پریدن از خواب و احساس گرسنگی در طول شب به حداقل ممکن برسد.
  • به همین دلیل بهتر است در وعده شام، حدود ۳۵ گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه کنید یا ۴ تا ۵ عدد بادام را یکی، دو ساعت پیش از خواب میل کنید.

سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی   سطحی بودن خواب رفع بی خوابی مزمن درمان بی خوابی مزمن بی خوابی

کاهو و سیب دارای ترکیبات آرامبخش هستند، از این رو بهتر است قبل از خواب یک لیوان شیر با یک عدد سیب بخورید یا اگر به شیر حساسیت دارید، آب کاهو و آب سیب را مخلوط کرده و یا سالادی از کاهو و سیب رنده شده همراه با سسی که از آب لیمو یا نارنج و یک قاشق روغن زیتون تهیه شده، میل کنید.


منبع: دکتر سلام

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 16 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کاربردهای ابرو را بدانید
  • داروی ترک سیگار جدید در ایران تولید شد
  • داروهای گیاهی برای آسان شدن زایمان
  • عامل ایجاد جرم دندان
  • محدود شدن رابطه زناشویی با اختلالات فشار خون
  • شفای بیماران دیابتی با درمان جدید
  • برخورد کودک با محیط مجازی و مراقبت های لازم آن
  • خردسالان و ورزش های دسته جمعی
  • محبوبترین ها

  • هشدار جدی!هنگام ورزش کردن از تلفن همراه استفاده نکنید
  • بر سندرم بیش فعالی ورزشی هوازی چه تاثیری دارد؟
  • آرنولد و برنامه حرکتی سرشانه
  • ورزش های قلبی عروقی با کم‌ترین هزینه
  • تقویت روحیه با ورزش و فعالیت فیزیکی
  • در ورزش چطوری انگیزه را حفظ کنیم
  • چطوری و چه زمانی قادریم بمنظور مشکوک بودن به عضلات بدقلق قوانین را زیر پا بگذاریم؟
  • با این رژیم غذایی قدرت بدنی خود را افزایش دهید
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است