کنار گذاشتن عادات غلط رهایی از عادات غلط ترک عادت چک کردن شبکه های اجتماعی ترک عادت بهانه تراشی
برای رهایی از عادات بد و ایجاد تغییرات مثبت حتی لحظه ای تعلل را نباید جایز بدانیم.اگر دقت کرده باشید می بینید تصمیماتی که به اول هفته، اول ماه و یا حتی اول سال منتقل می کنیم هرگز عملی نمی شوند.اگر شما هم عادت های غلط موجود در این مقاله را دارید به شما پیشنهاد می کنیم لحظه ای تعلل نکنید و بلافاصله آن ها را رها کنید.

عادت چک کردن شبکه های اجتماعی در زمان کار
شبکه های اجتماعی استادانه به نحوی طراحی شده اند که شما را همیشه در خود نگه دارند. غرق شدن در تلگرام، فیسبوک و.. میتواند سرگرم کننده باشد اما از طرفی میتواند کل روز شما را به باد دهد. بهترین راه این است که نوتیفیکیشن های گوشی خودتان را خاموش کنید و در زمان استراحت آن را چک کنید.
عادت فکر کردن به این که همه چیز در مورد شماست
رئیس اخمو در حال توطئه برای اخراج شما نیست، همکارتان به مدل موی شما نمی خندد. آنها در حال فکر کردن به زندگی و موارد و مشکلات خودشان هستند نه شما. لازم است که این تفکرات را از خودتان دور کنید.
عادت انجام همزمان چندکار
علم ثابت کرده است که تنها 2% از ما میتوانند همزمان چندکار را انجام دهند و multi-task هستند. پس تلاش نکنید. به جای اینکار کارهای لیستتان را به ترتیب اولویت و یک به یک انجام دهید. صفحات اضافی مرورگر و برنامه های غیرضروری و غیر مرتبط با کارتان را ببندید و پس از اتمام یکی به سراغ دیگری بروید.
عادت مقایسه کردن خودتان با دیگران
این بازی هرگز به نفع شما تمام نخواهد شد. همیشه افراد بهتر، پولدارتر و شادتری نسبت به شما وجود دارند. همیشه بر روی خودتان، سلامتیتان و تفکرات خودتان تمرکز کنید. به این صورت همیشه برنده خواهید بود.
عادت شکایت کردن
ارزشش رو ندارد. مراقب کلماتی که از دهانتان خارج می شود باشید، آنها بر شما و مردم اطراف شما تأثیر میگذارند. از چیزهای خوب صحبت کردن باعث اتفاق افتادن چیزهای خوب می شود و صحبت از چیزهای منفی، اتفاقات منفی را بیشتر می کند.
عادت وقت تلف کردن با افراد منفی
اگر آنها شما را دوست ندارند و حمایتتان نمی کنند، از شرشان خلاص شوید. نیاز به جنجال و هیاهو نیست، فقط از دسترسشان خارج شوید. آنها متوجه نخواهند شد، چون آنها بیش از اندازه خود محورند.
عادت ملاقات های طولانی و غیر ضروری
ملاقات کمتر به معنی کار بیشتر است. ما همه بزرگسال هستیم و به درستی میتوانیم بین اجتماعی بودن، خوش گذرانی و موفقیت در کارمان تعادل برقرار کنیم.
عادت “بله” گفتن
از بله گفتن به همه دست بکشید. با جواب مثبت دادن به کارها و مسوولیت های غیرضروری ممکن است که برای اولویت های اصلی خودتان وقت کافی نداشته باشد و این باعث سرخوردگی شما خواهد شد.
عادت بیزاری از خود و افکار خود
شما در کاری که انجام میدهید خوبید و اگر نمیتوانید این صدای منفی درون سرتان را وادار به سکوت کنید نیاز به یک تفکر عمیق برای غلبه بر این مشکل دارید.
عادت نشستن
دست از نشستن بردارید. به خودتان یک تکانی بدهید. بدوئید، ورزش کنید و تحرک داشته باشید. هرکاری که میکنید دست از نشستن بی هدف بردارید.
عادت کم توقع بودن
قانع شدن به چیزهای کوچک و نجنگیدن برای اهداف بزرگ، آن هم در سنین جوانی همان درجا زدن است.
عادت لاف زدن در مورد نتیجه کار پیش از اتفاق افتادن آن
مغز شما فکر می کند که آن را انجام داده است، تنها تا زمانیکه آن را به جهان اعلام میکنید. از این عادت دوری کنید.
عادت بهانه تراشی
زمانی که مشغول کاری هستید، مسوولیت آن را قبول کنید و این عادت دلیل تراشی را از بین ببرید. توجیهات و بهانه تنها اعتبار شما را زیر سوال میبرند.
عادت شایعه پراکنی برای افراد مشهور
شما یک فرد بزرگسال هستید و این نباید یک سرگرمی برای شما باشد. این کار غذای نامناسبی برای مغزتان است. شاید در ابتدا جالب و سرگرم کننده باشد اما همیشه نتیجه روانی منفی خواهد داشت.

عادت نگرانی نسبت به همه چیز
داشتن شک و تردید نسبت به مسائل پیرامون تا حدی خوب است، اما بدبینی شما جهان را تغییر نمیدهد و یا باعث ایجاد انگیزه در مردم نمیشود و حتی ایده خلاقانه ای هم بوجود نمی آورد. بدبینی بیش از اندازه تنها باعث پایین کشیدن شما می شود.
عادت نگرانی نسبت به مسائل خارج از کنترل
زمان، انرژی و منابع خودتان را بر روی بهبود خودتان صرف کنید. شما میتوانید همه چیز را در بدن خودتان کنترل کنید. تنها کافیست که فکر کنید و تفکر خود را عملی کنید. کنترل خودتان شما را مسلط به همه چیز خواهد کرد.
عادت به تصور اینکه همه چیز باید کامل باشد
این عملی نیست، هرگز. این تصور تنها یک شکل پیچیده ای از به تعویق انداختن کار است که جلوه ای از یک ترس عمیق است. این عادت اشتباه را از سر راه خود بردارید.

 

منبع برترین ها

ارسال شده در 17 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • چه موقع لازم است به متخصص پوست برویم؟
  • بر دانستنی های میوه ای تان بیفزایید
  • منظور از رشد کودک چیست؟
  • رژیم های غذایی غیر اصولی و پوکی استخوان
  • جاری شدن بزاق از دهان
  • طالبی مناسب برای آسمی ها
  • امیدی تازه برای نوزادان مبتلا به سرطان
  • 7 ماده غذایی روزمره که سمی هستند
  • محبوبترین ها

  • مزایای استفاده از شیر و عسل برای سلامتی
  • شیوه هایی برای کمتر غذا خوردن بدون گرسنگی
  • تزیین غذا به اشکال فانتزی برای فرزندان
  • فواید خرما را باهم مرورو میکنیم
  • کالری تخمه کدو
  • 4 عملی که سبب بدتر شدن سرما خوردگی آنفلوانزا می شوند
  • سبک غذایی مهم برای بیدار ماندن
  • رفع میل به خوردن خوراکی های شیرین
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)