خواب یکی از مهم ترین موارد برای بدن انسان میباشد که بدن را سرحال می آورد و سبب میشود بعد از خواب انسان آماده تر باشد ولی خواب باید به اندازه باشد و کمتر از اندازه اش بدن را با مشکلاتی مواجه میکند.این مشکلات چه هستند؟اختلال در یادگیری،سردرد،اختلال در بینایی،اضافه وزن و … از جمله مشکلات کم خوابی هستند.

کمبود خواب شدید در ایام امتحانات عوارض جبران ناپذیری برای بدن به همراه دارد.

با فرا رسیدن ایام امتحانات، دلهره دانشجویان هم شروع می شود بازهم چون نگرانی های مختلف مربوط به درس خواندن در ذهن شان شکل می گیرد دچار اضطراب و ترس از امتحان می شوند. گروهی از دانشجویان عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان آشفته و نگران می شوند که پاسخ سوالات ساده را هم از یاد می برند.
خواب کافی می تواند از شدت اضطراب امتحان بکاهد. اغلب دانشجویان به حداقل ۶ و ۷ ساعت خواب در طول شبانه روز احتیاج دارند و اگر آنها کمتر از این میزان بخوابند، بدنشان مستعد و آماده آسیب های روحی – جسمی می شود و هر گونه بی نظمی در برنامه خواب یا کم خوابی موجب کاهش کارایی مغز و افزایش استرس می شود.
در تصویر زیر می توانید عوارض کم خوابی به ویژه در ایام امتحانات را ببینید :
منبع : خبر داغ

ارسال شده در 18 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • آنتی بیوتیک هایی از جنس طبیعت
  • دلیل سرمای بیش از حد پاییز امسال
  • کلیه از کار افتاده چه علائمی دارد
  • دلایلی که باعث عصبانی بودن افراد می شود
  • مناسب ترین ورزش ها برای خردسالان
  • متخصصین تغذیه کدام نوشیدنی را توصیه میکنند
  • کمردرد و پیشگیری از شدت یافتن آن
  • تنها شدن و مبتلا شدن به زوال عقل
  • سفید کردن دندان ها با روغن نارگیل و جوش شیرین
  • چپ دست ها و نوع زندگی آن ها
  • رنگ زرد ؛ نشانه‌ بیماری کبدی
  • چطوری موبایل تبدیل به یک حسگر مادون قرمز میشود
  • 10 داروی خانگی برای درد دندان مصنوعی
  • 5 حقیقت باور نکردنی درباره خواب دیدن
  • چاق کننده های پرطرفدار
  • محبوبترین ها

  • برای حفظ سلامتی در این ساعات غذا بخورید
  • بستنی یخی و این عوارض جانبی
  • سلامتی بیشتر با غذاهای دریایی
  • اگر می خواهید چشمهایتان مانند عقاب تیز باشد
  • تغذیه نادرست و ایجاد بلوغ زودرس
  • غذاهایی که در طول حاملگی باید به طور کامل کنار گذاشته شوند
  • با خوردن میوه از آنوریسم آئورت شکمی پیشگیری کنید
  • جانشین داروهای سوءهاضمه
  • اطلاعاتی پیرامون مصرف برنج
  • سویا و مصرف آن در بانوان یائسه
  • تغییر سبک زندگی برای بهتر شدن هضم غذا
  • هفت خوراکی افزاینده نیروی مغز
  • روش منجمد کردن نان، کیک و غذاهای پخته
  • افسردگی و چای سبز چه ارتباطی باهم دارند
  • درست غذا بخورید، پر مو نشوید!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است